Youtube kanál Carwow je pre fanúšikov motorizmu nekonečnou studnicou inšpirácie, ale tento raz musíme vyzdvihnúť jeden súboj v akcelerácii, ktorý istým spôsobom reflektuje novú realitu. A tou je, že aj bežné mainstreamové značky dokážu za relatívne prijateľné peniaze postaviť dynamický elektromobil, ktorý je, minimálne v priamke, rýchlejší ako tie násobne drahšie najslávnejšie športové autá takých tradičných značiek, ako napríklad Ferrari.
Ruka v ruke s touto novou realitou nám prichádza na jazyk otázka, či sú vodiči a verejná premávka pripravení na inváziu brutálne zrýchľujúcich elektromobilov, ktoré nemajú príliš ďaleko od kancelárií Charlesa Lecrerca alebo Maxa Verstappena. Lebo dvojmotorové beštie od Kie aj Hyundai zrýchľujú z nuly na stovku hlboko pod 4 sekundy a to je už sféra, ktorá bola len jednu generáciu spätne vyhradená len exotickým a nechutne drahým superšportom promenádujúcim sa po monackých uličkách a parkoviskách luxusných hotelov. Keby sme sa ešte geograficky premiestnili do Číny, tak tu nájdeme podobne výkonné rodinné sedany a SUV-čka za ceny u nás lepšie vybavenej Octavie.

Ferrari Purosangue je však tiež obeťou doby. Keby neboli SUV také populárne, ako naozaj sú, vo Ferrari by štvordverový automobil asi nikdy nepostavili. Hoci Ferrari sa označeniu SUV v spojení s Purosangue bráni zubami-nechtami a vysvetľuje, že ide o FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak pokojne doň naložíte štyroch dospelých ľudí s batožinou a môžete sa vydať na výlet do alpských priesmykov. Lebo tam to bude skutočná zábava, kde v ozvenách hôr nádherne vynikne symfónia benzínového atmosférického dvanásťvalca s objemom 6,5 litra a výkonom 725 koní, schopným rozbehnúť FUV s do protismeru otvárajúcimi sa zadnými dverami na rýchlosť 310 km/h. A ako frajeriť na semaforoch na Bajkalskej? No napríklad za volantom Kie EV6 GT.

Tá má dva synchrónne elektromotory, systémový výkon 609 koní, v režime Launch Control 650, 770 Nm a oficiálne zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Ferrari by to malo dokázať za 3,3 sekundy, takže prečo ťahá za kratší koniec? Zdá sa, že Kia má lepšiu naladený pohon všetkých kolies, lepšiu trakciu a nemusí radiť. Navyše sa zdá, že Purosangue nie je také ľahké, ako uvádzajú oficiálne materiály. Samozrejme, súboj sa nekonal iba raz, ale opakovane, v rôznych režimoch a Ferrari bolo úspešnejšie iba v momente, keď si jazdec v EV6 GT aktivoval funkciu manuálneho radenia so simulovaným obmedzovačom, čo je prvok, ktorý preslávil sesterský Hyundai s modelom IONIQ 5 N.