Domov SPRÁVY News Lotus Emira V6 SE: Športiaky s manuálom nevymreli

Lotus Emira V6 SE: Športiaky s manuálom nevymreli

Foto: Lotus

Emira je prémiové ručne vyrábané športové vozidlo s motorom v strede, ktoré dokonale stelesňuje prebiehajúcu transformáciu podnikania značky Lotus. Vyznačuje sa všetkými charakteristickými znakmi, ktoré automobilový svet očakáva od modelu Lotus – výrazný dizajn, vzrušujúci dynamický výkon, najlepšiu ovládateľnosť vo svojej triede, vynikajúcu aerodynamiku a bezkonkurenčný jazdný zážitok.

Vizuálne dramatická a exoticky vytvarovaná, Emira sa vyznačuje širokým postojom, svalnatými proporciami a nízko položenou kabínou, ktorá zachytáva ducha moderného superauta. Napriek tomu zostáva praktická, čo z nej robí presvedčivú alternatívu vo svete vysokovýkonných športových vozidiel. Teraz Lotus predstavuje úplne nový verziu modelu Emira – V6 SE. Nový model sa pripája k existujúcemu radu, ktorý už zahŕňa Turbo SE.

Foto: Lotus

Emira V6 SE

Nová Emira V6 SE stavia na čistej radosti z jazdy, ktorou je Lotus známy. Obľúbená šesťvalcová pohonná jednotka modelu Emira zostáva nezmenená: preplňovaný 3,5-litrový motor V6 s výkonom 400 koní, spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s LSD (diferenciál s obmedzenou svornosťou) ako štandard alebo voliteľnou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje šprint z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Ostrejšia aj komfortnejšia

Optimalizovaná kalibrácia tlmičov a jemné úpravy geometrie kolies tiež poskytujú ostrejšie ovládanie a zvýšený jazdný komfort. Auto má dve definované nastavenia podvozku a odpruženia. Tour je vyladený pre každodenné používanie na cestách a poskytuje optimálnu kombináciu dynamického výkonu a ovládateľnosti s pohodlnejšou jazdou. Sports poskytuje o niečo tuhšie nastavenie odpruženia pre lepšie dynamické schopnosti. Hydraulické riadenie poskytuje vodičovi vynikajúcu spätnú väzbu.

Emira V6 SE je štandardne vyhotovená v zinkovo sivej farbe a odlišuje sa exkluzívnymi prvkami, ako sú špecifické odznaky V6 SE, rozšírený čierny balík, 20-palcové kované zliatinové kolesá, červené brzdové strmene a luxusný interiér s alkantarou a športovými pedálmi. Emira V6 SE vyniká vysokou mierou personalizácie, obsahuje 15 farieb exteriéru a sedem motívov interiéru. To dopĺňa výber zo štyroch povrchových úprav brzdových strmeňov a ôsmich dizajnov kolies. Ceny za model Emira V6 SE začínajú na hodnote 117 500 eur (nemecký trh).

Foto: Lotus

Lepšie chladenie a lepšia prevodovka

Súčasne s uvedením V6 SE poskytuje Lotus existujúcim modelom Emira sériu technických vylepšení, ktoré zlepšujú výkon na trati aj každodenný jazdný komfort. Chladiaci systém bol optimalizovaný odlišným vedením potrubí chladiacej kvapaliny, čím sa zabezpečil lepší prietok do chladiča prevodového oleja. Okrem toho bol riadiaci systém klimatizácie prekalibrovaný tak, aby poskytoval stabilnejšiu klímu v interiéri pri vysokých teplotách, a teplota otvárania termostatu motora sa zvýšila zo 65 na 75 °C, čím sa zlepšilo vykurovanie a výkon v náročných podmienkach. Dvojspojková prevodovka (DCT) bola prekalibrovaná, čo viedlo k rýchlejším časom radenia, zlepšeniu kvality radenia a plynulejšej interakcii medzi prevodovkou a vodičom.

Základný model Turbo

Vstupný bod do radu Emira predstavuje variant Turbo. Je poháňaný rovnakým 4-valcovým twin-scroll turbomotorom a 8-stupňovou prevodovkou DCT, aké sa nachádzajú v Turbo SE. Z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 4,4 sekundy. Základná cena začína na sume od 97 500 eur (nemecký trh).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Lotus
Predchádzajúci článokPorsche 963 RSP je cestná verzia pretekárskeho špeciálu Le Mans
Nasledujúci článokNový zákaz lacných pneumatík: Slovákom hrozí zmena diktovaná Bruselom
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.