Domov SPRÁVY News Hyundai IONIQ 5 N je na trhu 1,5 roka. O koľko klesli...

Hyundai IONIQ 5 N je na trhu 1,5 roka. O koľko klesli ceny?

Hyundai IONIQ 5 N
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hyundai IONIQ 5 N je aj po viac než 18 mesiacoch jediné plne elektrické športové vozidlo svojho druhu, ktoré dokáže simulovať jazdu s vozidlom so spaľovacím motorom a manuálnou prevodovkou. Keďže v prípade značky Hyundai sme boli predtým zvyknutí skôr na cenovo dostupnejšie športovo orientované vozidlá, zaujímalo nás, o koľko klesli jeho ceny.

Športový elektromobil Hyundai IONIQ 5 N postavený na platforme E‑GMP si okamžite získal pozornosť mnohých fanúšikov, pretože napriek plne elektrickému pohonu dokáže simulovať jazdu so spaľovacím motorom a dokonca aj s manuálnou prevodovkou. Croosover s dĺžkou niečo cez 4,6 metra a rázvorom dlhým až 3 metre poskytuje dychberúcu dynamiku, ktorá Hyundai vystrelila do tej najvyššej ligy. Kým predchádzajúce počiny od športovej divízie N boli orientované na trh s hothatchmi a modely i20 N a i30 N súperili so značkami ako Ford, Renault alebo Volkswagen, s IONIQ 5 N si to pokojne môžete rozdať s AMG alebo BMW M. 

Poskytuje totiž najvyšší výkon až 650 koní, čo je napríklad viac ako dvojnásobne drahšie BMW M8 Competition. Vďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 260 km/h, pri ktorej zostáva stále stabilné a dobre ovládateľné. O spomalenie letiacej masy sa starajú výkonné brzdy na čele s funkciou N Brake Regen umožňujúcej rekuperáciu, ktorá svojou intenzitou pripomína prudké brzdenie ako pri športovej jazde na okruhu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Počas testu vozidla sme skonštatovali, že vzhľadom na obrovský rozsah nastavení ide v podstate o hernú konzolu na kolesách. V dobrom slova zmysle. Pretože nastaviť si tu môžete takmer všetko. Od tuhosti odpruženia, cez správanie batérie, až po počet bliknutí smerovky. Funkcia N Torque Distribution sa stará o prerozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá, takže len niekoľkými ťuknutiami do displeja si môžete nakonfigurovať, či má byť IONIQ 5 N vozidlo s pohonom predných kolies, zadokolka alebo neutrálna štvorkolka. Okrem toho ponúka aj drift mód.

Ceny vtedy a dnes

Hyundai IONIQ 5 N bol jedným z prvých áut, ktorý veľmi presvedčivo dokázal maskovať svoju hmotnosť a všetkým ukázal, že technológia vektorovania krútiaceho momentu dokáže úplne zmeniť zážitok z jazdy. V porovnávacích testoch renomovaných motoristických magazínov dokázal porazil mnohých zvučnejších konkurentov so spaľovacími motormi, nehovoriac o množstve získaných titulov a ocenení. V čase uvedenia na trh stálo toto vozidlo 75-tisíc eur. Dnes je jeho cenníková cena mierne vyššia, v akcii stojí 77 390 €. Ako sa cenovo pohybujú kusy na sekundárnom trhu?

Predaj vysoko výkonnej verzie N tvorí približne 5 % z predaja modelového radu IONIQ 5. Za prvé 4 mesiace roka 2025 predal Hyundai mimo domáceho trhu 549 kusov IONIQ 5 N. Na Slovensku je v ponuke aktuálne iba jeden jazdený kúsok (3 500 km), ročník 2024 za cenu 63 490 €. Aj v Česku sme našli iba jeden kúsok, (2024, 7080 km) v prepočte za 67 700 €. V Nemecku je však situácia už odlišná a v ponuke je hneď niekoľko desiatok kusov. Jazdené kúsky s nájazdom do 30 000 km je možné kúpiť už za cenu okolo 50 000 eur. To síce nepoteší predchádzajúcich majiteľov, ktorým hodnota vozidla klesla za niečo vyše roka o tretinu, ale pre ostatných je to príležitosť ako sa dostať ku skutočne rýchlemu vozidlu za oveľa priaznivejšiu cenu.

TEST Hyundai IONIQ 5N - lepší ako i30N?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPriemerné emisie CO2 áut predaných v Európe v roku 2024 vzrástli
Nasledujúci článokNamiesto 500 eur len 50. Štát na 6 mesiacov zníži dôležitý poplatok
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.