Domov SPRÁVY News BYD: Chceme, aby nás ľudia vnímali ako európskeho výrobcu

BYD: Chceme, aby nás ľudia vnímali ako európskeho výrobcu

Foto: BYD, koláž startstop.sk

Spoločnosť BYD oznámila, že hlavným dodávateľom prvého európskeho závodu, ktorý buduje v Segedíne na juhu Maďarska, sa stane rakúska spoločnosť Voestalpine.

Dohodu, ktorú vo Viedni potvrdila výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD Stella Li spolu s generálnym riaditeľom spoločnosti Voestalpine Herbertom Eibensteinerom, sa vzťahuje na oceľové plechy a robí zo spoločnosti Voestalpine jedného z prvých potvrdených dodávateľských partnerov pre závod v Segedíne. Spoločnosť BYD si túto spoločnosť vybrala kvôli jej geografickej blízkosti k závodu v Maďarsku a vysokej kvalite a vynikajúcej reputácii rakúskej ocele.

Táto dohoda predstavuje významný krok v lokalizačnej politike automobilky BYD, keďže naďalej rozširuje svoje pôsobenie po celej Európe. Vozidlá značky BYD budú do konca roka 2025 v predaji v 29 európskych krajinách a jej predajná sieť bude zahŕňať viac ako 1 000 predajní a servisov. Okrem toho automobilka oznámila, že svoje európske sídlo zriadi v Budapešti a v Maďarsku sa taktiež bude nachádzať prvé európske centrum výskumu a vývoja. Oznámenie spoločnosti Voestalpine ako dodávateľa podľa BYD dokazuje, že je odhodlaná získavať vysokokvalitných a konkurencieschopných miestnych dodávateľov na podporu svojho cieľa vyrábať automobily v Európe pre Európu. Spoločnosť sa naďalej stretáva so stovkami potenciálnych dodávateľov na kľúčových trhoch, čím zintenzívňuje prípravy na začiatok európskej výroby.

Generálny riaditeľ spoločnosti Voestalpine Herbert Eibensteiner a výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD Stella Li. Foto: BYD

BYD uplatňuje v Európe dlhodobú víziu

Výkonná viceprezidentka spoločnosti BYD Stella Li po podpise dohody povedala: „Vždy sme jasne hovorili, že sme prišli do Európy, aby sme v Európe zostali – a aby sme tu vyrábali. Náš záväzok voči európskemu trhu je silný a ako tu ukazujeme, ide ďaleko za rámec čistého predaja automobilov. Uplatňujeme tu dlhodobú víziu s cieľom, aby nás spotrebitelia v priebehu nasledujúcich piatich rokov vnímali ako európskeho výrobcu. Naša továreň v Maďarsku je, samozrejme, stredobodom tohto procesu, takže každý lokálny dodávateľ, ktorého ohlásime, je ďalším významným krokom. Som rada, že budeme spolupracovať so spoločnosťou Voestalpine, ktorá má dlhú históriu inovácií a záväzok k dekarbonizácii a udržateľnému znižovaniu emisií CO2.

Produkty spoločnosti Voestalpine sa nachádzajú takmer vo všetkých automobilových zostavách – od karosérie a pohonu až po bezpečnostne kritické komponenty. Pre spoločnosť BYD budú dodávať komponenty od tejto jesene, pričom ich výroba bude prebiehať v Linzi. „Sme presvedčení, že táto prvá objednávka na výrobu vysoko kvalitnej plochej ocele pre karosérie a vonkajšie panely automobilov položí základy dlhodobého partnerstva,“ uviedol Herbert Eibensteiner, generálny riaditeľ spoločnosti Voestalpine.

BYD Sealion 5 DM-i
Foto: BYD

Automobily čínskej značky sú v Rakúsku mimoriadne obľúbené

Zaujímavosťou je, že značka BYD zaznamenala v Rakúsku výrazný pokrok. S podielom 15 % sa stala jednotkou v predaji elektrických vozidiel pre súkromných kupujúcich. Jej celkový trhový podiel v krajine teraz dosahuje 2,5 %. Na ďalšiu podporu tohto úspechu spoločnosť oznámila, že Rakúsko sa stane pilotným trhom Európskej únie pre implementáciu technológie V2H (Vehicle to Home). Rakúsko bolo pre tento projekt vybrané kvôli vysokému zastúpeniu solárnej energie. Viac ako polovica všetkých rakúskych domácností je totiž zásobovaná energiou zo solárnych panelov. Dopyt zákazníkov po technológií V2H je tiež silný. Predajcovia BYD uvádzajú, že polovica zákazníkov sa pýta, kedy bude systém V2H vo vozidlách dostupný, aby im pomohol maximalizovať účinnosť solárnej energie a znížiť náklady na energiu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BYD
Predchádzajúci článokOdvážna úprava bežného SUV: Má viac koní ako stádo na farme
Nasledujúci článokTIP na výlet: Najväčšia modelová železnica na svete
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.