Mitsubishi predstavilo nový Outlander v plug-in hybridnej verzii, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre Európu. Vieme, čo nové prináša a koľko bude stáť na slovenskom trhu.
Outlander je v ponuke značky už od roku 2001 a dlhodobo patrí k obľúbeným modelom, obzvlášť v Amerike, Európe a Číne. Nový plug-in hybridný variant však Japonci teraz vyvinuli špeciálne len pre starý kontinent. Vychádza z produktovej koncepcie I-Fu-Do-Do, čo v japončine znamená „originálny a veľkolepý“. Novinka je postavená na robustných základoch troch predchádzajúcich generácií. Ide tak v šľapajach svojho priameho predchodcu, ktorý bol vôbec prvým, čo priniesol kombináciu plug-in hybridu a karosérie SUV. Kombinácia, ktorá priniesla značke úspech, keďže od roku 2013 sa pre túto verziu rozhodlo už vyše 200-tisíc európskych zákazníkov.

Štvrtá generácia modelu Outlander, ktorá je zároveň druhou generáciou plug-in hybridu, je pripravená nadviazať na úspešné základy svojho predchodcu a ponúknuť záujemcom novú úroveň inovácií. Daný variant sa navyše vracia do Európy po dvojročnej odmlke.

Dizajn
Nový Outlander PHEV má výrazný a sebavedomý dizajn, ktorý kombinuje tradičné prvky Mitsubishi s charakteristickým vzhľadom modelu Pajero. Predná časť vozidla je veľmi výrazná vďaka „dynamickému štítu“, a taktiež zaujmú aj LED svetlomety s adaptívnou funkciou. Outlander pripomína nové Pajero aj v zadnej časti, kde sa nachádzajú horizontálne LED svetlá a jemný strešný spojler.

Interiér novinky kladie dôraz na detaily a pohodlie. Má väčšiu kabínu, lepšie odhlučnenie a vyšší štandard materiálov. Horizontálne línie v kabíne vytvárajú vzdušnú atmosféru, zatiaľ čo intuitívne ovládacie prvky a digitálne prvky zabezpečujú jednoduché ovládanie. Novinkou je bezrámové digitálne spätné zrkadlo pre lepší výhľad. Komfort pasažierov by mali ešte viac umocniť vyhrievané a masážne sedadlá, a to aj pre cestujúcich vzadu, pričom panoramatické strešné okno dodáva kabíne svetlo a pocit priestrannosti. Batožinový priestor ponúka objem 495 litrov, po sklopení zadných sedačiek sa využiteľný priestor zväčší až na 1422 litrov.

Pohon
Nový Outlander PHEV je vybavený modernizovaným plug-in hybridným pohonom, ktorý poskytuje dlhší dojazd na čisto elektrický pohon a lepšie zrýchlenie. Systém kombinuje štvorvalcový benzínový motor, dva elektromotory a väčšiu 22,7 kWh batériu, čím sa výkon oproti predchádzajúcemu modelu zvýšil až o 40 %. Stúpol aj elektrický dojazd, ktorý v režime CITY činí až 113 km (WLTP). Nové pohonné ústrojenstvo je efektívnejšie vďaka menšiemu vnútornému odporu batérie, ale aj kvapalinovému chladeniu, čo zlepšuje výkonnosť a tichosť jazdy. K dispozícii je aj tepelné čerpadlo, ktoré pomáha znižovať spotrebu energie aj pri používaní klimatizácie a tým pádom predĺžiť elektrický dojazd.

Celkový systémový výkon je 225 kW (306 k), no maximálny systémový krútiaci moment Mitsubishi zatiaľ neuvádza. Čo sa týka zrýchlenia, tak 100 km/h nový Outlander dosiahne za 7,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 170 km/h. K dispozícii sú tri základné jazdné režimy: čisto elektrický (do rýchlosti 135 km/h), sériový hybrid, kedy spaľovací motor podľa potreby vyrába elektrinu, napríklad pri zrýchľovaní do kopca, no a v neposlednom rade paralelný hybrid, kedy pri jazde vyššou rýchlosťou spolupracuje elektromotor so spaľovacím motorom.

Vodič si tiež môže manuálne nastaviť hospodárenie s energiou uloženou v batérii, pričom k dispozícii sú až štyri rôzne módy. Outlander PHEV podporuje aj technológiu V2H, ktorá umožňuje využívať batériu na napájanie domácnosti. Nabíjanie je možné doma alebo na verejných staniciach prostredníctvom konektorov Type 2 a CHAdeMO. Na rýchlonabíjačke navyše Mitsubishi sľubuje dobitie na 80 % už za 32 minút. Výrobca zároveň uvádza kombinovanú spotrebu podľa WLTP cyklu na úrovni len 0,8 l/100 km, čo však treba brať s rezervou.

Lepšie jazdné vlastnosti a stabilita
Novinka je vybavená aj pokročilým systémom dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control), ktorý zabezpečuje optimálnu trakciu na rôznych povrchoch. Systém S-AWC dopĺňa sedem voliteľných jazdných režimov: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW a MUD, ktoré zabezpečujú stabilitu a istotu za volantom v rôznych podmienkach. K zvýšeniu jazdného komfortu a stability prispieva aj prepracovaný podvozok a systém zavesenia kolies vrátane použitia ľahkých hliníkových komponentov a hydraulických puzdier.

Vylepšený systém riadenia s elektrickým posilňovačom a citlivejšou spätnou väzbou zabezpečuje jednoduché ovládanie pri parkovaní a stabilitu pri vyšších rýchlostiach. K agilite a jazdnému komfortu prispieva aj nižšia hmotnosť vďaka hliníkovým komponentom a prepracovanému nastaveniu odpruženia. Vylepšením si prešli aj brzdné schopnosti vozidla, ktoré zabezpečujú väčšie ventilované brzdové kotúče s priemerom 350 mm na oboch nápravách. Nový Outlander PHEV by mal teda ponúkať lepšie jazdné vlastnosti, stabilitu a komfort.

Digitalizácia a bezpečnosť
Okrem toho je novinka vybavená pokročilými technológiami pre digitalizáciu a konektivitu. K dispozícii je plne digitálny združený prístrojový štít s 12,3-palcovým displejom, ako aj centrálny 12,3-palcový dotykový displej systému SDA s vylepšeným grafickým rozhraním. Funkcie Apple CarPlay a Android Auto sú taktiež samozrejmosťou a umožňujú prepojenie vozidla s vašim smartfónom.
Pre audiovizuálny zážitok je k dispozícii prepracovaný audiosystém od spoločnosti Yamaha s 8 alebo 12 reproduktormi. Systém navyše dokáže automaticky upraviť hlasitosť podľa rýchlosti jazdy, dažďa alebo používania klimatizácie, aby zvuk nebol ničím rušený.
V oblasti bezpečnosti ponúka nový Outlander PHEV systémy, ako je núdzové brzdenie, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, detekcia únavy vodiča či ochranu chodcov. Tieto technológie v kombinácii s robustnou konštrukciou tak zabezpečujú maximálnu ochranu posádky.

Na nové Mitsubishi Outlander PHEV je v celej Európe záruka až 8 rokov (do 160 000 km), 12-ročná záruka na hrdzavenie karosérie, 8-ročná na batériu pohonného ústrojenstva (do 160 000 km) a až 15 rokov asistenčnej pomoci („MAP“). Základná výbava INFORM začína na našom trhu na sume 51 900 eur, vrcholná výbava INSTYLE+ na cene 63 300 eur.