Neverili sme vlastným očiam, po prvej stovke áut sa zaprášilo za 3 minúty, povedala riaditeľka zastúpenia čínskej značky v Česku. Nové SUV malo rozprávkový štart uvedenia do predaja, treba však poznamenať, že značka si pre zákazníkov pripravila mimoriadne lákavú akciu.
Čínske značky Jaecoo a Omoda, ktoré sú súčasťou čínskeho koncernu Chery, oficiálne vstúpili na český automobilový trh v marci 2025. Koncern Chery patrí medzi desať najväčších automobilových skupín na svete. V roku 2024 predal 2,6 milióna vozidiel, z toho viac ako 1,1 milióna mimo Čínu. Aby nová značka Čechov zaujala, vyhlásila masívnu kampaň. Na veľké SUV Jaecoo 7 ponúkla na prvých 100 áut zľavu 30 %. Po ich vypredaní na druhú stovku zľavu 20 % a na tretiu stovku zľavu 10 %. Ako píše portál Autosalon.cz, prvá stovka vozidiel sa vypredala za 3 minúty, druhá stovka zmizla za ďalších 5 minút a o 17 minút neskôr bola rozobratá aj tretia stovka. Veľký záujem o toto vozidlo majú podľa Petry Růžičkovej, riaditeľky českého zastúpenia značiek Omoda a Jaecoo, predovšetkým ženy.

Dobrá výbava, no slabší a smädný motor
Jaecoo 7 je typicky čínske spaľovacie SUV, ktoré sa snaží zaujať mohutným vzhľadom, prémiovo vyzerajúcim spracovaním, ale na pohon mu slúži malý a slabý benzínový motor s vysokou spotrebou. Jazdenie s takýmto vozidlom je tak o robení dosť veľkých kompromisov v jazdnej dynamike.
Čínske SUV je zástupcom kompaktných SUV, čiže konkurent napríklad u nás obľúbeného Hyundaiu Tucson. Do dĺžky meria presne 4,5 metra, čiže rovnako ako spomínaný Tucson. Pod kapotou mu drieme preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a najvyšším výkonom 147 koní. V kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies sa spotreba vozidla pohybuje okolo cifry 10 l/100 km. Motor si totiž musí poradiť s takmer 1,8 tony vážiacim vozidlom.

Za fajn cenu si však zákazníci môžu užiť nadštandardnú výbavu. Už v základe nájdu napríklad 19-palcové kolesá, panoramatické strešné okno, dve plochy na bezdrôtové nabíjanie telefónov, systém kamier okolo celého vozidla či veľký, vertikálne orientovaný displej na palubnej doske.
Prvých sto zákazníkov vozidlo kupovalo za v prepočte 22-tisíc eur, čo je približne rovnaká cenovka, za akú na Slovensku kúpite o triedu menší SsangYong Tivoli vo výbave Style, s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Štandardná cenníková cena Jaecoo 7 v Česku je stanovená na cca 33 500 €.

V predaji aj na Slovensku
Toto vozidlo je už oficiálne dostupné aj na slovenskom trhu. K dispozícii je so spomínaným benzínovým štvorvalcom v prevedení s pohonom predných alebo všetkých kolies a tiež ako plug-in hybrid. Výhodou je, že vozidlo sa dodáva prakticky v plnej výbave, príplatok si predajcovia účtujú len za špecifické farby karosérie. Verzia Luxury s pohonom predných kolies stojí 32 900 €, variant Exclusive s pohonom 4×4 vyjde na 36 900 €. V prípade záujmu o plug-in hybrid si treba pripraviť aspoň 37 900 €.
Benzínovému motoru v tomto prípade asistuje elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý čerpá energiu z 18,3 kWh NMC batérie. Tú je možné nabíjať aj jednosmerným prúdom s výkonom 45 kW, čím sa Jaecoo J7 PHEV stáva jedným z mála plug-in hybridných SUV s možnosťou tak rýchleho DC nabíjania. Podľa cyklu WLTP vystačí jeho batéria sa dojazd 88 km, v kombinácii so spaľovacím motorom je dojazd udávaný na vzdialenosť až 1 200 kilometrov.