Domov SPRÁVY News Ďalšie Porsche na batérie príde až v roku 2027, prednosť dostanú hybridy

Ďalšie Porsche na batérie príde až v roku 2027, prednosť dostanú hybridy

Porsche 718
Foto: Porsche

Porsche Boxster a Cayman museli byť v predchádzajúcom roku stiahnuté z európskeho trhu. Dôvodom boli nové predpisy o kybernetickej bezpečnosti účinné 1. júla 2024, ktorými existujúce modely už nedokázali vyhovieť. Motoristická verejnosť preto netrpezlivo očakáva ich nástupcov, ktoré by mali prísť s plne elektrickým pohonom. Prídu však neskôr ako Porsche pôvodne plánovalo. 

Nové modely mala verejnosť vidieť už koncom tohto roka. Na cesty potom mali vyjsť v prvej polovici roka 2026. Zdá sa však, že plne elektrický Boxster a Cayman neprídu skôr ako v roku 2027. Jedným z dôvodom je bankrot spoločnosti Northvolt. Ako uvádza portál Arena EV, hlavným problémom, prečo budú tieto vozidlá meškať, sú dodávky batérií. Porsche sa spoliehalo na švédskeho výrobcu, ktorý preň vyrábal špeciálne vysokovýkonné batériové články. Ako však už vieme, spoločnosť Northvolt vyhlásila bankrot. Porsche teraz musí hľadať iného dodávateľa a prispôsobiť tomu techniku nových modelov, čo si vyžaduje ďalšie mesiace vývoja navyše.

Meškanie sa však netýka len batérií. Záujemcov o kúpu športového elektrického vozidla napokon nie je toľko, koľko v Porsche predpokladali, takže sa radšej sústredia na modely a pohon, o ktorý majú kupujúci vyšší záujem. Ten na vozidlá Porsche klesá v Číne a dovozné clá do USA na komforte nemeckej značky taktiež neprispeli. Portál Arena EV ďalej uvádza, že Porsche sa pokúsilo vstúpiť do oblasti výroby batérií založením spoločnosti s názvom Cellforce Group v júni 2021. Cieľom bolo, aby Cellforce vyvíjala a vyrábala vlastné batériové články, ale tvrdá konkurencia zo strany zavedených výrobcov batérií v Číne sťažila spoločnosti Cellforce spustenie veľkovýroby.

Foto: Porsche

Kormidlovanie v silnej búrke

CEO Porsche Oliver Blume si uvedomuje náročnú situáciu, v akej sa Porsche momentálne nachádza, nestráca však optimizmus. „Svet sa zmenil. Zažívame prudkú búrku. Robíme však všetko, čo je v našich silách, aby sme jej čelili. Rozhodne investujeme do budúcnosti. V náročných časoch pokračujeme vo vývoji Porsche s presným zameraním. V krátkodobom horizonte si to vyžaduje viac zdrojov, ale v dlhodobom horizonte to ešte viac zvýši ziskovosť našej spoločnosti. Prijímame výzvu. Máme plán. Konáme. A nestrácame čas.

Viac hybridov

Porsche novým podmienkam na trhu prispôsobí svoje produktové aj firemné plánovanie. To znamená, že na cestách by sa mohlo objaviť viac vozidiel so spaľovacími motormi alebo plug-in hybridnými systémami. Musí však viac šetriť a zefektívniť svoju prevádzku. Do roku 2029 preto zruší približne 3 900 pracovných miest. Okrem toho bude vedenie a zamestnanecká rada v druhej polovici roka 2025 rokovať o štrukturálnom balíku. Jeho cieľom je zvýšiť strednodobú a dlhodobú efektivitu firmy. Reorganizácia aktivít v oblasti batérií a rozsiahle investície spojené s novým produktovým a firemným plánovaním povedú k celkovým mimoriadnym nákladom vo výške 1,3 miliardy eur vo finančnom roku 2025. „Toto má citeľný vplyv na naše zisky, ale akceptujeme to,“ hovorí Blume. „Je potrebné zabezpečiť, aby spoločnosť Porsche zostala robustná a vysoko zisková.

Porsche 718
Foto: Porsche

Pokles zisku aj predaja

Porsche informovalo aj o výsledkoch za fiškálny rok 2024. Tržby skupiny Porsche AG dosiahli 40,1 miliardy eur. Prevádzkový zisk skupiny klesol na 5,6 miliardy eur. Zisk na kmeňovú akciu dosiahol 3,94 eura a zisk na prioritnú akciu 3,95 eura. „Za takýchto ťažkých podmienok bol výsledok za rok 2024 mimoriadne silným výkonom celého tímu Porsche. Ako výkon sa počíta ešte silnejšie ako počas úspešných predchádzajúcich rokov, keď bolo prostredie oveľa stabilnejšie,“ zdôrazňuje Blume. „Porsche v roku 2024 dokázalo, že spoločnosť je vysoko zisková a finančne stabilná, a to aj v náročných časoch.

Foto: Porsche

Celkovo výrobca športových automobilov dodal svojim zákazníkom 310 718 vozidiel. Rekordné predaje boli dosiahnuté v štyroch z piatich regiónov – v Európe, Nemecku, Severnej Amerike a na zámorských a rozvíjajúcich sa trhoch. Celkový počet sa však v porovnaní s predchádzajúcim rokom mierne znížil. Je to spôsobené najmä poklesom predaja v Číne. Najpredávanejším modelom bol Cayenne so 102 889 kusmi, pred Macanom (82 795) a 911 (50 941).

Od decembra 2023 sme obnovili päť zo šiestich modelových radov a komplexne sme omladili naše produktové portfólio. Tým sme položili základy pre náš úspech v nasledujúcich rokoch,“ hovorí Blume. „V budúcnosti sa Porsche bude naďalej spoliehať na vyváženú kombináciu typov pohonných systémov. Naši zákazníci si budú môcť vybrať medzi spaľovacími motormi, hybridmi a plne elektrickými pohonmi v každom segmente vozidiel až do 30. rokov 21. storočia.“ A môžu sa tešiť okrem iného na ďalšie špičkové varianty modelu 911: „Môžem prezradiť jednu vec,“ pokračuje Blume, „opäť zvýšime latku v segmente športových automobilov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJArena EV, TS Porsche
Predchádzajúci článokZaujímavosti o Miniatur Wunderland, najväčšej modelovej železnici na svete
Nasledujúci článokXiaomi YU7 oficiálne: SUV z ríše snov na prvých foto
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.