Elektromobily z Číny disponujú čoraz väčšou kvalitou a schopnosťami, o ktorých sa európskym značkám zatiaľ len zdá. Vyzerá to tak, že inšpiráciu si od nich berú aj vo Ferrari.
O prvom elektromobile so spínajúcim sa koňom na kapote sa hovorí už roky, no stále je v nedohľadne. Ferrari však na ňom stále urputne pracuje, no premiéra bola odložená až na rok 2028. Hlavný dôvod? Vraj „nulový“ dopyt. Spotrebitelia sú totiž ohľadom elektrických superšportoch pomerne skeptickí. Talianska značka sa preto s debutom svojho prvého EV vôbec neponáhľa a s jeho vývojom si dáva na čas. Inšpiráciu a referenciu bude ich novinka podľa všetkého čerpať aj z čínskeho elektromobilu.

Ako pôvodne informoval magazín CarNewsChina a neskôr aj Carscoops, čínske Xiaomi SU7 Ultra zachytili vychádzať zo sídla Ferrari v Maranelle. Fotografie boli zverejnené na čínskej sociálnej sieti Weibo. Pozornosť budí aj fakt, že elektrický športiak sa v Taliansku zatiaľ nepredáva a dané vozidlo ani nemá tradičné talianske poznávacie značky. To môže znamenať len to, že Ferrari si nechalo doviezť tento elektromobil na podrobné preskúmanie vo svojich priestoroch. Tento prístup nie je ničím novým a nedávno sa k tejto praktike priznal aj samotný šéf Fordu. Ferrari však bolo zvyčajne to, ktoré udávalo trendy a ich zjavná inšpirácia od čínskych elektromobilov je preto pre mnohých prekvapením.

Ferrari skúma najrýchlejšie EV
Taliani však siahli pravdepodobne po tom najlepšom, čo elektrický trh aktuálne ponúka. Xiaomi SU7 Ultra totiž pred pár mesiacmi stanovilo na Nürburgringu nový rekord medzi produkčnými elektromobilmi. S časom 7:04,957 tesne prekovalo Rimac Nevera a stalo sa novým EV kráľom na Nordschleife. Trojica elektromotorov ponúka výkon až 1 139 kW (1 549 k) so zrýchlením na 100 km/h za 1,98 sekundy a maximálnou rýchlosťou presahujúcou 350 km/h. Čísla, ktoré by nepochybne radi dosiahli aj v Maranelle. SU7 Ultra je navyše vybavené pokročilým systémom manažmentu teploty navrhnutým pre dlhodobú jazdu vysokou rýchlosťou, čo je pravdepodobne tiež niečo, čo inžinieri z Ferrari podrobne študujú.

Času majú Taliani nateraz dosť, bude preto zaujímavé sledovať, s čím nakoniec prídu. Očakávania ohľadom ich prvého elektromobilu sú totiž obrovské. Insideri zároveň naznačujú, že produkcia bude striktne limitovaná.