Domov SPRÁVY News BMW Speedtop: ďalšia exkluzívna limitka pre superboháčov

BMW Speedtop: ďalšia exkluzívna limitka pre superboháčov

BMW Concept Speedtop
Foto: BMW

BMW na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2025 na brehu talianskeho jazera Como ukázalo novú štúdiu exkluzívneho vozidla, ktoré sa v malej sérii dostane do predaja.

Štúdia BMW Concept Speedtop poskytuje nový pohľad na športovú verziu vozidla s karosériou typu Touring, pričom spája eleganciu shooting brake s jedinečnými proporciami. „Skutočné BMW vyžaruje dynamiku a eleganciu, aj keď stojí bez pohybu,“ hovorí Adrian van Hooydonk, šéfdizajnér BMW.

BMW Speedtop
Foto: BMW

To isté platí aj pre našu novú štúdiu. Vozidlo BMW Concept Speedtop sa vyznačuje v automobilovom priemysle veľmi unikátnym profilom. Týmto spôsobom sme vytvorili neprehliadnuteľný ťahák v celej našej ponuke vozidiel, najmä z hľadiska modelov Touring.“ Štúdia Speedtop využíva rovnaký príťažlivý dizajnový jazyk ako vozidlo BMW Skytop, ktoré bolo na tomto mieste odhalené predchádzajúci rok a podobne ako ono, aj Speedtop sa v malej sérii dostane do predaja.

BMW Speedtop
Foto: BMW

Limitácia na 70 kusov

Minulý rok sme na podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este predstavili štúdiu BMW Concept Skytop, ktorá medzi znalcami a automobilovými nadšencami vzbudila veľké nadšenie,“ vysvetľuje Bernd Körber, senior viceprezident pre značku a produktový manažment BMW. „To viedlo k prísne obmedzenej výrobe série 50 kusov. Vďaka tejto pozitívnej odozve sme sa tento rok rozhodli ponúknuť aj BMW Concept Speedtop v limitovanej sérii 70 kusov.“

BMW Speedtop
Foto: BMW

Výrazný tvar prednej časti v tvare písmena V s dizajnom žraločieho nosa, štíhle predné svetlá a osvetlené obličky mriežky chladiča sú charakteristickými dizajnovými prvkami BMW Speedtop. Pokračovanie centrálneho prelisu je zvýraznený farebným prechodom na streche. Gaštanová farba farby Floating Sunstone Maroon tu plynulo prechádza do striebornej Floating Sundown Silver. Eleganciu vozidla podčiarkujú dvojfarebné 14-lúčové disky kolies.

BMW Speedtop
Foto: BMW

Luxusné remeselné spracovanie

Interiér štúdie vznikol s dôrazom na aj ten najmenší detail. Zručne spracované detaily v tradičnom perforovanom štýle brogue zvýrazňujú kožené čalúnenie a zdôrazňujú remeselné spracovanie na úrovni manufaktúry. Dvojfarebné kožené čalúnenie oddeľuje dynamickú a funkčnú časť interiéru. Vizuálne výrazný strešný prelis sa v exteriéri odráža ako svetelný lúč v dvojfarebnom koženom čalúnení stropu a poskytuje náladové, nepriame osvetlenie. Batožinový priestor rozdelený na dve časti umožňuje uloženie veľkých kusov batožiny na viacdňové výlety.

Foto: BMW

Virtuozitu dizajnu konceptu BMW Speedtop umocňuje spolupráca s tradičným talianskym výrobcom Schedoni. Táto spoločnosť z Modeny, známa ručnou výrobou exkluzívnej a vysoko kvalitnej koženej galantérie najmä pre automobilový sektor, vždy presadzovala najvyššiu kvalitu a možnosti prispôsobenia. Dva úložné priestory s koženými popruhmi za sedadlami poskytujú miesto pre dve tašky Schedoni vyrobené na mieru. Tašky boli navrhnuté exkluzívne pre túto štúdiu, aby ladili s výberom jeho farieb a materiálov. Do batožinového priestoru presne zapadne aj špeciálne vyrobená víkendová taška.

Foto: BMW

Aké vozidlo prešlo prestavbou?

Uhádli by ste na prvý pohľad, na základoch akého sériového BMW je Speedtop postavený? Ide o model M8 Competition. Kupé s usporiadaním sedadiel 2+2 bolo dôkladne prepracované a vznikol z neho dvojmiestny shooting brake. To znamená, že pod jeho kapotou drieme vidlicový osemvalec s výkonom 625 koní. Cena zatiaľ oficiálne nie je známa, ale predpokladáme, že nebude nižšia ako 500 000 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokVodičáky Slovákov stratili platnosť, neplatí údaj na preukaze. Týchto sa to týka
Nasledujúci článokŠkoda znížila maximálny nabíjací výkon modelu Elroq 85
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.