Od čias Beetle umožňuje Volkswagen cenovo dostupnú mobilitu pre milióny ľudí v Európe. Teraz nemecká automobilka ukázala plne elektrický model základnej úrovne. S cenou od 20 000 € pôjde v roku 2027 o cenovo najdostupnejší Volkswagen na trhu.
Koncept ID EVERY1 predznamenáva sériový model, ktorý bude pripravený vyjsť na cesty v roku 2027. Ešte pred ním sa na trh dostane model ID.2 s cenou od 25 000 €. Oba tieto základné modely budú založené na modulárnej platforme MEB s pohonom predných kolies. V roku 2026 tak Volkswagen zákazníkom ponúkne rozmanité portfólio vozidiel – od modelov s efektívnym spaľovacím motorom a vyspelých hybridov až po plne elektrické vozidlá.

„ID EVERY1 je posledným kúskom skladačky na našej ceste k najširšiemu výberu modelov v mainstreamovom segmente. Každému zákazníkovi potom ponúkneme správne auto so správnym systémom pohonu – vrátane cenovo dostupnej základnej úrovne plne elektrickej mobility,“ uviedol pri predstavení konceptu Thomas Schäfer, generálny riaditeľ Volkswagenu.

Predstavitelia značky Volkswagen potvrdili, že produkčná verzia ID EVERY1 bude prvým modelom koncernu využívajúcim novú, obzvlášť výkonnú softvérovú architektúru. To znamená, že budúci základný Volkswagen môže byť vybavený novými funkciami počas celého svojho životného cyklu. Aj po kúpe nového auta sa bude dať malý Volkswagen prispôsobiť individuálnym potrebám.

Priateľský dizajn
Koncept má zaoblené tvary, osvetlené logo VW vpredu aj vzadu, 19-palcové kolesá a krátke previsy, aby sa maximalizoval vnútorný priestor. Šéfdizajnér Volkswagenu Andreas Mindt skonštatoval, že jeho tím chcel vytvoriť auto, ktoré ponúka charakter a identitu, s ktorou sa ľudia môžu stotožniť. Jeho dizajn má vyznieť priateľsky, zaoblená predná časť mu má dodať trochu drzého úsmevu. Pri pohľade na karosériu však nájdeme zrejmé odkazy na minulé úspešné modely. Najmä tvar C-stĺpiku pripomína Golf prvej generácie. Zaujímavosťou je tiež tretie brzdové svetlo integrované do strešného výklenku.

Koncepčné vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 130 km/h a poháňa ho elektromotor s výkonom 70 kW (95 k). Dojazd vozidla je minimálne 250 kilometrov. Pri dĺžke 3 880 mm je ID EVERY1 dlhší ako býval Up!, avšak kratší ako koncept ID. 2all (4 050 mm) alebo aktuálne Polo (4 074 mm). Vo vnútri ponúka miesto pre štyri osoby a objem batožinového priestoru 305 litrov.

Viac podrobností o koncepte ID EVERY1 Volkswagen nezverejnil. Nevieme tak, akú veľkú obsahuje batériu alebo aké je jej chemické zloženie. Automobilka ohlásila, že do roku 2027 uvedie 9 nových modelov. Najbližšie má v pláne predstaviť ďalšie elektrické mestské auto na jeseň tohto roka, pravdepodobne na autosalóne v Mníchove. Pôjde zrejme o ukážku chystaného modelu ID. 2X. Pripravované modely základnej úrovne koncernu, vrátane elektromobilov Cupra Raval a Škoda Epiq, sa budú vyrábať v továrni Seatu v španielskom Martorelli.