Bude to stačiť? V Maserati si myslia, že áno. Model MC20 prešiel drobným osviežením, ale najmä prichádza s novým názvom MCPura.
MC je skratka pre Maserati Corse, teda pretekársky program značky, a „pura“ v taliančine znamená „čistý“. Názov je možno odrazom toho, že na rozdiel od mnohých svojich konkurentov medzi superautami – Ferrari 296, Lamborghini Temerario, McLaren Artura – si model MCPura zachoval plnokrvný spaľovací motor bez akéhokoľvek hybridného systému.

Maserati MCPura si zachováva karosériu vyrobenú z uhlíkových vlákien, šesťvalcový motor Nettuno preplňovaný dvoma turbami s výkonom 630 koní, osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku Tremec, pohon zadných kolies, nahor otvárajúce sa dvere i alternatívu v podobe verzie so stiahnutou strechou Cielo. Čo je teda nové? Všimnúť si môžeme upravené nárazníky, vyladenejšiu aerodynamiku, kvalitnejšie spracovanie v interiéri a nové farebné možnosti.

Spolupráca so značkou Dallara
Aerodynamika vozidla bola vylepšená vďaka spolupráci s talianskym výrobcom pretekárskych automobilov Dallara. Na vozidle sa preto objavuje väčší zadný spojler a rôzne, bližšie nešpecifikované úpravy podvozku. Okrem bohatšieho použitia Alcantary v interiéri má MCPura voliteľný volant z uhlíkových vlákien z modelu GT2 Stradale s kontrolkami radenia. Informačno-zábavný systém bol aktualizovaný a doplnený o funkciu Performance Pages, ktorá na centrálnej obrazovke zobrazuje všetky druhy údajov o vozidle v reálnom čase.

V Goodwoode bolo vozidlo predstavené vo farbe karosérie Ai Aqua Rainbow – navrhnutej ako súčasť programu úprav Maserati Fuoriserie, v matnej verzii pre kupé a v lesklej pre MCPURA Cielo. Je to modrá, ktorá sa mení na slnku a vytvára dúhový efekt. Rozkladá biele svetlo, zachytáva všetky jeho aspekty a vytvára jedinečnú a čistú farbu. Trojzubec na mriežke a C-stĺpiku a insígnie na oboch stranách vozidla sú vyhotovené v purpurovej farbe s modrou sľudou, vďaka čomu je táto kombinácia ešte elegantnejšia. Logo v rovnakej farbe sa opakuje aj v strede diskov kolies so špecifickou leštenou diamantovou povrchovou úpravou. Na rozdiel od karosérií sú detaily na kupé lesklé a na kabriolete matné. Maserati MCPura Cielo má prvý raz sklápaciu strechu z tekutých kryštálov s disperziou polymérov (PDLC), ktorú je možné prepnúť z nepriehľadnej na priehľadnú v priebehu sekundy.

Automobil sa bude vyrábať v historickom závode Maserati na Viale Ciro Menotti v Modene, kde sa okrem motora Nettuno vyrába aj GT2 Stradale a od 4. štvrťroka 2025 tu budú vznikať aj modely GranTurismo a GranCabrio. Uvidíme, či sa vozidlu bude na trhu dariť lepšie. Jeho tromfom môže byť spomínaná skutočnosť, že na rozdiel od svojich konkurentov si ponecháva čisto spaľovaciu jednotku bez elektrifikácie. S hmotnosťou menej ako 1500 kg tak ponúka vynikajúci pomer hmotnosti a výkonu – 2,33 kg/k.