Domov SPRÁVY News Hit 70. a 80. rokov sa vracia v retro kabáte, zverejnili ceny

Hit 70. a 80. rokov sa vracia v retro kabáte, zverejnili ceny

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Renaultu prechod na elektrický pohon nevyšiel celkom podľa predstáv. Najprv elektrifikoval moderné legendy Mégane a Scénic, ale trefa do čierneho prišla až s modelom 5 E-Tech. Podobný recept použil aj v prípade modelu 4, z ktorého sa stal moderný mestský crossover v slušivom retro kabáte.

Renault 4 E Tech Electric zdedil množstvo vlastností pôvodného Renaultu 4, ktorý sa vyrábal od roku 1961 až do roku 1992. Opäť sa snaží zaujať retrofuturistickým dizajnom a podľa prvých reakcií od zákazníkov sa mu to aj darí. Dizajn je pritom aj funkčný, zaujímavosťou je mimoriadne nízka nakladacia hrana batožinového priestoru, ktorá sa nachádza len 61 cm nad zemou. Priemer v tejto triede je tak o 10 cm vyššie. Napriek kompaktným rozmerom vozidlo plne využíva elektrickú architektúru, na ktorej je postavené, pretože okrem dostatočného priestoru pre všetkých cestujúcich ponúka aj batožinový priestor so základným objemom až 420 litrov. Domácich majstrov a chatárov okrem vyššej svetlej výšky takisto zaujme funkcia Extended Grip prispôsobená na ťahanie prívesu s hmotnosťou až do 750 kilogramov.

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Renault 4 E Tech electric je na 100 % pripravený zapadnúť do dnešného uponáhľaného a dynamického sveta. Súčasťou výbavy je komplexný balík aktívnej aj pasívnej bezpečnostnej výbavy, multimediálny systém openR link s integrovanými službami Google. K tomu sa pridáva viac ako 50 aplikácií a užitočných služieb i reno, oficiálny avatar Renault fungujúci na základe ChatGPT.

Foto: Renault

Renault 4 E-Tech na slovenskom trhu už od 29 500 €

Prvá kombinácia s názvom Urban Range umožňuje zakúpenie Renault 4 E Tech electric za cenu od 29 500 €. Obsahuje elektrický motor s vinutým rotorom s výkonom 90 kW (120 k/225 Nm) a lítium-niklový-mangánovo-kobaltový trakčný akumulátor s kapacitou 40 kWh, ktorý zabezpečuje dojazd 300 km. Druhá kombinácia s názvom Comfort Range zahŕňa elektrický motor s vinutým rotorom s výkonom 110 kW (150 k/245 Nm) a akumulátor s rovnakým chemickým zložením, avšak s kapacitou až 52 kWh postačujúci na dojazd 400 km. Renault 4 E-Tech Comfort range začína na úrovni 32 500 €.

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Obe verzie sú vybavené obojsmernou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW. Umožňuje to využívať funkciu Vehicle to load (V2L), ktorá umožňuje pripojenie zariadenia napájaného prúdom s napätím 220 voltov k akumulátoru auta. Čas nabíjania akumulátora striedavým prúdom s výkonom 11 kW od 15 do 80 % kapacity je 3 hodiny a 13 minút v prípade akumulátora s kapacitou 52 kWh a 2 hodiny a 37 minút v prípade akumulátora s kapacitou 40 kWh. V prípade rýchleho jednosmerného nabíjania je možné využiť maximálny výkon 80 kW (Urban Range), resp 100 kW (Comfort Range). V oboch prípadoch stačí 30 minút na to, aby sa batéria nabila z 15 na 80 percent kapacity. Do konca roka sa na slovenskom trhu objavia aj modely Renault 4 E Tech electric vo verzii Plein Sud s elektricky otváranou plátennou strechou s rozmermi 92 x 80 cm.

Renault 4 E-Tech zadné sedadlá
Foto: Renault

Priestor na personalizáciu

Renault 4 E Tech musí splniť všetky očakávania. Na tento účel bola vytvorená paleta inovatívnych a univerzálnych doplnkov, ktoré sú vyrábané väčšinou metódou 3D tlače v Refactory vo Flins sur Seine vo Francúzsku. Medzi najdôležitejšie príslušenstvo patrí: koncovka páky radenia „e pop shifter”, šikovný organizér a ďalšie úložné priestory, dostupné v niekoľkých originálnych vzoroch (NumbR4, Br4celet a FloweR4) a v troch farbách. Nesmieme zabudnúť ani na prútený košík na bagetu. V ďalšej fáze bude zákazníkom k dispozícii kolekcia dekoratívnych prvkov personalizácie karosérie, vrátane strechy, kapoty, blatníkov a predných a zadných nárazníkov. Dekorácie budú dostupné v rôznych variantoch: športovej Fl4sh (žltá/jesenná modrá) a elegantnej NumbeR4 (strieborná/medená). Tieto prvky budú harmonizovať so všetkými ponúkanými farbami karosérie. Všetky dekoratívne prvky bude možné vybrať priamo v konfigurátore po ich sprístupnení.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault Slovensko
Predchádzajúci článokPo 26 rokoch končí. Finálna šanca na osvedčené kombi za 22-tisíc
Nasledujúci článokDopyt po jazdených vozidlách na Slovensku klesol, ich ceny rastú
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.