Domov SPRÁVY News Prvé nákladné lietadlo na vodík čaká certifikácia

Prvé nákladné lietadlo na vodík čaká certifikácia

Foto: ZeroAvia

Lietadlo na vodíková pohon? Áno, ide o realitu a dokonca už lieta, no zatiaľ len po Britských ostrovoch.

Spoločnosť ZeroAvia podľa magazínu Aerotime oznámila, že podpísala dohodu so spoločnosťou RVL Aviation, poskytovateľom špecializovaných leteckých služieb so sídlom na letisku East Midlands v Spojenom kráľovstve, na modernizáciu jedného z lietadiel Cessna Caravan 208B s pohonnou jednotkou ZA600.

Týmto krokom sa ZeroAvia snaží stať sa prvou spoločnosťou na svete, ktorá spustí komerčnú leteckú nákladnú službu s nulovými emisiami. Monte, spoločnosť na lízing lietadiel so sídlom v Spojenom kráľovstve, ktorá sa špecializuje na regionálne a udržateľné letectvo, je tiež zapojená do dohody, ktorá uľahčuje získanie lietadla Cessna Caravan. “Máme dizajn motora; máme integračné plány pre štartovací drak lietadla; máme riešenia na poskytovanie vodíkového paliva; a máme zákazníkov, ktorí chcú prevádzkovať prvé trasy. Teraz musíme zdvojnásobiť našu pozornosť na certifikačné testovanie a potom zvýšiť výrobu pre našich ďalších potvrdených zákazníkov ZA600,” uviedol Val Miftakhov, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti ZeroAvia, v tlačovej správe oznamujúcej dohodu.

Foto: ZeroAvia

Stačí úprava Cessny

Podnikateľ poukázal na skutočnosť, že hybridný pohonný systém ZeroAvia na vodíkové napájanie ešte nie je certifikovaný. Spoločnosť však urobila pokroky týmto smerom. ZeroAvia aj RVL Aviation považujú dohodu za prvý krok v oveľa ambicióznejšom pláne na zavedenie nákladných služieb na vodíkový pohon v nie tak vzdialenej budúcnosti. ZeroAvia nevyvíja úplne nové lietadlá, ale namiesto toho sa zameriava na úpravu už existujúcich typov, ako je spomínaná Cessna Grand Caravan. Tie dostanú nový vodíkovo-elektrický pohon, čím sa eliminuje potreba investícií do úplne nových strojov a infraštruktúry.

Foto: ZeroAvia

Emisie by mohli klesnúť na nulu po celom svete

Sektor nákladnej leteckej dopravy má pritom ambicióznu víziu. Nákladné lety po celom svete v súčasnosti obsluhuje takmer tisíc lietadiel, ktoré by v budúcnosti mohli byť poháňané práve systémom ZA600. „Dnes je veľký deň pre celý náš tím. Máme nielen funkčný motor, ale aj potvrdeného operátora a konkrétny plán, ako ho nasadiť do praxe. Teraz je našou prioritou dokončiť certifikačné testovanie a pripraviť výrobu pre ďalších zákazníkov,“ uviedol Val Miftakhov, zakladateľ a výkonný riaditeľ ZeroAvia.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSubaru prehodnotí svoje plány týkajúce sa elektromobilov
Nasledujúci článokDodge zastaví predaj elektrického Chargeru, vráti sa k benzínu
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.