Domov SPRÁVY News Na jednu nádrž môže jazdiť aj pol roka. Začali predávať nové SUV

Na jednu nádrž môže jazdiť aj pol roka. Začali predávať nové SUV

Mitsubishi Outlander PHEV
Foto: Mitsubishi

Mitsubishi predstavilo nový Outlander v plug-in hybridnej verzii, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre Európu. Vieme, čo nové prináša a koľko bude stáť na slovenskom trhu.

Outlander je v ponuke značky už od roku 2001 a dlhodobo patrí k obľúbeným modelom, obzvlášť v Amerike, Európe a Číne. Nový plug-in hybridný variant však Japonci teraz vyvinuli špeciálne len pre starý kontinent. Vychádza z produktovej koncepcie I-Fu-Do-Do, čo v japončine znamená „originálny a veľkolepý“. Novinka je postavená na robustných základoch troch predchádzajúcich generácií. Ide tak v šľapajach svojho priameho predchodcu, ktorý bol vôbec prvým, čo priniesol kombináciu plug-in hybridu a karosérie SUV. Kombinácia, ktorá priniesla značke úspech, keďže od roku 2013 sa pre túto verziu rozhodlo už vyše 200-tisíc európskych zákazníkov.

Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

Štvrtá generácia modelu Outlander, ktorá je zároveň druhou generáciou plug-in hybridu, je pripravená nadviazať na úspešné základy svojho predchodcu a ponúknuť záujemcom novú úroveň inovácií. Daný variant sa navyše vracia do Európy po dvojročnej odmlke.

Mitsubishi Outlander
Foto: Mitsubishi

Dizajn

Nový Outlander PHEV má výrazný a sebavedomý dizajn, ktorý kombinuje tradičné prvky Mitsubishi s charakteristickým vzhľadom modelu Pajero. Predná časť vozidla je veľmi výrazná vďaka „dynamickému štítu“, a taktiež zaujmú aj LED svetlomety s adaptívnou funkciou. Outlander pripomína nové Pajero aj v zadnej časti, kde sa nachádzajú horizontálne LED svetlá a jemný strešný spojler.

Mitsubishi Outlander
Foto: Marek Gorozdos

Interiér novinky kladie dôraz na detaily a pohodlie. Má väčšiu kabínu, lepšie odhlučnenie a vyšší štandard materiálov. Horizontálne línie v kabíne vytvárajú vzdušnú atmosféru, zatiaľ čo intuitívne ovládacie prvky a digitálne prvky zabezpečujú jednoduché ovládanie. Novinkou je bezrámové digitálne spätné zrkadlo pre lepší výhľad. Komfort pasažierov by mali ešte viac umocniť vyhrievané a masážne sedadlá, a to aj pre cestujúcich vzadu, pričom panoramatické strešné okno dodáva kabíne svetlo a pocit priestrannosti. Batožinový priestor ponúka objem 495 litrov, po sklopení zadných sedačiek sa využiteľný priestor zväčší až na 1422 litrov.

Mitsubishi Outlander
Foto: Marek Gorozdos

Pohon

Nový Outlander PHEV je vybavený modernizovaným plug-in hybridným pohonom, ktorý poskytuje dlhší dojazd na čisto elektrický pohon a lepšie zrýchlenie. Systém kombinuje štvorvalcový benzínový motor, dva elektromotory a väčšiu 22,7 kWh batériu, čím sa výkon oproti predchádzajúcemu modelu zvýšil až o 40 %. Stúpol aj elektrický dojazd, ktorý v režime CITY činí až 113 km (WLTP). Nové pohonné ústrojenstvo je efektívnejšie vďaka menšiemu vnútornému odporu batérie, ale aj kvapalinovému chladeniu, čo zlepšuje výkonnosť a tichosť jazdy. K dispozícii je aj tepelné čerpadlo, ktoré pomáha znižovať spotrebu energie aj pri používaní klimatizácie a tým pádom predĺžiť elektrický dojazd.

Mitsubishi Outlander motor
Foto: Marek Gorozdos

Celkový systémový výkon je 225 kW (306 k), no maximálny systémový krútiaci moment Mitsubishi zatiaľ neuvádza. Čo sa týka zrýchlenia, tak 100 km/h nový Outlander dosiahne za 7,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 170 km/h. K dispozícii sú tri základné jazdné režimy: čisto elektrický (do rýchlosti 135 km/h), sériový hybrid, kedy spaľovací motor podľa potreby vyrába elektrinu, napríklad pri zrýchľovaní do kopca, no a v neposlednom rade paralelný hybrid, kedy pri jazde vyššou rýchlosťou spolupracuje elektromotor so spaľovacím motorom.

Foto: Mitsubishi

Vodič si tiež môže manuálne nastaviť hospodárenie s energiou uloženou v batérii, pričom k dispozícii sú až štyri rôzne módy. Outlander PHEV podporuje aj technológiu V2H, ktorá umožňuje využívať batériu na napájanie domácnosti. Nabíjanie je možné doma alebo na verejných staniciach prostredníctvom konektorov Type 2 a CHAdeMO. Na rýchlonabíjačke navyše Mitsubishi sľubuje dobitie na 80 % už za 32 minút. Výrobca zároveň uvádza kombinovanú spotrebu podľa WLTP cyklu na úrovni len 0,8 l/100 km, čo však treba brať s rezervou.

Foto: Marek Gorozdos

Lepšie jazdné vlastnosti a stabilita

Novinka je vybavená aj pokročilým systémom dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control), ktorý zabezpečuje optimálnu trakciu na rôznych povrchoch. Systém S-AWC dopĺňa sedem voliteľných jazdných režimov: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW a MUD, ktoré zabezpečujú stabilitu a istotu za volantom v rôznych podmienkach. K zvýšeniu jazdného komfortu a stability prispieva aj prepracovaný podvozok a systém zavesenia kolies vrátane použitia ľahkých hliníkových komponentov a hydraulických puzdier.

Mitsubishi Outlander
Foto: Marek Gorozdos

Vylepšený systém riadenia s elektrickým posilňovačom a citlivejšou spätnou väzbou zabezpečuje jednoduché ovládanie pri parkovaní a stabilitu pri vyšších rýchlostiach. K agilite a jazdnému komfortu prispieva aj nižšia hmotnosť vďaka hliníkovým komponentom a prepracovanému nastaveniu odpruženia. Vylepšením si prešli aj brzdné schopnosti vozidla, ktoré zabezpečujú väčšie ventilované brzdové kotúče s priemerom 350 mm na oboch nápravách. Nový Outlander PHEV by mal teda ponúkať lepšie jazdné vlastnosti, stabilitu a komfort.

Foto: Mitsubishi

Digitalizácia a bezpečnosť

Okrem toho je novinka vybavená pokročilými technológiami pre digitalizáciu a konektivitu. K dispozícii je plne digitálny združený prístrojový štít s 12,3-palcovým displejom, ako aj centrálny 12,3-palcový dotykový displej systému SDA s vylepšeným grafickým rozhraním. Funkcie Apple CarPlay a Android Auto sú taktiež samozrejmosťou a umožňujú prepojenie vozidla s vašim smartfónom.

Pre audiovizuálny zážitok je k dispozícii prepracovaný audiosystém od spoločnosti Yamaha s 8 alebo 12 reproduktormi. Systém navyše dokáže automaticky upraviť hlasitosť podľa rýchlosti jazdy, dažďa alebo používania klimatizácie, aby zvuk nebol ničím rušený.

V oblasti bezpečnosti ponúka nový Outlander PHEV systémy, ako je núdzové brzdenie, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, detekcia únavy vodiča či ochranu chodcov. Tieto technológie v kombinácii s robustnou konštrukciou tak zabezpečujú maximálnu ochranu posádky.

Foto: Marek Gorozdos

Na nové Mitsubishi Outlander PHEV je v celej Európe záruka až 8 rokov (do 160 000 km), 12-ročná záruka na hrdzavenie karosérie, 8-ročná na batériu pohonného ústrojenstva (do 160 000 km) a až 15 rokov asistenčnej pomoci („MAP“). Základná výbava INFORM začína na našom trhu na sume 51 900 eur, vrcholná výbava INSTYLE+ na cene 63 300 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 88

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mitsubishi
Predchádzajúci článokTankovanie aj servis budú drahšie: Čo znamená transakčná daň pre motoristov?
Nasledujúci článokInteriér nových BMW sa zmení. Poznáme ako