Domov SPRÁVY News Šéf Stellantisu kritizuje Trumpove clá

Šéf Stellantisu kritizuje Trumpove clá

John Elkann. Foto: Stellantis

Koncern Stellantis čelí neistote okolo ciel, ktoré avizuje americký prezident Donald Trump. Ich zavedenie by mohlo výrazne znížiť zisky jednotlivých značiek koncernu vrátane Jeepu, ktorý sa finančne spamätáva z uplynulého roka. 

Francúzsko-taliansko-americký koncern podľa agentúry Reuters tvrdí, že Trumpova administratíva by sa mala vyhnúť zavedeniu ciel, ktoré by neúmerne zasiahli výrobcov automobilov vyrábajúcich väčšinu svojich vozidiel v USA, vrátane 25 % ciel na Mexiko a Kanadu, ktoré majú vstúpiť do platnosti začiatkom marca.

Skutočnou príležitosťou pre Trumpovu administratívu, aby naozaj podporila pracovné miesta, výrobné príležitosti a investície v Amerike, je uzavretie medzery, ktorá v súčasnosti umožňuje vstup do krajiny približne štyrom miliónom vozidiel bez akýchkoľvek amerických komponentov,” uviedol v stredu riaditeľ Stellantis John Elkann počas telefonátu s analytikmi a dodal, že produkty vyrobené v Mexiku a Kanade by mali “zostať bez ciel“.
Spoločnosť v stredu oznámila celoročné výsledky za rok 2024 a poskytla opatrný výhľad na nasledujúci rok, keď sa zotavuje z prepadu tržieb v USA a hľadá svojho budúceho generálneho riaditeľa.
Foto: Jeep

Súmrak nad automobilovým trhom

2024 je rok, na ktorý nie sme hrdí,” povedal Elkann, ktorý riadi spoločnosť kým do funkcie nebude vymenovaný nový generálny riaditeľ. Vedúci predstavitelia automobilov v Detroite verejne a súkromne lobovali za clá namierené proti výrobcom automobilov, ktorí dovážajú vozidlá z Ázie alebo Európy do USA, na rozdiel od výrobcov automobilov, ktorí vyrábajú vozidlá v Severnej Amerike.
Generálny riaditeľ spoločnosti Ford Jim Farley uviedol, že clá prinášajú “veľa nákladov a veľa chaosu” a ak by boli zavedené, boli by veľmi škodlivé pre americký automobilový priemysel. Osemnásť percent Fordov predaných v USA sa vyrába v Mexiku a Kanade. Ak by sa zaviedli 25 % clá na dovoz z Kanady a Mexika, Stellantis by patril medzi najviac postihnutých. Stellantis vyrába 39 % svojich severoamerických vozidiel v Mexiku alebo Kanade, zatiaľ čo General Motors ich tam vyrába 36 % a Ford spomínaných 18 %.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVeľká zmena na diaľnici D2: Takto odklonia dopravu
Nasledujúci článokNašli nový spôsob, ako trestať motoristov – zákaz tankovania
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.