Prvá generácia full hybridných pohonných jednotiek E-Tech, uvedená na trh v roku 2020 v modeloch Clio, Captur a Mégane, upevnila pozíciu automobilky Renault ako dvojky na európskom trhu s hybridnými automobilmi. Francúzi sa v najbližších týždňoch chystajú prekonať hranicu jedného milióna predaných hybridných vozidiel E-Tech.
Vylepšená hybridná technológia je dostupná pre model Captur a odteraz aj pre Renault Symbioz. Pohonná jednotka pozostáva zo spaľovacieho motora, dvoch elektromotorov napájaných novou 1,4 kWh batériou a inteligentnej multimodálnej bezspojkovej prevodovky. Štvorvalcový spaľovací motor prešiel vylepšením – objem sa zvýšil z 1,6 na 1,8 litra, čo zvýšilo jeho výkon. Teraz dosahuje výkon 80 kW (109 k), oproti predchádzajúcim 69 kW (94 k), zatiaľ čo krútiaci moment sa zvýšil o 25 % na 172 Nm (+ 22 Nm). Krútiaci moment je po novom dostupný pri nižších otáčkach (okolo 2 000 ot./min.), čo prináša lepšiu odozvu a vyšší výkon, najmä pri akcelerácii alebo pri predbiehaní.
Okrem zvýšenia zdvihového objemu bolo prijatých mnoho opatrení na zvýšenie jeho účinnosti. Teraz je vybavený systémom vysokotlakového priameho vstrekovania (350 barov), ktorý optimalizuje odparovanie paliva a zaručuje presnejšie spaľovanie, čo sa priaznivo odráža na výkone, emisiách a spotrebe. Motor pracuje v Atkinsonovom cykle, ktorý taktiež prispieva k nižšej spotrebe paliva predĺženým otvorením sacích ventilov počas kompresnej fázy, ktorá je tak kratšia než expanzná. Napokon je vybavený filtrom pevných častíc a je kompatibilný s budúcou normou Euro 7.

O niečo väčšia batéria
Full Hybrid E-Tech s výkonom 160 koní kombinuje dva elektromotory: e-motor s výkonom 36 kW/50 k a krútiacim momentom 205 Nm, schopným poháňať kolesá a nabíjať batériu počas brzdenia a spomaľovania a HSG (vysokonapäťový štartér-generátor) s výkonom 15 kW/20 k pre radenie prevodových stupňov. Oba motory sú napájané novou vzduchom chladenou batériou s kapacitou 1,4 kWh (280 V), v porovnaní s 1,2 kWh v predchádzajúcej verzii. Využiteľná kapacita batérie sa zvýšila približne o 20 %, čo umožňuje dlhší dojazd v elektrickom režime. Vozidlo štartuje v čisto elektrickom režime a v tomto režime môže jazdiť až 80 % času v mestskej a prímestskej premávke bez nutnosti dobíjania. To prináša úsporu paliva až 40 % v porovnaní s konvenčným spaľovacím motorom.

Symbioz s lepším hybridom
Symbioz je teraz dostupný s pohonnou jednotkou Full Hybrid E-Tech s objemom 1,8 l a výkonom 160 k, ktorá výrazne skracuje čas akcelerácie z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy (predtým 10,6 sekundy). Kombinovaná spotreba paliva klesla na pozoruhodných 4,3 l/100 km podľa WLTP, čo predstavuje zníženie o 0,4 l/100 km. Renault Symbioz má
s touto pohonnou jednotkou pôsobivý dojazd až 1 000 km. Jeho cena v základnej výbave Evolution začína od sumy 25 790 €.
Espace – krajší a tichší
Nový Renault Espace si osvojil nový dizajnový jazyk značky pre modernejší dizajn s väčším charakterom. Vďaka prepracovanej prednej a zadnej časti, novým svetelným podpisom a farbe karosérie modrá Baltic Blue-Grey je ešte vizuálne atraktívnejší. Renault Espace zvyšuje komfort pasažierov vďaka novým, ergonomickejšie tvarovaným predným sedadlám s lepšou bočnou a ramennou oporou, novým možnostiam čalúnenia vo svetlosivej alebo čiernej TEP a vylepšenému odhlučneniu. Značné úsilie bolo venované zlepšeniu akustiky. Nový Espace znižuje aerodynamický hluk vďaka hrubším trojvrstvovým laminovaným predným sklám, novým základniam a krytom zrkadiel a novým tesneniam dverí. Zároveň bola pohonná jednotka vylepšená novým krytom, úchytmi motora a zavesením výfukového systému, aby sa zlepšil akustický komfort a znížili vibrácie. Tieto technické vylepšenia znížili aeroakustický hluk aj hluk pohonnej jednotky na polovicu.

Espace je v aktualizovanom cenníku v troch stupňoch výbavy s jedinou hybridnou motorizáciou (200 k). V základnom stupni Techno napríklad dostanete 19-palcové kolesá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, dva 12-palcové displeje, elektrické piate dvere a to s cenou od 36 905 eur vrátane akciovej ceny a Eco bonusu v hodnote 3 300 eur.