Hyundai IONIQ 5 N je aj po viac než 18 mesiacoch jediné plne elektrické športové vozidlo svojho druhu, ktoré dokáže simulovať jazdu s vozidlom so spaľovacím motorom a manuálnou prevodovkou. Keďže v prípade značky Hyundai sme boli predtým zvyknutí skôr na cenovo dostupnejšie športovo orientované vozidlá, zaujímalo nás, o koľko klesli jeho ceny.
Športový elektromobil Hyundai IONIQ 5 N postavený na platforme E‑GMP si okamžite získal pozornosť mnohých fanúšikov, pretože napriek plne elektrickému pohonu dokáže simulovať jazdu so spaľovacím motorom a dokonca aj s manuálnou prevodovkou. Croosover s dĺžkou niečo cez 4,6 metra a rázvorom dlhým až 3 metre poskytuje dychberúcu dynamiku, ktorá Hyundai vystrelila do tej najvyššej ligy. Kým predchádzajúce počiny od športovej divízie N boli orientované na trh s hothatchmi a modely i20 N a i30 N súperili so značkami ako Ford, Renault alebo Volkswagen, s IONIQ 5 N si to pokojne môžete rozdať s AMG alebo BMW M.
Poskytuje totiž najvyšší výkon až 650 koní, čo je napríklad viac ako dvojnásobne drahšie BMW M8 Competition. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 260 km/h, pri ktorej zostáva stále stabilné a dobre ovládateľné. O spomalenie letiacej masy sa starajú výkonné brzdy na čele s funkciou N Brake Regen umožňujúcej rekuperáciu, ktorá svojou intenzitou pripomína prudké brzdenie ako pri športovej jazde na okruhu.

Počas testu vozidla sme skonštatovali, že vzhľadom na obrovský rozsah nastavení ide v podstate o hernú konzolu na kolesách. V dobrom slova zmysle. Pretože nastaviť si tu môžete takmer všetko. Od tuhosti odpruženia, cez správanie batérie, až po počet bliknutí smerovky. Funkcia N Torque Distribution sa stará o prerozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá, takže len niekoľkými ťuknutiami do displeja si môžete nakonfigurovať, či má byť IONIQ 5 N vozidlo s pohonom predných kolies, zadokolka alebo neutrálna štvorkolka. Okrem toho ponúka aj drift mód.
Ceny vtedy a dnes
Hyundai IONIQ 5 N bol jedným z prvých áut, ktorý veľmi presvedčivo dokázal maskovať svoju hmotnosť a všetkým ukázal, že technológia vektorovania krútiaceho momentu dokáže úplne zmeniť zážitok z jazdy. V porovnávacích testoch renomovaných motoristických magazínov dokázal porazil mnohých zvučnejších konkurentov so spaľovacími motormi, nehovoriac o množstve získaných titulov a ocenení. V čase uvedenia na trh stálo toto vozidlo 75-tisíc eur. Dnes je jeho cenníková cena mierne vyššia, v akcii stojí 77 390 €. Ako sa cenovo pohybujú kusy na sekundárnom trhu?
Predaj vysoko výkonnej verzie N tvorí približne 5 % z predaja modelového radu IONIQ 5. Za prvé 4 mesiace roka 2025 predal Hyundai mimo domáceho trhu 549 kusov IONIQ 5 N. Na Slovensku je v ponuke aktuálne iba jeden jazdený kúsok (3 500 km), ročník 2024 za cenu 63 490 €. Aj v Česku sme našli iba jeden kúsok, (2024, 7080 km) v prepočte za 67 700 €. V Nemecku je však situácia už odlišná a v ponuke je hneď niekoľko desiatok kusov. Jazdené kúsky s nájazdom do 30 000 km je možné kúpiť už za cenu okolo 50 000 eur. To síce nepoteší predchádzajúcich majiteľov, ktorým hodnota vozidla klesla za niečo vyše roka o tretinu, ale pre ostatných je to príležitosť ako sa dostať ku skutočne rýchlemu vozidlu za oveľa priaznivejšiu cenu.