Domov SPRÁVY News Najznámejšie elektrické auto sa vracia: Nissan Leaf pod lupou

Najznámejšie elektrické auto sa vracia: Nissan Leaf pod lupou

Nissan Leaf
Foto: Nissan

Od svojho debutu v roku 2010 sa predalo takmer 700 000 kusov Nissanu Leaf na celom svete, čím sa zapísal do histórie ako prvé masovo predávané elektrické vozidlo na svete. Dnes Nissan otvára novú kapitolu tejto značky, ktorá bola prepracovaná tak, aby spĺňala potreby moderných zákazníkov elektromobilov a zároveň zostala verná svojim inovatívnym koreňom.

Úplne nový Leaf, navrhnutý v globálnom dizajnérskom štúdiu Nissan v japonskom meste Atsugi, predstavuje štýlovú siluetu, ktorá odráža jeho dynamický charakter a aerodynamickú účinnosť. Jeho elegantný dizajn s koeficientom odporu vzduchu len 0,25 optimalizuje prúdenie vzduchu, čím zvyšuje výkon aj dojazd. Zapustené kľučky dverí, plynulá línia strechy, úplne zakrytou podlahou a tvarované povrchy vytvárajú moderný profil, zatiaľ čo jeho charakteristické predné a zadné osvetlenie poskytuje na ceste výraznú high-tech identitu.

Foto: Nissan

Napriek kompaktnému exteriéru, ktorý je ideálny na jazdu v meste, parkovanie a tesné manévre, ponúka úplne nový LEAF priestranný interiér navrhnutý tak, aby spĺňal každodenné potreby modernej rodiny – či už na ceste do školy, do práce alebo na dovolenku. Batožinový priestor má základný objem 437 litrov (VDA). Prístup do batožinového priestoru je pohodlnejší vďaka možnosti elektricky ovládaných dverí. Vozidlo sa bude ponúkať v siedmich výrazných farebných variantoch exteriéru vrátane jedinečnej tyrkysovej farby Luminous Teal. Interiér bude dostupný v čiernej alebo bielej farbe s fialovými akcentmi.

Foto: Nissan

Dizajn kolies všetkých výbav je optimalizovaný pre aerodynamický výkon a výrazný štýl. Voliteľné sú 18″ disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami so šírkou 195 mm v základnej výbave, 18″ disky kolies z ľahkých zliatin so širšími pneumatikami s rozmerom 215 mm v strednej výbave a 19″ disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami 235/45R19 v najvyššej výbave. Dizajn 18″ diskov obsahuje jemný odkaz na vzor „Ni-San“, ktorý pripomína 3D holografické zadné svetlá.

Batérie a nabíjanie

Zákazníci si môžu vybrať z dvoch variantov batérie, pričom oba poskytujú vynikajúci dojazd a využiteľnosť v reálnom svete:

Batéria Využiteľná kapacita Dojazd podľa WLTP
Standard 52 52 kWh  436km*
Extended 75 75 kWh  604km*

 

* Čaká sa na konečnú homologizáciu

Vďaka rýchlonabíjaniu jednosmerným prúdom s výkonom až 150 kW sa dokáže úplne nabiť na 417 km za 30 minút.  Na diaľnici dosahuje dojazd viac ako 330 km pri rýchlosti 130 km/h a vďaka rýchlemu nabíjaniu jednosmerným prúdom možno absolvovať cesty dlhšie ako 800 km s minimálnym časovým rozdielom oproti vozidlám s konvenčným pohonom. Tento pôsobivý dojazd v kombinácii s priestranným interiérom z neho robí praktickú a pohodlnú voľbu ako hlavného vozidla domácnosti, schopného zvládnuť všetko od každodenného dochádzania do práce až po cestovanie na dlhé vzdialenosti.

Foto: Nissan

Inteligentný tepelný manažment batérie zabezpečuje rýchle a konzistentné nabíjanie pri rôznych teplotách a teraz spolupracuje s plánovačom trasy vo vozidle od Google Maps, ktorý automaticky nastaví batériu na optimálnu teplotu, keď sa blíži k rýchlonabíjačke, čím sa optimalizuje rýchlosť aj účinnosť nabíjania. Integrovaný systém Google tiež pomáha riešiť problémy s plánovaním dlhých ciest tým, že automaticky identifikuje najvhodnejšie nabíjacie zastávky na ceste. Nissan Leaf je takisto vybavený funkciou Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje nabíjanie externých zariadení priamo z vozidla a napájanie rôznych malých až stredne veľkých zariadení, ako sú rýchlovarné kanvice, prenosné svetlá alebo elektrické grily, počas kempovania alebo pobytu v prírode. S využitím dostupného adaptéra ako príslušenstva môžu zákazníci využiť externý nabíjací port V2L na pohodlné napájanie zariadení, pričom majú dostupný výkon do 3,6 kW. Leaf je tiež kompatibilný s technológiou V2G (Vehicle-to-Grid), takže v budúcnosti bude schopný posielať uloženú energiu späť do elektrickej siete.

Foto: Nissan

Výroba a uvedenie na trh

Nový Leaf je postavený na modulárnej platforme CMF-EV, ktorá je spoločná s modelom Nissan Ariya a je vybavený predným zavesením MacPherson a vzadu využíva viacprvkové usporiadanie. Systém ProPILOT Assist s funkciou Navi-link sa prispôsobuje zákrutám a meniacim sa rýchlostným obmedzeniam pre bezproblémovú jazdu na diaľnici. Úroveň rekuperácie je nastaviteľná pomocou pádiel alebo automaticky prostredníctvom inteligentnej kontroly vzdialenosti, ktorá prispôsobuje rekuperáciu na základe dopravnej situácie, nechýba tiež funkcia jazdy s jedným pedálom. Pri parkovaní a manévrovaní v úzkych priestoroch pomôže neviditeľný výhľad na kapotu a predný širokouhlý výhľad, ktorý umožňuje vidieť okolo zaparkovaných áut, budov alebo iných prekážok. Štandardom je inteligentný tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a systém monitorovania vodiča.

Foto: Nissan

Nový Nissan Leaf sa bude vyrábať v Sunderlande v Spojenom kráľovstve, ktorý je jedným z najmodernejších centier na výrobu elektrických vozidiel v Európe a kľúčovým pilierom iniciatívy spoločnosti EV36Zero – plánu mobility s nulovými emisiami a lokalizovanej výroby elektrických vozidiel. Ako prvý nový model vyrábaný v rámci EV36Zero podporuje nový Leaf cieľ spoločnosti Nissan vytvoriť plne integrovaný ekosystém EV s výrobou poháňanou obnoviteľnou energiou a lokalizovaným dodávateľským reťazcom batérií. Objednávky sa začnú na jeseň tohto roka a prvé dodávky sú naplánované na jar budúceho roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Nissan
Predchádzajúci článokPeniaze nehrajú rolu. Ferrari 296 Speciale si kúpite len pod jednou podmienkou
Nasledujúci článokElektrický sen sa rozplynul. Spaľováky budú vyrábať ešte 10 rokov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.