Domov SPRÁVY News Tesla stráca v Európe pôdu pod nohami. Problémom je aj Musk

Tesla stráca v Európe pôdu pod nohami. Problémom je aj Musk

Tesla
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Raketový vzostup a prakticky neohrozená pozícia lídra v oblasti elektromobilov je už minulosťou. Tesla zažíva nepríjemnú novú realitu a obzvlášť jej nepraje Európa. Jedným z dôvodov je nepochybne aj kontroverzný Elon Musk.

Tesla stráca v Európe pôdu pod nohami a zďaleka nepreháňame. Od začiatku roka 2025 sa totiž predaje amerického výrobcu elektromobilov prepadli na starom kontinente o 38,8 %, v samotnom apríli dokonca až o 49 %. Celkové predaje elektrických vozidiel však výrazne stúpli. Ako uvádza Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA), čísla predajov nových EV stúpli za prvé štyri mesiace tohto roka až o 26,4 % naprieč Európskou úniou, krajinami Európskej dohody o voľnom obchode (EZVO) a Spojeným kráľovstvom.

Celkový počet predaných elektromobilov sa za dané obdobie zastavil na čísle 558 262, čo predstavuje 15,3-percentný podiel zo všetkých predaných vozidiel na spomenutých trhoch. Je to však stále menej ako hovorili prognózy. Zdá sa však, že po mesiacoch stagnácie sa začína elektrický segment opäť pomaly stavať na nohy, teda, minimálne v Európe.

Foto: ACEA

Európske a čínske EV berú Tesle zákazníkov

Tesla však už v tomto nehrá hlavnú rolu. Kedysi takmer neohrozený líder v oblasti elektromobility totiž s narastajúcou konkurenciou prišiel o svoje výsostné postavenie. Či už európske alebo čínske automobilky výrazne skvalitnili a rozšírili svoju ponuku elektrických modelov a postupne v Európe odsunuli Teslu na vedľajšiu koľaj. K tomuto trendu výrazne prispel aj samotný šéf značky Elon Musk. Svojimi kontroverznými politickými vyjadreniami a otvorenou podporou Donalda Trumpa odradil nemalé množstvo zákazníkov. Európa sa tak otáča Tesle chrbtom a obdobne reagujú aj čínski zákazníci, ktorí začínajú preferovať domáce značky.

V Amerike je síce nateraz stále trhovým lídrom v segmente elektromobilov, no jej pozícia jednotky už zďaleka nie je tak jednoznačná ako kedysi. Či má Tesla riešenie na upadajúci záujem, je otázne. Automobilka vkladala veľké nádeje do modernizácie Modelu Y, no ani tá nepriniesla zvrátenie nepriaznivej situácie. Musk sa najprv pokúsil z poklesu predaja obviniť výluky v továrni počas prechodu od výroby starých modelov Y k novým. Továrne už však nejaký čas fungujú normálne, takže to vyzerá, že nový Model Y skutočne veľa vody nenamútil.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zníženie cien či nové modely?

Tesla možno zareaguje znížením cien, čo už v minulosti urobila niekoľkokrát, no z dlhodobého hľadiska by jej pravdepodobne viac pomohlo uvedenie nových modelov. Je však otázne, či nie je na zvrátenie klesajúcej popularity značky už neskoro. Zabrať by mohol cenovo dostupný model pre masy. O ňom však Musk básni už roky a stále sme sa ho nedočkali, rovnako ako ďalšej generácie Roadsteru.

Automobilka Elona Muska dopláca na svoju, povedzme si to na rovinu, zastaranú ponuku. Posledným kompletne novým modelom bol Cybertruck, ktorý je však predajným prepadákom. Modernizácie už existujúcich modelov pritom nedokázali osloviť výraznejšie množstvo nových zákazníkov a konkurencia rozhodne nezaspala na vavrínoch. Osoba Elona Muska navyše v poslednej dobe automobilke viac škodí ako pomáha a Tesla sa tak pre viacerých stala akousi toxickou značkou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJACEA
Predchádzajúci článokNajúspornejšie auto na svete – Slováci ho majú doma a nič netušia
Nasledujúci článokOutsider vyškolil Ferrari aj Lambo. Českému športiaku o chlp unikol rekord Top Gear