Peugeot E-208 GTi priamo z centra diania vytrvalostných pretekov 24h Le Mans. Mnoho ľudí zaskočí.
Tento víkend sa vo Francúzsku konajú vytrvalostné preteky 24h Le Mans. Pri tejto príležitosti si domáca automobilka pripravila pre svojich fanúšikov milé prekvapenie. Divízia Peugeot Sport totiž opäť priviedla k životu svoj ostrý hatchback. Nový Peugeot E-208 GTi odkazuje na tradíciu ikonických športových modelov značky ako 205 GTi alebo 206 RC. Po prvýkrát sa však prívlastok GTi dostáva na čisto elektrické auto.

Akonáhle uvidíte nový Peugeot E-208 GTi, okamžite budete vedieť, že nejde o bežný model. Už základný model vyzerá veľmi dobre, to čo s ním však spravilo športové oddelenie značky, je o úplne niečom inom. Robustnejšie prahy, výrazný zadný difúzor a aerodynamické spojlery spolu s čiernymi doplnkami robia z obľúbeného mestského modelu iné auto. Nižšie posadená karoséria neplní len estetickú funkciu, ale spolu s 18-palcovými diskami kolies taktiež zlepšujú jazdné vlastnosti, o ktoré predovšetkým v tomto segmente ide. Svoju rolu zohrali aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmermi 215/40 R18. Pomyselnou čerešničkou na torte je špeciálny červený lak, vyvinutý priamo pre reinkarnovaný model GTi.

Pohlcujúca atmosféra
Po nahliadnutí do interiéru vás kabína doslova vtiahne. Odkaz na legendárny model 205 GTi sa uprieť nedá. Aj moderný nástupca E-208 GTi disponuje množstvom červených doplnkov, ako napríklad bezpečnostné pásy, rohožky a koberce, alebo vkusná linka prechádzajúca naprieč sedadlami. Nechýba dostatočné množstvo emblémov GTi, aby ste nezabudli, kde sedíte. S alcantarovým prešívaním volantu a obložením prístrojovej dosky, ktoré prechádza až do dverí v prevedení imitujúcom uhlíkové vlákna, sa budete cítiť doslova ako v pretekárskom aute.

Made in France
208-ka si legendárny prívlastok naozaj zaslúži. Puristi si možno myslia opak, doba však pokročila. Malé mestské hatchbacky sú ideálnymi adeptami na čisto elektrický pohon, pričom instantná reakcia na plynový pedál v kompaktnom šate je obrovská zábava, o čom vždy tieto autá boli. Toto konkrétne pohonné ústrojenstvo je navyše vyrábané priamo vo Francúzsku. Továreň na východe krajiny sa historicky špecializovala na výrobu motorov a teraz ako súčasť podniku Emotors v tradícií pokračuje. Aby sme sa však dostali k veci, nové E-208 GTi disponuje výkonom 280 koní a krútiacim momentom 345 Nm. Ide tak o najvýkonnejší model v segmente kompaktných hothatchov. Táto vrecková raketa vystrelí z 0 na 100 kilometrov za hodinu pod šesť sekúnd, konkrétne za 5,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na dostatočných 180 km/h.

GTi na každý deň
Odporcovia elektromobilov pomaly strácajú argumenty. Pri takto malom aute máte k dispozícií akumulátor s kapacitou 54 kWh. S touto kapacitou prejdete na jedno nabitie solídnych 350 kilometrov, čo na každodenné presúvanie po meste bohato postačuje. Z domáceho wallboxu s výkonom 7,4 kW trvá nabitie len necelých 5 hodín, pričom funkcia obmedzenia dobíjania na 80 % je dostupná aj pri nabíjaní striedavým prúdom. Pri rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW nabijete baterku z povestných 20 na 80 percent už za 30 minút. Vo výbave GTi-čka nechýba ani funkcia V2L, za pomocou ktorej dokážete z nabíjacieho portu prostredníctvom špeciálneho adaptéru nabíjať menšie elektrické zariadenie ako napríklad e-bicykel. Pre ľudí, ktorí až tak nedôverujú francúzskej technike, automobilka ponúka záruku 8 rokov alebo 160 000 kilometrov ako na samotné auto, tak aj na trakčný akumulátor.