Domov SPRÁVY News Najpredávanejšie auto Európy v super výbave od 15 400 €

Najpredávanejšie auto Európy v super výbave od 15 400 €

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aktuálne sa teší väčšiemu záujmu ako Dacia Sandero. Sympatický hatchback s dobre navrhnutou kabínou a nadpriemernými jazdnými vlastnosťami sa na Slovensku začal ponúkať v špeciálnej výbave za zvýhodnenú cenu.

Štvrtinu predajov síce tvorí hybridný pohon E-Tech, ale väčšina zákazníkov stále siaha po spaľovacích verziách. Renault Clio sa v júni stal už tretí mesiac za sebou najpredávanejším vozidlom v Európe a v prvom polroku je tesne za modelom Dacia Sandero druhým najpredávanejším, keď si našlo podľa údajov JATO Dynamics až 122 489 nových majiteľov. Predaje pozoruhodne rastú čínskym automobilkám, čomu sme sa venovali podrobnejšie v tomto článku.

Renault teraz pre slovenských zákazníkov pripravil špeciálnu edíciu Generation, ktorej výbava reflektuje špecifické preferencie tunajšieho trhu. Renault Clio Generation je tak vybavené presne tými prvkami, ktoré slovenskí zákazníci najviac oceňujú – či už pri každodennom používaní alebo z praktického hľadiska. Súčasťou edície Generation sú preto predné full LED svetlomety, 7-palcový digitálny prístrojový štít, multimediálny systém Easy Link s možnosťou prepojenia so smartfónom či zadná parkovacia kamera so senzormi. Nesmú chýbať ani vyhrievané predné sedadlá, ktoré v zime ocenia najmä dámy, alebo hands-free karta na pohodlný prístup do vozidla bez nutnosti použitia kľúča. Praktickú výbavu dopĺňajú elektricky nastaviteľné, vyhrievané a elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá.

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

S dvoma motorizáciami

Edícia Renault Clio Generation je k dispozícii s benzínovým motorom TCe 90 alebo motorizáciou ECO-G 100 umožňujúcou jazdiť na benzín aj LPG. Cena modelu Clio Generation začína na sume 15 400 € s DPH. Využiť je možné aj financovanie 50/50, keď na začiatku uhradíte 50 % z ceny vozidla, ďalších 11 mesiacov hradíte splátky poistenia a v poslednej, dvanástej splátke uhradíte zvyšných 50 % ceny vozidla spolu s poistením.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Edícia Generation je tak skutočne rozumne vyskladaná. Pokiaľ by sa vám páčilo mať podobné vozidlo ešte lepšie vybavené, pripomíname, že Clio v štandardných výbavových stupňoch ponúka okrem iného aj 20 asistenčných systémov, adaptívny tempomat, 360° kamerový systém, automatický parkovací systém alebo systém aktívneho núdzového brzdenia s detekciou chodcov a cyklistov. V rámci redakčných testov tohto modelu nás najviac oslovila hybridná motorizácia. Poskytuje zaujímavú dynamiku pri skutočne nízkej spotrebe paliva. Hybrid je však cenovo posadený trochu vyššie (23 700 €), vozidlo však prakticky dostanete v plnej výbave. Priplatiť si je potrebné len za audiosystém Bose (500 €), 360-stupňový kamerový systém s automatickým parkovaním (600 €) a vyhrievanie sedadiel a volantu (320 €).

Renault Clio
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Renault Clio VI pred bránami

Táto ponuka nebude u predajcov večne. Na medzinárodnom autosalóne IAA v Mníchove bola v prvej polovici septembra predstavená celkom nová, v poradí už šiesta generácia modelu Clio. Tá prinesie celkom nový dizajnový smer a bude aj o čosi väčšie, hoci bude stále stáť na rovnakej podvozkovej platforme. V porovnaní so súčasným modelom je novinka hranatejšia, aby pôsobila o kúsok agresívnejšie a dynamickejšie.

Renault Clio
Foto: Renault

Renault Clio VI bude používať benzínom poháňané motory, no k dispozícii bude aj dvojpalivový pohon na LPG. Úlohu základnej motorizácie bude niesť na pleciach 1,2-litrový preplňovaný benzínový trojvalec s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 190 Nm. Ten sa bude dodávať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom s možnosťou radenia pádlami pod volantom. Prevedenie Eco-G s pohonom na LPG a maximálnym výkonom 120 koní a 200 Nm sa bude spoliehať len na automatickú prevodovku. Vďaka dvom nádržiam sa kombinovaný dojazd vozidla vyšplhá na hodnotu až 1 450 kilometrov.

Foto: Renault

Dlhý dojazd a žiadne obmedzenia v podzemných garážach ponúkne samonabíjateľný hybrid E-Tech s atmosférickým benzínovým motorom s objemom 1,8 litra a 1,4 kWh batériou, ktorý už veľmi dobre poznáme napríklad k modelu Dacia Bigster. Dosahuje najvyšší výkon 160 koní a 205 Nm, pričom v prípade inštalácie tohto motora s vylepšenou efektivitou jazdy ponúkne kombinovanú spotrebu na úrovni len 3,9 litra benzínu na 100 kilometrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 341

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!