Legendárny Nürburgring má nového rekordmana. Nie však v boji o celkové prvenstvo, ale v kategórii vozidiel s manuálnou prevodovkou.
Rekordy na nemeckom okruhu Nürburgring patria k tým najprestížnejším v automobilovom svete. Výrobcovia desaťročia využívajú túto ikonickú trať ako referenciu pre porovnanie svojich športových vozidiel s konkurenciou, pričom nikto sa nechce uspokojiť s druhou priečkou. Rekordy na Nordschleife zároveň slúžia aj ako skvelý marketingový ťah. Jeden si teraz pre seba uchmatla značka zo Štuttgartu.
Porsche to sľúbilo a Porsche doručilo. Na Nürburgring išlo s novou 911 GT3 s jasným cieľom. Vytvoriť nový rekord v kategórii vozidiel s manuálnou prevodovkou a zosadiť z trónu Dodge Viper ACR. Ten s časom 7:01,3 držal korunu kráľa neuveriteľných osem rokov. Pre nové Porsche 911 GT3 s Jorgom Bergmeisterom to však nebol žiadny problém.

Čas Viperu roztrhalo Porsche na kusy
Predchádzajúci rekord totiž sfúkol o 5 sekúnd, kolo zajazdil za 6:56,294 a vytvoril tak nové maximum pre auto s manuálom. Zároveň treba podotknúť, že čas Viperu bol stanovený ešte predtým, ako okruh Nürburgring štandardizoval svoje postupy merania času. Tie v súčasnosti stanovujú jedno kolo na celej 20,83-kilometrovej trati. Predtým sa však pri meraných časoch vynechávala krátka boxová rovinka. Na kratšom variante okruhu (20,6 km) dosiahla nová 911 GT3 čas 6:51,764. Takže v priamom porovnaní bolo Porsche v skutočnosti až o takmer 10 sekúnd rýchlejšie ako Viper, a to napriek výkonovému deficitu vyše 140 koní. Novinka zo Štuttgartu dokonca porazila aj predošlú generáciu GT3 s dvojspojkovou prevodovkou PDK.

„Nový model 911 GT3 vzbudzuje ešte väčšiu dôveru pri jazde na limite ako predchádzajúci model. Bol som rýchlejší takmer v každej zákrute,“ uviedol Bergmeister vo svojom vyhlásení. „Od modelu 911 GT3 RS sme sa veľa naučili, najmä čo sa týka podvozku. Auto je ešte stabilnejšie na nerovnostiach a cez obrubníky. A vďaka o osem percent kratšiemu prevodovému pomeru je pri zrýchľovaní s rovnakým výkonom motora na zadnej náprave citeľne viac výkonu. Aj keď so sedemstupňovou prevodovkou PDK by to bolo o pár sekúnd rýchlejšie – so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou som mal na meranom kole rozhodne viac práce, a tým aj o niečo viac zábavy.“
Rekordné Porsche 911 GT3 malo voliteľný balík Weissach, ktorý zahŕňa množstvo prvkov na zníženie hmotnosti a doplnky z uhlíkových vlákien. Vozidlo malo obuté aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, čo je najrýchlejšia guma dostupná pre novú GT3. Porsche zároveň ukázalo svoju silu a to ešte stále čakáme na vrcholný variant GT2 RS.