Domov SPRÁVY Elektromobilita M3 zabijak. Hyundai vypustí do ulíc ďalšiu šmolkovú beštiu

M3 zabijak. Hyundai vypustí do ulíc ďalšiu šmolkovú beštiu

Hyundai IONIQ 6 N
Foto: Hyundai

Hyundai na Festivale rýchlosti v Goodwoode predstavil svoj najnovší vysokovýkonný elektromobil s názvom IONIQ 6 N. Ten ďalej prehlbuje angažovanosť automobilky vo sfére športových vozidiel použiteľných na každý deň a vytvára celkom nový zážitok z jazdy s plne elektrickým vozidlom.

Hyundai IONIQ 6 N je skonštruovaný tak, aby dokázal priniesť zapamätateľný jazdný zážitok na okruhu a zároveň si zachoval komfort a kultivovanosť, ktoré sa očakávajú pri každodennej jazde. Hlavné modifikácie oproti východiskovému modelu IONIQ 6, ktorý pred niekoľkými mesiacmi podstúpil facelift, zahŕňajú kompletne prepracovanú geometriu závesov kolies, zdokonalenú funkciu N e-Shift (virtuálne radenie), prevzatú z modelu IONIQ 5 N, a lepšiu akustickú kvalitu vďaka modifikovanému hardvéru a extenzívnemu odhlučneniu.

Hyundai IONIQ 6 N
Foto: Hyundai

Systémový výkon dvojice elektromotorov dosahuje hodnotu 478 kW (650 koní) a krútiaci moment 770 Nm. Tento výkonový potenciál udeľuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 257 km/h. Pri návrhu dizajnu hrala kľúčovú rolu aerodynamika, kde musel byť pre optimálnu výkonnosť starostlivo zladený aerodynamický prítlak s nízkym aerodynamickým odporom. Prvky inšpirované motoršportom, ako zhora uchytené zadné prítlačné krídlo alebo rozšírené blatníky, ponúkajú nielen agresívny vzhľad, ale prispievajú aj k zvýšeniu stability pri rýchlom prejazde zákrut. Zaujímavosťou je, že pre IONIQ 6 N je k dispozícii nová farba karosérie Performance Blue Pearl, ktorá dodáva perleťový lesk charakteristickému farebnému odtieňu Performance Blue, ktorým sa doteraz preslávili všetky modely radu Hyundai N.

Hyundai IONIQ 6 N
Foto: Hyundai

Nové aj staré známe funkcie

Pod karosériou modelu sa skrýva kompletne prepracovaný podvozok s novou geometriou s novými adaptívnymi tlmičmi pruženia ECS (Electronically Controlled Suspension). Podobne ako IONIQ 5 N, aj IONIQ 6 N prichádza so systémom N Active Sound+, ktorý simuluje zvuk spaľovacieho motora a systémom N e-Shift simulujúcim manuálnu prevodovku. Novinkou je funkcia N Ambient Shift Light, teda osvetlenie interiéru, ktoré pri jazde so systémom N e-Shift upozorňuje vodiča na optimálne preradenie, rovnako ako indikátor radenia vo vysoko výkonných a pretekárskych automobiloch so spaľovacím motorom.

Hyundai IONIQ 6 N
Foto: Hyundai

Funkcia N Track Manager slúži na zlepšovanie výkonu jazdca pri jazde na pretekárskom okruhu, pretože môže detailne analyzovať svoju výkonnosť. Táto funkcia umožňuje vytvoriť si individuálnu trasu, monitorovať rýchlostné parametre a vyhodnocovať dáta prostredníctvom vizualizácií ghost car v reálnom čase a podrobných analýz časov na kolo. Nesmie chýbať ani N Drift Optimizer, ktorý uUmožňuje individuálne nastavenie parametrov pre iniciáciu pretáčavého šmyku, uhla natočenia vozidla a prešmykovania kolies, vďaka čomu si vodič môže presne vyladiť jazdné vlastnosti v súlade so svojou zručnosťou a štýlom jazdy.

Foto: Hyundai

Hyundai IONIQ 6 N v skratke

Technické údaje IONIQ 6 N
Výkon elektromotora Predný 166 kW (226 k)
Zadný 282 kW (383 k)
Celkový 448 kW (609 k)
Výkon v režime boost* 478 kW (650 k)

Predný: 175 kW (238 k) / Zadný: 303 kW (412 k)

Vysokonapäťová batéria Kapacita 84,0 kWh
Doba nabíjania Pri výkone 350 kW (DC), 10 – 80 % za cca 18 minút

(za optimálnych podmienok)

Rozmery Dĺžka 4 935 mm
Šírka 1 940 mm
Výška 1 495 mm
Rázvor 2 965 mm
Pneumatiky 275/35R20

* Pirelli P-Zero 5 so značením HN, exkluzívne vyvinuté pre IONIQ 6 N

Brzdy Vpredu / Vzadu Kotúčové 400 mm, štvorpiestové / kotúčové 360 mm, jednopiestové
Rekuperačné brzdenie Do 0,6 G (0,35 G počas aktivácie ABS)
Koeficient aerodynamického odporu 0,27
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 3,2 sekundy (s N Launch Control)
Maximálna rýchlosť 257 km/h
Dojazd Bude zverejnený pri uvedení na trh

 

First glance at IONIQ 6 N - Designed to be Desirable

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Hyundai
Predchádzajúci článokDôležité pravidlo pre diaľničnú známku: Slováci nepoznajú tento osvedčený trik
Nasledujúci článokČo urobíte, keď sa vaše auto nepredáva? Premenujete ho
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.