Jedným z najlacnejších nových áut na slovenskom trhu je Dacia Sandero, ktoré stojí od 13 550 €. Vo výbave má len tie najnevyhnutnejšie prvky, ktoré od všetkých vozidiel vyžadujú európske predpisy. Teraz prezident jednej z čínskych automobilových spoločností vyhlásil, že v budúcnosti bude v krajine bežné, ak SUV veľkosti Škody Kodiaq budú ľudia kupovať za ceny v prepočte okolo 6 000 €.
Škoda Kodiaq, priestranné SUV segmentu D, sa v základnej výbave predáva od 38-tisíc €. Generálny riaditeľ značky Leapmotor Ču Ťiang-ming si však myslí, že cena elektromobilov o niekoľko rokov padne dole podobne ako to bolo v prípade inej spotrebnej elektroniky, napríklad televízorov. Leapmotor v Európe nie je úplne neznáma automobilová značka, pretože koncern Stellantis kúpil v tejto spoločnosti podiel a pomáha jej s medzinárodnou expanziou. K znižovaniu cien batériových vozidiel by mal prispieť ďalší pokrok v oblasti technológií a integrácií čipov.
To má mať pozitívny vplyv na ďalšie zníženie výrobných nákladov. Ču Ťiang-ming to ilustruje na poklesoch cien televízorov alebo klimatizácií, ktoré sa dnes pohybujú v úplne iných číslach ako tomu bolo na začiatku ich predaja. Na mysli však má, pochopiteľne, domáci trh, kde sa vozidlá predávajú výrazne lacnejšie ako v Európe. Výrobcovia na autá poskytujú výrazné zľavy, na druhú stranu, podobný typ podnikania dlhodobo nie je udržateľný.
Zakladateľom značky Leapmotor je elektrotechnický inžinier Zhu Jiangming, ktorý chcel zúročiť svoje viac ako 30-ročné skúsenosti v oblasti technológií. Sídlo spoločnosti sa nachádza v čínskom meste Hangzhou v provincii Zhejiang. Aktivity spoločnosti zahŕňajú dizajn, vývoj, výrobu, inteligentné riadenie, reguláciu elektromotorov, batériové systémy, cloudové riešenia pre vozidlá a sama si vyvíja aj vyrába kľúčové komponenty, vrátane pohonných jednotiek. Leapmotor na domácom čínskom trhu predal v máji 45 067 vozidiel, čo je najvyšší mesačný objem predaja v histórii spoločnosti. Najväčší záujem (viac než 13 000 ks) bol o model C10 SUV, aktualizovanú verziu modelu C10 uvedenú na trh v polovici mája.

Onedlho aj na Slovensku
V rámci medzinárodnej expanzie automobilka už čoskoro vstúpi aj na slovenský trh. V roku 2023 vytvorili Leapmotor a Stellantis spoločný podnik Leapmotor International B.V., ktorého cieľom je urobiť z automobilky jedného z lídrov globálneho trhu s elektrickými vozidlami. Oficiálnym importérom vozidiel značky Leapmotor bude spoločnosť Emil Frey Slovakia. Začiatok predaja vozidiel na Slovensku je zatiaľ ohraničený termínom Q3 2025. Ponuka vozidiel bude zo začiatku pozostávať z dvoch modelov – T03 a C10.

Leapmotor T03 je malé päťdverové mestské elektrické vozidlo segmentu A s výkonom 95 koní a dojazdom na úrovni 265 kilometrov. Leapmotor C10 je zasa priestranné SUV s dĺžkou až 4,74 metra. Ide o prvý globálny model značky Leapmotor vyrábaný podľa najmodernejších štandardov dizajnu a bezpečnosti. Je postavený na technickej platforme LEAP3.0 a ponúka špičkové inteligentné technológie, vrátane technológie Cell-to-Chassis a inteligentného digitálneho kokpitu. Poháňa ho elektromotor s výkonom 218 koní, batéria vystačí na dojazd 424 km. V bezpečnostných testoch EuroNCAP získalo toto vozidiel 5 hviezdičiek.
Okrem plne elektrickej verzie bude dostupný aj variant REEV so spaľovacím generátorom na predĺženie dojazdu. Na elektrinu prejde toto SUV 145 km, kombinovane potom až 950 km, pričom jeho batéria sa dá nabíjať aj na DC nabíjačke s výkonom až do 65 kW. Ku koncu roka by mal pribudnúť ešte model B10, teda kompaktnejšie SUV segmentu C s dĺžkou 4,52 metra. Ambíciou značky je do dvoch rokoch predávať na Slovensku až 6 rôznych modelov, tak ako to teraz robí v Číne.