Domov SPRÁVY News Elektrický Range Rover: prvé info o technike

Elektrický Range Rover: prvé info o technike

Range Rover Electric
Foto: Range Rover

O elektrickom Range Roveri sa rozpráva pomerne dlho. Dizajn tohto modelu je známy už niekoľko mesiacov, pretože automobilka s ním veľké tajnosti nerobila a vozidlo testuje v náročných podmienkach prakticky bez maskovania. Čo však nové je, sú aktuálne informácie o použitej technike.

Automobilka teraz poodhalila niektoré technické podrobnosti svojho prvého čisto elektrického vozidla. To bude vybavené dvoma elektromotormi s permanentnými magnetmi. Zaujímavosťou týchto motorov je skutočnosť, že nepochádza od externého dodávateľa, ale pohonné jednotky si Range Rover sám navrhol aj vyrobil. Systémový výkon pohonnej sústavy bude 410 kW (557 koní) a 850 Nm. To umožní elektrického Range Roveru zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Energia sa bude ukladať do batérie s kapacitou 117 kWh pozostávajúcej z 344 prizmatických článkov. Jednotlivé moduly batérie budú umiestnené v dvoch vrstvách na sebe.

Range Rover Electric
Foto: Range Rover

Nabíjať ich bude možné maximálnym výkonom 350 kW. Pre uľahčenie nabíjania sa nabíjacie porty nachádzajú na oboch stranách karosérie. Kvôli vyššej hmotnosti dostane elektrický Range Rover dvojkomorové vzduchové odpruženie so špeciálne naladenými tlmičmi. Briti vyvíjajú svoj prvý elektrický model tak, aby sa mimo spevneného asfaltu vyrovnal spaľovacím súrodencom. Čo sa týka ceny, tá by mala začínať niekde na úrovni 240-tisíc eur.

Range Rover Electric
Foto: Range Rover

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové Stelvio predčasne odhalené na patentových fotografiách
Nasledujúci článokToto nebolo v pláne, Volkswagen chce zrušiť autá na benzín a naftu v inom roku
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.