Domov SPRÁVY News Mazda EZ-60 prichádza ako EV a EREV, zatiaľ bez Wankelu

Mazda EZ-60 prichádza ako EV a EREV, zatiaľ bez Wankelu

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

Mazda na autosalóne v Šanghaji predstavila svoje nové elektrické SUV s názvom EZ-60.

Podobne ako v prípade modelu Mazda 6e, aj EZ-60 má čínske korene. Mazda však plánuje vozidlo predávať aj v iných regiónoch sveta a dočkáme sa ho pravdepodobne aj v Európe.

Foto: Mazda

Mazda doteraz vyvinula jediný vlastný elektromobil – model MX-30, ktorý však trhom zostal nepochopený a jeho predaj je minimálny. Pred uvedením celkom novej generácie elektrických vozidiel vlastného vývoja sa Mazda spolieha na čínsku štátnu automobilku Changan. V spolupráci s ňou bol vyvinutý aj elektromobil Mazda 6e, ktorý sa len prednedávnom začal oficiálne predávať aj na slovenskom trhu. Ako píše portál CarNewsChina, sedanu EZ-6 sa v období od novembra 2024 do februára 2025 predalo 4 329 kusov, čo zasa nie je až také oslnivé číslo.

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

V Európe sa nové SUV bude predávať pravdepodobne pod názvom CX-6e. Ide v podstate o sériovú verziu konceptu Arata. Mazda EZ-60 čerpá z nového dizajnového jazyka predstaveného na modeli 6e s tenkými LED dennými svetlami namontovanými vysoko na čelnej maske. Spodná časť mriežky je tiež ohraničená LED pásom. Z profilu zaujmú kamery namiesto klasických spätných zrkadiel. Nové SUV meria 4 850 mm na dĺžku, je široké 1 935 mm a vysoké 1 620 mm. Rázvor osí kolies je dlhý 2 902 mm.

Foto: Mazda

Tlačidlá zmizli

Interiér má dvojfarebnú farebnú schému, pričom jeho najvýznamnejším prvkom je 26,45-palcový 5K ultraširoký displej. Fyzické tlačidlá vo veľkej miere chýbajú, čo naznačuje, že väčšina operácií sa bude vykonávať prostredníctvom obrazovky alebo hlasového vstupu. Prítomný je audiosystém s 23 reproduktormi a podporou Dolby Atmos. Zadný ovládací dotykový displej umožňuje cestujúcim upraviť nastavenia klímy a zábavy.

Foto: Mazda

 

Batožinový priestor má podľa všetkého základný objem 350 litrov (po sklopení sedadiel 2 036 litrov), plus pod prednou kapotou sa nachádza úložný priestor s objemom 126 litrov. Súčasné vozidlá značky Mazda sú známe analógovým poňatím, pričom aj na ovládanie funkcií multimediálneho systému používa intuitívny otočný ovládač. Trendy na čínskom trhu sú však iné a kým Mazda nevyvíja svoje elektromobily sama, ale s čínskymi partnermi, bude sa musieť zrejme prispôsobiť. Uvidíme, či európska verzia napokon neprejde nejakou úpravou, hoci to príliš nepredpokladáme.

Foto: Mazda

Okrem čisto elektrickej verzie s dojazdom okolo 600 km bude Mazda EZ-60 k dispozícii aj ako EREV. Spaľovacím generátorom na predĺženie dojazdu sa stane 1,5-litrový motor s výkonom 98 koní, pričom o pohon vozidla sa bude starať elektromotor s výkonom 258 koní. Energia sa bude ukladať do lítium-železo-fosfátovej batérie s kapacitou 31,73 kWh, ktorá vystačí na dojazd 160 km. Kombinovaný dojazd by mal podľa Mazdy presiahnuť vzdialenosť 1000 km.

Foto: Mazda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mazda
Predchádzajúci článokAUDI E5 Sportback je elegantný fastback s výkonom 787 koní
Nasledujúci článokVW predstavil v Číne tri koncepty, ktoré by sa uchytili aj v Európe
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.