Domov SPRÁVY News Batériové auto s dojazdom vyše 1400 km je realitou už aj v...

Batériové auto s dojazdom vyše 1400 km je realitou už aj v SR

Voyah Free REV
Foto: Voyah

Automobilka Dongfeng so svojou značkou Voyah prináša na Slovensko autá s neuveriteľným dojazdom, a to vyše 1400 kilometrov. Vďaka najmodernejšej technike až takúto vzdialenosť dokáže prejsť prémiové SUV Voyah Free REV 318. Ide primárne o elektrické vozidlo, ktoré kombinuje elektrický motor a batériu so spaľovacím motorom slúžiacim ako generátor. Čisto na elektrinu na jedno nabitie pritom prejde až 318 kilometrov.

V prípade modelu Voyah Free REV 318 pritom nejde o žiadne malé auto, ktoré by sa vďaka svojim malým rozmerom mohlo pýšiť veľkým dojazdom. Práve naopak, toto pohodlné a priestorovo veľkorysé SUV má viac ako 4,9 metra a napriek svojej impozantnej konštrukcii udivuje obrovským dojazdom. Pokojne by tak v lete mohlo bez zbytočného zastavovania prejsť aj do približne tisíc kilometrov vzdialeného chorvátskeho Dubrovníku.

Voyah Free REV 318
Foto: Voyah

Ako je to možné?

Primárny pohon vozidla zabezpečuje elektromotor. Spaľovací motor (malý benzínový motor) je síce prítomný, ale nepoháňa priamo kolesá. Motor slúži výhradne na výrobu elektrickej energie, keď sa vybije hlavná batéria alebo ak je potrebné dobiť batériu počas jazdy. Vozidlo teda jazdí neustále na elektrický pohon, ale dojazd je výrazne predĺžený vďaka tomu, že si počas jazdy vie generovať vlastnú elektrickú energiu.

Voyah Free REV 318
Foto: Voyah

Takto to funguje v praxi

Ak je batéria plne nabitá, vozidlo ide na čistú elektrinu. Keď batéria klesne pod určitú hranicu, spaľovací motor sa automaticky zapne, roztočí generátor a dobíja batériu, aby auto mohlo ďalej pokračovať v jazde. Spaľovací motor môže v niektorých režimoch udržiavať batériu v optimálnom rozsahu nabitia alebo sa môže zapnúť iba v núdzových prípadoch.

Voyah Free REV 318
Foto: Voyah

Kombinácia technológií pre pohodlné cestovanie

Voyah Free REV 318 disponuje NMC (nikel-magán-kobalt) batériou s kapacitou 43 kWh, ktorá poháňa v tomto prípade 2WD verzie elektromotor s výkonom 200 kW na zadnej náprave. Vďaka predlžovaču dojazdu v podobe spaľovacieho motora s objemom 1,5 litra, výkonom 110 kW a nádržou s objemom 56 litrov, sa kombinovaný dojazd podľa čínskeho jazdného cyklu CLTC dostáva až na úroveň 1458 km.

Voyah Free REV 318
Foto: Voyah

Vozidlo pritom dokáže fungovať vo viacerých režimoch, ako sú napríklad čisto elektrický, hybridný režim, kde dobíjanie batérie spaľovacím motorom reguluje riadiaca jednotka podľa aktuálnych podmienok, až po športový režim. Taktiež si je možné nastaviť hodnotu kapacity batérie, ktorú bude automobil udržiavať v prípade potreby neskoršej jazdy na čisto elektrický pohon.

Foto: Voyah

Voyah Free REV 318 je teda primárne poháňané elektrickým motorom, ktorý zabezpečuje tichú, efektívnu jazdu a nulové lokálne emisie pri čisto elektrickom režime. Batéria je vysoko kapacitná a nabíja sa prostredníctvom externého zdroja elektrickej energie, čo môže byť domáca nabíjačka, verejná nabíjacia stanica alebo pracovný nabíjací bod.

Touto technológiou disponujú aj jeho „súrodenci,“ teda modely Voyah PASSION PHEV či DREAM PHEV. Voyah Free REV 318 je jedným z mála takýchto vozidiel, ktoré sú dostupné na slovenskom trhu. Základný variant je v predaji od 58 990 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dongfeng Slovensko
Predchádzajúci článokG-Class Edition Stronger Than the 1980s: retro návrat do 80. rokov
Nasledujúci článokMiloval ho aj James Bond. BMW, ktoré chcelo byť viac než len rýchle
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.