Hyundai na Festivale rýchlosti v Goodwoode predstavil svoj najnovší vysokovýkonný elektromobil s názvom IONIQ 6 N. Ten ďalej prehlbuje angažovanosť automobilky vo sfére športových vozidiel použiteľných na každý deň a vytvára celkom nový zážitok z jazdy s plne elektrickým vozidlom.
Hyundai IONIQ 6 N je skonštruovaný tak, aby dokázal priniesť zapamätateľný jazdný zážitok na okruhu a zároveň si zachoval komfort a kultivovanosť, ktoré sa očakávajú pri každodennej jazde. Hlavné modifikácie oproti východiskovému modelu IONIQ 6, ktorý pred niekoľkými mesiacmi podstúpil facelift, zahŕňajú kompletne prepracovanú geometriu závesov kolies, zdokonalenú funkciu N e-Shift (virtuálne radenie), prevzatú z modelu IONIQ 5 N, a lepšiu akustickú kvalitu vďaka modifikovanému hardvéru a extenzívnemu odhlučneniu.

Systémový výkon dvojice elektromotorov dosahuje hodnotu 478 kW (650 koní) a krútiaci moment 770 Nm. Tento výkonový potenciál udeľuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 257 km/h. Pri návrhu dizajnu hrala kľúčovú rolu aerodynamika, kde musel byť pre optimálnu výkonnosť starostlivo zladený aerodynamický prítlak s nízkym aerodynamickým odporom. Prvky inšpirované motoršportom, ako zhora uchytené zadné prítlačné krídlo alebo rozšírené blatníky, ponúkajú nielen agresívny vzhľad, ale prispievajú aj k zvýšeniu stability pri rýchlom prejazde zákrut. Zaujímavosťou je, že pre IONIQ 6 N je k dispozícii nová farba karosérie Performance Blue Pearl, ktorá dodáva perleťový lesk charakteristickému farebnému odtieňu Performance Blue, ktorým sa doteraz preslávili všetky modely radu Hyundai N.

Nové aj staré známe funkcie
Pod karosériou modelu sa skrýva kompletne prepracovaný podvozok s novou geometriou s novými adaptívnymi tlmičmi pruženia ECS (Electronically Controlled Suspension). Podobne ako IONIQ 5 N, aj IONIQ 6 N prichádza so systémom N Active Sound+, ktorý simuluje zvuk spaľovacieho motora a systémom N e-Shift simulujúcim manuálnu prevodovku. Novinkou je funkcia N Ambient Shift Light, teda osvetlenie interiéru, ktoré pri jazde so systémom N e-Shift upozorňuje vodiča na optimálne preradenie, rovnako ako indikátor radenia vo vysoko výkonných a pretekárskych automobiloch so spaľovacím motorom.

Funkcia N Track Manager slúži na zlepšovanie výkonu jazdca pri jazde na pretekárskom okruhu, pretože môže detailne analyzovať svoju výkonnosť. Táto funkcia umožňuje vytvoriť si individuálnu trasu, monitorovať rýchlostné parametre a vyhodnocovať dáta prostredníctvom vizualizácií ghost car v reálnom čase a podrobných analýz časov na kolo. Nesmie chýbať ani N Drift Optimizer, ktorý uUmožňuje individuálne nastavenie parametrov pre iniciáciu pretáčavého šmyku, uhla natočenia vozidla a prešmykovania kolies, vďaka čomu si vodič môže presne vyladiť jazdné vlastnosti v súlade so svojou zručnosťou a štýlom jazdy.

Hyundai IONIQ 6 N v skratke
Technické údaje | IONIQ 6 N | |
Výkon elektromotora | Predný | 166 kW (226 k) |
Zadný | 282 kW (383 k) | |
Celkový | 448 kW (609 k) | |
Výkon v režime boost* | 478 kW (650 k)
Predný: 175 kW (238 k) / Zadný: 303 kW (412 k) |
|
Vysokonapäťová batéria | Kapacita | 84,0 kWh |
Doba nabíjania | Pri výkone 350 kW (DC), 10 – 80 % za cca 18 minút
(za optimálnych podmienok) |
|
Rozmery | Dĺžka | 4 935 mm |
Šírka | 1 940 mm | |
Výška | 1 495 mm | |
Rázvor | 2 965 mm | |
Pneumatiky | 275/35R20
* Pirelli P-Zero 5 so značením HN, exkluzívne vyvinuté pre IONIQ 6 N |
|
Brzdy | Vpredu / Vzadu | Kotúčové 400 mm, štvorpiestové / kotúčové 360 mm, jednopiestové |
Rekuperačné brzdenie | Do 0,6 G (0,35 G počas aktivácie ABS) | |
Koeficient aerodynamického odporu | 0,27 | |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 3,2 sekundy (s N Launch Control) | |
Maximálna rýchlosť | 257 km/h | |
Dojazd | Bude zverejnený pri uvedení na trh |