
Nová CLA s dĺžkou 4 723 milimetrov je približne o štyri centimetre dlhšia ako jej predchodca. Rázvor sa predĺžil o šesť centimetrov na 2 790 milimetrov. Vodič a spolujazdec majú k dispozícii o čosi väčší priestor na nohy (nárast o 11 milimetrov). Cestujúci na predných aj zadných sedadlách majú aj viac miesta nad hlavou, čo vyplýva z vyššej línie strechy. CLA je prvým moderným elektrickým Mercedesom s batožinovým priestorom pod prednou kapotou.
Má objem 101 litrov, čo je ideálne napríklad pre príručnú batožinu na kolieskach, prepravku s nápojmi alebo nabíjací kábel. Mimochodom, vedeli ste, že prvým Mercedesom s predným batožinovým priestorom bol Mercedes-Benz 130 v 30. rokoch minulého storočia? Klasický zadný batožinový priestor má objem 405 litrov.

Technické údaje | CLA | Predchodca | Rozdiel | |
Vonkajšie rozmery | ||||
Dĺžka | mm | 4 723 | 4 688 | +35 |
Šírka | mm | 1 855 | 1 830 | +25 |
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel | mm | 2 021 | 1 999 | +22 |
Výška | mm | 1 468 | 1 439 | +29 |
Rázvor | mm | 2 790 | 2 729 | +61 |
Vnútorné rozmery | ||||
Max. výška priestoru v oblasti hlavy vpredu | mm | 1 039 | 1 023 | +16 |
Max. výška priestoru v oblasti hlavy vzadu | mm | 936 | 906 | +28 |
Priestor na nohy vpredu | mm | 1 073 | 1 062 | +11 |
Priestor na nohy vzadu | mm | 854 | 861 | –7 |
Šírka priestoru na lakte vpredu | mm | 1 456 | 1 457 | –1 |
Šírka priestoru na lakte vzadu | mm | 1 431 | 1 454 | –23 |
Priestor na plecia vpredu | mm | 1 412 | 1 400 | +12 |
Priestor na plecia vzadu | mm | 1 359 | 1 372 | –13 |
Objem batožinového priestoru (VDA) | l | 405 | 460 | –55 |
Objem predného batožinového priestoru (tekutina) | l | 101 | – | +101 |
Brzdový systém
Z dôvodu účinnosti sa takmer všetky brzdné procesy vykonávajú výlučne prostredníctvom rekuperácie. Rekuperačný výkon je až 200 kW. V zásade môžu modely dokonca elektricky brzdiť až do zastavenia. Silné spomalenie (až 3 m/s² na nápravu) znamená viac rekuperovanej energie a v konečnom dôsledku dlhší dojazd. Rekuperácia je možná aj pri brzdení ABS alebo na zľadovatenej vozovke. Brzdenie sa uskutočňuje koncepciou by-wire. V prípade zlyhania systému tu je však prítomný aj záložný hydraulický systém.
Novinkou v CLA je asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý uľahčuje zmenu jazdného pruhu jednoduchým klepnutím na páčku smeroviek.

Nová CLA sa bude vyrábať Rastatte, kde prebieha aj výroba modelov A, B, GLA a EQA. Neskôr bude CLA vznikať aj v Číne.
Ceny a výbava
Mercedes-Benz CLA je v predaji už aj na Slovensku. Zatiaľ sú k dispozícii dva varianty, oba elektrické. CLA 250+ s výkonom 200 kW je k dispozícii od 55 719 eur s DPH. Model CLA 350 4MATIC s s výkonom 260 kW je možné objednať od 60 393 eur s DPH. Koncom roka pribudne ďalší elektrický model s cenou pod 50 000 eur s DPH ako aj hybridné verzie modely s cenou začínajúcou pod 46 500 eur s DPH.
Súčasťou sériovej výbavy sú prvky ako napríklad LED svetlomety s adaptívnym asistentom diaľkových svetiel, sedadlá v kombinácii koža ARTICO/látka s vyhrievaním a bedrovou opierkou prispôsobiteľnou v štyroch smeroch, jednozónová automatická klimatizácia, štyri nabíjacie prípojky USB-C s výkonom 100 wattov, selfie a videokamera s rozpoznávaním tváre, panoramatická strecha, predný batožinový priestor (frunk), predný panel s osvetleným vzorom Mercedes-Benz a čiastočne osvetlenou hviezdou, navigácia MBUX a digitálna služba nabíjania MB.Charge Public.