Domov SPRÁVY Elektromobilita Rozpráva ako človek. Na Slovensku začali predávať superinteligentné auto

Rozpráva ako človek. Na Slovensku začali predávať superinteligentné auto

Mercedes-Benz CLA
Foto: Mercedes-Benz

Nová CLA s dĺžkou 4 723 milimetrov je približne o štyri centimetre dlhšia ako jej predchodca. Rázvor sa predĺžil o šesť centimetrov na 2 790 milimetrov. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii o čosi väčší priestor na nohy (nárast o 11 milimetrov). Cestujúci na predných aj zadných sedadlách majú aj viac miesta nad hlavou, čo vyplýva z vyššej línie strechy. CLA je prvým moderným elektrickým Mercedesom s batožinovým priestorom pod prednou kapotou.

Má objem 101 litrov, čo je ideálne napríklad pre príručnú batožinu na kolieskach, prepravku s nápojmi alebo nabíjací kábel. Mimochodom, vedeli ste, že prvým Mercedesom s predným batožinovým priestorom bol Mercedes-Benz 130 v 30. rokoch minulého storočia? Klasický zadný batožinový priestor má objem 405 litrov.

Mercedes-Benz CLA
Foto: Mercedes-Benz
Technické údaje CLA Predchodca Rozdiel
Vonkajšie rozmery
Dĺžka mm 4 723 4 688 +35
Šírka mm 1 855 1 830 +25
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel mm 2 021 1 999 +22
Výška mm 1 468 1 439 +29
Rázvor mm 2 790 2 729 +61
Vnútorné rozmery
Max. výška priestoru v oblasti hlavy vpredu mm 1 039 1 023 +16
Max. výška priestoru v oblasti hlavy vzadu mm 936 906 +28
Priestor na nohy vpredu mm 1 073 1 062 +11
Priestor na nohy vzadu mm 854 861 –7
Šírka priestoru na lakte vpredu mm 1 456 1 457 –1
Šírka priestoru na lakte vzadu mm 1 431 1 454 –23
Priestor na plecia vpredu mm 1 412 1 400 +12
Priestor na plecia vzadu mm 1 359 1 372 –13
Objem batožinového priestoru (VDA) l 405 460 –55
Objem predného batožinového priestoru (tekutina) l 101 +101

Brzdový systém

Z dôvodu účinnosti sa takmer všetky brzdné procesy vykonávajú výlučne prostredníctvom rekuperácie. Rekuperačný výkon je až 200 kW. V zásade môžu modely dokonca elektricky brzdiť až do zastavenia. Silné spomalenie (až 3 m/s² na nápravu) znamená viac rekuperovanej energie a v konečnom dôsledku dlhší dojazd. Rekuperácia je možná aj pri brzdení ABS alebo na zľadovatenej vozovke. Brzdenie sa uskutočňuje koncepciou by-wire. V prípade zlyhania systému tu je však prítomný aj záložný hydraulický systém.

Novinkou v CLA je asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý uľahčuje zmenu jazdného pruhu jednoduchým klepnutím na páčku smeroviek.

Mercedes-Benz CLA
Foto: Mercedes-Benz

Nová CLA sa bude vyrábať Rastatte, kde prebieha aj výroba modelov A, B, GLA a EQA. Neskôr bude CLA vznikať aj v Číne.

Ceny a výbava

Mercedes-Benz CLA je v predaji už aj na Slovensku. Zatiaľ sú k dispozícii dva varianty, oba elektrické. CLA 250+ s výkonom 200 kW je k dispozícii od 55 719 eur s DPH. Model CLA 350 4MATIC s s výkonom 260 kW je možné objednať od 60 393 eur s DPH. Koncom roka pribudne ďalší elektrický model s cenou pod 50 000 eur s DPH ako aj hybridné verzie modely s cenou začínajúcou pod 46 500 eur s DPH.

Súčasťou sériovej výbavy sú prvky ako napríklad LED svetlomety s adaptívnym asistentom diaľkových svetiel, sedadlá v kombinácii koža ARTICO/látka s vyhrievaním a bedrovou opierkou prispôsobiteľnou v štyroch smeroch, jednozónová automatická klimatizácia, štyri nabíjacie prípojky USB-C s výkonom 100 wattov, selfie a videokamera s rozpoznávaním tváre, panoramatická strecha, predný batožinový priestor (frunk), predný panel s osvetleným vzorom Mercedes-Benz a čiastočne osvetlenou hviezdou, navigácia MBUX a digitálna služba nabíjania MB.Charge Public.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
ZDROJTS Mercedes-Benz
Predchádzajúci článok150 € za nové auto? Chcú presadiť, aby si elektromobil mohol dovoliť ktokoľvek
Nasledujúci článokČím viac elektromobilov predajú, tým menej zarobia. Čo s tým?
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.