Populárne BMW M3 čaká nová generácia, ktorá bude špeciálna vo viacerých ohľadoch. Predstavitelia automobilky nás vábia prvými informáciami.
Nové BMW M3 bude plne elektrické, o tom niet žiadnych pochýb. Bavorská značka už pred časom potvrdila, že nová generácia dostane 800 V architektúru s výkonom na úrovni až 700 koní. Špekulácie zároveň naznačujú, že by mohli pochádzať až zo štvorice elektromotorov. BMW si je však plne vedomé, že nie všetci zákazníci sú pripravení prejsť na elektrický pohon. Predstaví tak aj spaľovaciu verziu a vieme, aký motor dostane.
Dynamicky doteraz najlepšie M-ko
Šéf BMW Neue Klasse Dr. Mike Reichelt prezradil v interview pre Top Gear jedny z prvých podrobností o pripravovanej M3. Podľa jeho slov bude nové BMW M3 „dynamicky najlepším vozidlom M v histórii“. Zároveň potvrdil príchod aj verzie so spaľovacím motorom, ktorý vraj bude jedinečný v porovnaní s tým súčasným. Priaznivcov by okamžite mohol prepadnúť strach o použitie hybridného štvorvalca po vzore Mercedesu-AMG, no opak je pravdou. Reichelt prezradil, že dostane nový typ šesťvalcového agregátu. Špekuluje sa, že by mohol byť hybridizovaný.

„Budeme ju [M3] ponúkať aj s novým typom šesťvalcového motora, pretože chápeme, že pre niektorých oddaných fanúšikov M môže byť na prechod priskoro. Sme však presvedčení, že plne elektrická M3 dosiahne nové rozmery a osloví nové cieľové skupiny, pretože sa bude správať úplne inak,“ povedal pre Top Gear.
Nadupaná riadiaca jednotka
Mozgom elektrickej M3 bude nová riadiaca jednotka BMW Heart of Joy, ktorá spracováva informácie až 10-krát rýchlejšie ako predchádzajúce systémy. V súčasnosti ju inžinieri skúšajú v testovacom zariadení Vision Driving Experience. „Chceme otestovať Heart of Joy a zistiť, čo je možné po fyzickej stránke – nielen dynamické účinky, ale aj na každodenné používanie. V zložitých poveternostných podmienkach, ako je sneh alebo ľad, je jednou z výhod to, že pomôže vozidlu prejsť do zákruty už pri prvom zásahu do riadenia. Auto akoby vedelo, čo od neho chcete, a to bude mať veľký vplyv, keď sa počasie stane zložitým.“

Reichelt zároveň zdôraznil význam dynamiky v novej generácii M3 a fakt, že nie všetko je len o rýdzom výkone. „Keď sa pozriete na plne elektrické vozidlá, ich výkon je zvyčajne viac než dostatočný. Už nejde o to, aby ste vyrobili auto s najrýchlejším časom 0-100 km/h, ale skôr auto, ktoré ponúka precíznu dynamiku. Práve to robí naša riadiaca jednotka; do zákruty vchádzate s určitým uhlom natočenia volantu a nemusíte robiť korekcie v polovici zákruty.“
Šéf Neue Klasse okrem toho potvrdil, že obe verzie novej M3 dostanú zhodný dizajn a digitálne funkcie. Kedy presne novinka z dielne BMW M dorazí, nie je isté, no malo by sa tak stať v nasledujúcich dvoch rokoch.