Domov SPRÁVY News Motoristi, nová zmena sa týka všetkých s vodičákom skupiny B

Motoristi, nová zmena sa týka všetkých s vodičákom skupiny B

Foto: 123rf.com

EÚ schválila dodatok, ktorý umožní držiteľom vodičského oprávnenia triedy B riadiť obytné automobily do 4,25 tony.

Európsky parlament a jeho členské štáty sa podľa magazínu Aboutcampbtob dohodli na novele smernice EÚ o vodičských preukazoch, ktorá v budúcnosti umožní držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B riadiť obytné automobily s hmotnosťou do 4,25 tony namiesto súčasného limitu 3,5 tony, ako uvádza Nemecká asociácia priemyslu karavaningu (CIVD). Medzi Európskym parlamentom a Radou bola dosiahnutá predbežná dohoda o smernici EÚ o vodičských preukazoch, ktorá zahŕňa celý rad ďalších zmien určených na modernizáciu pravidiel vodičských preukazov a zvýšenie bezpečnosti na cestách. Tieto zmeny a doplnenia smernice znamenajú, že držitelia vodičského oprávnenia skupiny B budú môcť v budúcnosti riadiť obytné autá s celkovou hmotnosťou do 4,25 tony za predpokladu, že absolvujú špeciálny výcvik alebo preskúšanie. Či sa vyžaduje školenie, test alebo oboje, je na rozhodnutí jednotlivých členských štátov EÚ.

Kemping pre všetkých

Pre všetky vozidlá s alternatívnymi systémami pohonu sa dodatočná skúška nevyžaduje, ak je vodič držiteľom vodičského oprávnenia aspoň dva roky. Tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh vrelo privítal CIVD, ktorý spolu s Európskou federáciou karavanov (ECF) dlhodobo vedie kampaň za reformu vodičských preukazov týkajúcich sa vozidiel na voľný čas. Vo vyhlásení CIVD sa uvádza, že: „Revidovaná smernica o vodičských preukazoch ponúka možnosť sprístupniť udržateľné a rodinné cestovanie obytným autom ešte väčšiemu počtu ľudí.”

Foto: Campiri

Hmotnosť ďalej porastie

So zavedením vodičského oprávnenia skupiny B v roku 1999 sa neustále rastúci počet majiteľov obytných áut nielen v Nemecku čoraz viac rozdeľuje do dvoch tried. Zatiaľ čo staré vodičské oprávnenie triedy 3 stále umožňovalo riadiť obytné automobily s celkovou povolenou hmotnosťou do 7,5 tony, držitelia vodičského preukazu triedy B smú riadiť iba obytné automobily do 3,5 tony. Moderné limity sú šetrnejšie k životnému prostrediu než kedykoľvek predtým avšak stali sa ťažšími. V neposlednom rade kvôli bezpečnostným a environmentálnym požiadavkám, ktoré do značnej miery predpisujú právne predpisy EÚ s dlhodobým cieľom prechodu na alternatívne systémy pohonu sa očakáva, že hmotnosť vozidla sa bude v budúcnosti naďalej zvyšovať.

Je to len otázka času

Z tohto dôvodu CIVD už mnoho rokov vedie kampaň za rozšírenie hmotnostného limitu pre vodičský preukaz B na úrovni EÚ prostredníctvom Európskej organizácie European Caravan Federation (ECF). Pokiaľ ide o implementáciu, dohoda predpokladá zavedenie digitálneho vodičského preukazu do roku 2030. Konkrétny časový harmonogram nadobudnutia účinnosti ďalších ustanovení, vrátane rozšírenia preukazov kategórie B, však ešte nebol stanovený. Po formálnom prijatí smernice budú mať členské štáty lehotu, vo všeobecnosti 2 až 3 roky, na jej transpozíciu do svojich vnútroštátnych právnych predpisov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokEšte nikdy sme tunel takto nestavali. Na slovenskej D3 vznikol problém
Nasledujúci článokVodičom už nebudú brať vodičáky. Vymysleli lepší spôsob ako ich donútiť spomaliť
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.