Domov SPRÁVY News Ľudia prichádzajú na chuť elektromobilom od BMW a MINI

Ľudia prichádzajú na chuť elektromobilom od BMW a MINI

BMW iX2
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

BMW Group aj v roku 2025 pokračuje v úspešnom nábehu e-mobility. Spoločnosť dodala zákazníkom na celom svete počas prvých troch mesiacov roka 2025 celkovo 109 516 plne elektrických vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (+ 32,4 %). Predaj plne elektrických vozidiel zaznamenal obzvlášť silný rast v Európe (+ 64,2 %).

S celkovým počtom 586 149 vozidiel dodaných zákazníkom boli globálne dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group do značnej miery v súlade s predchádzajúcim rokom (- 1,4 %), a to aj napriek útlmu dopytu v Číne. V prvých troch mesiacoch roku 2025 zaznamenala spoločnosť BMW Group rast najmä v Európe (+ 6,2 %) a v USA (+ 4,0 %). Mimo Číny dosiahla spoločnosť rast o 5,9 %.

Stratégia technologickej otvorenosti spoločnosti BMW Group sa ukazuje ako úspešná. Naše produkty si získavajú zákazníkov na celom svete, a to so všetkými technológiami pohonu, pričom pozitívny impulz poháňajú predovšetkým nové modely značky MINI – najmä plne elektrické verzie. Každé tretie vozidlo značky MINI predané v Európe a viac ako každé druhé predané v Číne bolo plne elektrické,“ povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky, a predaj.

Spoločnosť BMW Group očakáva, že v roku 2025 celosvetovo dosiahne dva dôležité míľniky: najprv celkovo tri milióny elektrifikovaných vozidiel (BEV a PHEV) uvedených na cesty od predstavenia modelov i3 a i8 a následne 1,5 milióna plne elektrických vozidiel (BEV) dodaných zákazníkom.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nárast predaja elektromobilov MINI

V prvom štvrťroku 2025 predala automobilka BMW po celom svete 520 142 kusov vozidiel. Značka zvýšila dodávky vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny, čím prekonala celkový trh v regióne Európy a zvýšila svoje predaje v USA. Značka BMW zároveň vykázala dynamický globálny rast predaja svojich plne elektrických vozidiel (+ 9,9 %). Od januára do marca si zákazníci na celom svete prebrali 86 449 plne elektrických vozidiel značky BMW. Divízia M GmbH dosiahla v prvom štvrťroku nárast predaja o 5,0 % a klientom dodala celkovo 50 494 vozidiel. Hlavnými ťahúňmi rastu boli vysokovýkonné modely športových automobilov M5 Sedan a M3, ktoré sú vo všetkých regiónoch veľmi žiadané.

Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 64 626 kusov, čo predstavuje nárast o 4,1 %. Výrazný rast dosiahli najmä plne elektrické modely značky, ktoré v prvom štvrťroku dosiahli podiel na úrovni 35,3 %.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokSo superšportom najazdil 224 000 km. Servis videl, len keď chcel
Nasledujúci článokZosmiešni výkvet ciest – viac ako 400 koní za bezkonkurenčnú cenu
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.