Domov SPRÁVY News Sharan, Accord, Talisman – existujú aj v roku 2025

Sharan, Accord, Talisman – existujú aj v roku 2025

Foto: BYD a Honda, koláž startstop.sk

Kúpili by ste si nový Volkswagen Sharan, Hondu Accord alebo Renault Talisman? Pretože v podstate môžete, len tieto autá dostanete zabalené pod čínskou vlajkou.

Európsky automobilový trh sa mení rýchlejšie, než si väčšina motoristov stíha uvedomiť. Modely, ktoré kedysi patrili medzi stálice ponuky, a ktoré pozná takmer každý fanúšik áut, dnes z predajní zmizli. Volkswagen Sharan, Honda Accord či Renault Talisman sa už ako nové autá kúpiť nedajú. To však neznamená, že na ne musíme definitívne zabudnúť. Ich „duch“ totiž stále žije. V podobe čínskych automobilov, ktoré zaujali ich miesto.

Foto: Volkswagen

Namiesto legendárneho Volkswagenu Sharan dnes na trhu nájdete moderné čínske MPV Dongfeng U-Tour, ktoré je aktuálne dokonca v akcii so zľavou až 4 000 €. Kým Honda Accord zmizla z európskeho trhu už dávno, po absolvovaní prvých kilometrov za volantu plug-in hybridného sedanu BYD Seal 5 DM-i som mal pocit, že Accord keby prežil do roku 2025, by v Európe vyzeral presne takto. A hoci Renault Talisman už tiež nekúpite, stačí zájsť do showroomu Hongqi a tu nájdete rovnaký manažérsky sedan, ktorý má takisto benzínový motor a 225 koní, ako mal kedysi Talisman. Prémiovo pôsobiaci čínsky model tak cieli na rovnakých zákazníkov, akých kedysi lákal Talisman.

Čo tieto autá ponúkajú, čím sa odlišujú od svojich európskych predchodcov a prečo čínske značky momentálne tak agresívne expandujú do Európy s modelmi, ktoré európske automobilky už považovali za staromódne?

Dongfeng U-Tour: klon Sharanu s výbavou Mercedesu a zľavou 4 000 €

Pamätáte si na Volkswagen Sharan? Praktické sedemmiestne MPV, ktoré bolo dlhé roky synonymom rodinného cestovania, zmizlo z európskeho trhu v roku 2022. Rodinné autá však rozhodne nezmizli, len sa zmenil ich pôvod. Jedným z najzaujímavejších hráčov v tomto segmente je čínske MPV Dongfeng U-Tour. To má rozmery porovnateľné so Sharanom: 4 850 mm na dĺžku, 1 900 mm na šírku, 1 715 mm na výšku a rázvor 2 900 mm. Ponúka komfortné miesto pre sedem cestujúcich, luxusné usporiadanie sedadiel 2+2+3 a interiér vybavený technológiami, ktoré ešte pred pár rokmi patrili skôr do prémiového segmentu. Nechýbajú dve 10,25-palcové obrazovky, panoramatické strešné okno, 360° kamera i pokročilé asistenčné systémy.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pod kapotou sa nachádza moderný 1,5-litrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 130 kW, ktorý je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. V praxi ide o dostatočne silnú a kultivovanú jednotku, ktorá dokáže bez problémov prepraviť plne obsadené auto aj na diaľnici. Alternatívou je plne hybridný pohon, ktorý šetrí peňaženku a batériu nie je potrebné nabíjať z externej elektrickej siete. A akurát v tomto období U-Tour láka výraznou zľavou až 4 000 €, čo z tohto modelu robí ešte atraktívnejšieho konkurenta pre SUV strednej triedy. Dongfeng si tak jasne trúfa zaujať zákazníkov, ktorí kedysi siahali po európskych modeloch, no dnes hľadajú lepší pomer ceny, priestoru a výbavy.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

BYD Seal 5 DM-i: moderná alternatíva k Honde Accord

Accord bol kedysi považovaný za jeden z najlepších sedanov strednej triedy. Pohodlný, technicky vyspelý, spoľahlivý a výborne ovládateľný. Dnes ho však na európskom trhu nekúpite. Jeho rolu pomaly preberá čínska automobilka BYD, ktorá je dnes jedným z najväčších výrobcov elektrifikovaných vozidiel na svete.

BYD Seal 5 DM-i
Foto: BYD

Model BYD Seal 5 DM-i je plug-in hybridný sedan, ktorý kombinuje 1,5-litrový benzínový motor so silným elektromotorom a veľkou batériou. Vďaka technológii DM-i zvládne čisto elektrickú jazdu na vzdialenosť až 100 km, čo je ideálne pre každodenné mestské dochádzanie. S plnou nádržou a nabitou batériou pokojne príde na jeden záťah aj do Chorvátska a spotrebuje pri tom menej ako kompakt s naftovým motorom. Okrem úspornej prevádzky boduje Seal 5 DM-i aj dizajnom a technológiami. Interiér dominuje otočný 15,6-palcový displej, mäkčené materiály a veľký batožinový priestor. Na bezpečnosť dohliada komplexný balík asistenčných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu a poloautonómneho riadenia v hustej premávke.

Foto: BYD

Seal 5 DM-i tak patrí medzi najzaujímavejšie vozidlá typu sedan na trhu a je dôkazom, že čínske automobilky dokážu ponúknuť produkty porovnateľné, ba v niektorých aspektoch dokonca lepšie než kedysi populárne vozidlá so zvučným menom.

Zabudni na diesel. Toto je novodobé TDI a je z Číny

Hongqi H5: keď Renault Talisman dostal čínskeho nástupcu

Renault Talisman kedysi patril medzi štýlové európske sedany vyššej strednej triedy. Ponúkal elegantný dizajn, komfortný podvozok a dokonca aj verziu s priškrteným motorom z Méganu RS s výkonom 225 koní. Francúzska automobilka však model vyradila z ponuky a na európskych cestách ho dnes stretávame čoraz menej.

Foto: Hongqi

Do rovnakého segmentu však vstupuje čínska značka Hongqi. Tradičný výrobca luxusných vozidiel v Číne, ktorý sa preslávil aj dodávkou limuzín pre čínskych vládnych činiteľov, na slovenský trh okrem iných modelov uviedol aj sedan H5. Ten pokojne môže osloviť práve tých zákazníkov, ktorí v minulosti pokukovali po Talismane. Hongqi H5 meria takmer 5 metrov na dĺžku a ponúka veľmi priestranný interiér, kvalitné materiály a technologickú výbavu, ktorá konkuruje európskym modelom. Pod kapotou sa nachádza buď 1,5-litrový turbo benzín s výkonom 124 kW, alebo výkonnejší 2,0-litrový agregát s výkonom 165 kW. Auto je vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, adaptívnym tempomatom, 12,3-palcovým dotykovým displejom a prémiovým ozvučením. Hongqi zároveň stavia na povesti luxusnej značky a snaží sa osloviť klientelu, ktorá očakáva viac komfortu a prestíže za priaznivú cenu.

Foto: Hongqi

Nové mená, rovnaká filozofia

Volkswagen Sharan, Honda Accord či Renault Talisman boli kedysi istotou pre zákazníkov, ktorí hľadali priestranné, komfortné a technicky vyspelé autá. Dnes sa tieto modely síce už nepredávajú, no ich filozofiu prebrali nové čínske alternatívy, často lepšie vybavené, technologicky vyspelejšie a cenovo dostupnejšie. Dongfeng U-Tour, BYD Seal 5 DM-i aj Hongqi H5 dokazujú, že koniec jednej éry automaticky neznamená koniec možností pre motoristov. Európski zákazníci dnes majú k dispozícii nové, zaujímavé a často veľmi výhodné alternatívy, len je potrebné otvoriť sa novým menám.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!