Značka Tesla pravdepodobne pripravuje svoj oficiálny vstup na slovenský trh. V stredu 24. apríla 2025 bola do Obchodného registra Slovenskej republiky zapísaná nová spoločnosť s názvom Tesla Slovakia s.r.o. so sídlom na adrese Karadžičova 2 v Bratislave, teda priamo v lukratívnom biznis centre Twin City.
Hoci samotná automobilka zatiaľ nevydala žiadne oficiálne stanovisko, vznik dcérskej spoločnosti s lokalizáciou na Slovensku naznačuje, že Tesla konečne zvažuje priamu obchodnú prítomnosť aj v našom regióne. Na vznik novej spoločnosti upozornil na sociálnej sieti X Radovan Skokan z portálu Huntinspeed. Doteraz boli slovenskí záujemcovia o elektromobily tejto značky odkázaní najmä na import z okolitých krajín – najčastejšie z Rakúska, Česka či Nemecka alebo na nákup cez rôznych sprostredkovateľov, pretože doteraz u nás neexistovala oficiálne zastúpenie automobilky Elona Muska.
Z dostupných údajov z obchodného registra vyplýva, že spoločnosť má jediného konateľa, ktorým je Simon Zwahlen. Podľa Skokana ide o švajčiarskeho manažéra Tesly pre región strednej a východnej Európy. Ako predmet podnikania uvádza spoločnosť najmä predaj motorových vozidiel, ich údržbu a opravy, ale aj marketingové a poradenské služby. To môže naznačovať, že Tesla plánuje na Slovensku nielen predaj, ale možno aj zriadenie vlastného servisného centra, prípadne showroomu.
V susedných krajinách má Tesla už stabilnú sieť prevádzok – v Česku prevádzkuje showroom aj servis v Prahe, v Rakúsku má viacero predajných a servisných miest vrátane Viedne. Slovensko tak bolo doteraz len „bielym miestom“ na mape Tesly v strednej Európe.

Showroom aj servis?
Očakáva sa, že ďalšie informácie o aktivitách spoločnosti Tesla Slovakia s.r.o. budú známe v najbližších týždňoch. V každom prípade ide o zaujímavý signál – najmä v čase, keď predaj elektromobilov v Európe síce čelí výzvam, ale zároveň postupne rastie záujem o infraštruktúru a lokálnu podporu pre ekologickú mobilitu. Slovenskí zákazníci by sa konečne mohli dočkať plnohodnotného zákazníckeho servisu, jednoduchšieho nákupu vozidiel, zjednodušeného procesu registrácie či priamych akcií od výrobcu. Vznik pobočky zároveň môže uľahčiť aj servis a garančné opravy, ktoré boli doteraz komplikovanejšie a často závislé od zahraničných partnerov.
Ak by sa prítomnosť Tesly na Slovensku stala realitou, išlo by o významný krok pre slovenský automobilový trh – a zároveň o ďalší dôkaz, že elektromobilita prestáva byť hudbou budúcnosti a stáva sa súčasťou nášho každodenného života.