Emisné limity, normy a celkovo emisie ako také obrali tento svet už o viacero petrolheadských mašín. Pre nás, ktorí máme radi zábavu za volantom, to častokrát znamená ďalšiu slzu stekajúcu po lícach. Tentokrát to však vyzerá tak, že ďalším na rade bude Hyundai i30 N. Dočká sa ešte svojho nástupcu ?
Automobilky si dnes nemôžu dovoliť prešvihnúť emisné limity. Sankcie, ktoré musia následne zaplatiť, sú častokrát až likvidačného charakteru. Aktuálne má automobilka Hyundai na stole dilemu, ktorá sa týka obľúbeného ostrého hatchbacku i30 N. Toto auto si našlo svojich obľúbencov a automobilku Hyundai etablovalo do sveta „hot-hatchov“. Ak si chcete takéto auto zadovážiť, nerozmýšľajte príliš dlho.
Príde silnejší motor?
Automobilka Hyundai totiž tvrdí, že nástupca i30 N zatiaľ zostáva v nedohľadne, minimálne pre karosársku verziu hatchback. Albert Biermann, šéf športovej divízie N, považuje novú emisnú normu Euro 7 za slušnú výzvu. Podľa Biermanna je táto norma pomerne prísna.
Fakty hovoria jasne. Model Hyundai i30 N hatchback sa s najväčšou pravdepodobnosťou nedočká svojho nástupcu. V prípade modelu Fastback sa počíta s nástupcom, ale s inými motorizáciami. Najviac sa špekuluje o väčšom motore s objemom 2,5 litra. Niečo na štýl modelu Elantra N. Všetko však zatiaľ zostáva v rovine špekulácií.
i20 N prežije
Lepšou správou pre fanúšikov Hyundai N je, že model i20 N prežije. Motor s objemom 1,6 litra sa používa aj v iných modeloch a tak ani samotný Albert Biermann nevidí dôvod, prečo by nemal pokračovať v modeli i20 N. Následne dodal: „Myslím si však, že vďaka potenciálnej náhrade dvojlitra v podobe nášho 2,5-litrového agregátu sa aj naďalej môžeme tešiť na pár pekných modelov s písmenkom N.
Najpravdepodobnejší nástupca modelu i30 N hatchback by mohol byť poháňaný elektrinou. Už teraz prebieha vývoj modelu Ioniq 5 N, ktorý by mal prevziať pohonné ústrojenstvo od sesterského modelu Kia EV6 GT. To by znamenalo kapacitu batérie na úrovni 77,4 kWh, výkon 580 koní a krútiaci moment 740 Nm. K tomu nesmú chýbať výkonnejšie brzdy a upravený podvozok. Vydá sa touto cestou aj nástupca i30 N? Hyundai sa chystá v horizonte šiestich až siedmich rokov vstúpiť na nové trhy, a to by malo pomôcť prežiť celej divízii N. Následne sa ale ani samotný Hyundai nevyhne úplnej elektrifikácii.