Domov SPRÁVY News Nové MG4 má polovodičovú batériu a cenu od 8 900 eur

Nové MG4 má polovodičovú batériu a cenu od 8 900 eur

V Číne bola dnes oficiálne predstavená celkom nová generácia modelu MG4, ktorý je dobre známy aj slovenským motoristom.

Koncern SAIC oficiálne spustil predpredaj modelu MG4, v ktorom sú dostupné štyri verzie s cenou už od 73 800 juanov, čo je v prepočte necelých 8 900 eur. Variant vybavený polovodičovou batériou bude k dispozícii v septembri, dodávky týchto vozidiel sú naplánované na koniec tohto roka.

MG4 sa tak stáva jedným z prvých veľkosériovo vyrábaných elektromobilov vybavených týmto typom batérie. Väčšina európskych a japonských výrobcov automobilov plánuje polovodičové batérie uviesť na trh niekedy okolo roku 2028. Koncern SAIC uvádza, že batéria úspešne prešla trojsmernými ihlovými penetračnými testami bez emisií dymu a preukazuje zlepšený výkon pri nízkych teplotách. 

Elektromobil MG4 je vybavený synchrónnym motorom s permanentnými magnetmi s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 250 Nm. To stačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 160 km/h. LFP batérie majú kapacitu 42,8 alebo 53,9 kWh, čím poskytnú dojazd 437, res. 530 km v zmysle jazdného cyklu CLTC. MG uvádza priemernú spotrebu energie na úrovni len 10,4 kWh/100 km. Nabíjanie batérie trvá z 30 na 80 % 20 minút. Podrobnosti o polovodičovej batérii budú zverejnené až v septembri.

MG využíva technológiu integrácie batérií typu „cell-to-body“ (CTB), ktorá zlepšuje efektivitu vnútorného priestoru a tuhosť vozidla. MG4 dosahuje torznú tuhosť až 31 000 Nm/stupeň, čím prekonáva aj niektoré luxusné SUV. SAIC poskytuje na pohonnú jednotku doživotnú záruku.

Nový model MG4 meria 4 395 mm na dĺžku, 1 842 mm na šírku a 1 551 mm na výšku s rázvorom 2 750 mm, čo je nárast oproti predchádzajúcej generácii. Medzi vylepšenia exteriéru patrí prepracované logo MG s LED podsvietením, zadné LED svetlá v tvare šípky a šesť farieb karosérie. Kolesá majú priemer 16 alebo 17 palcov.

Sedadlá sú štandardne čalúnené syntetickou kožou, v základe sa nachádza aj panoramatické strešné okno. Predné sedadlá sú vyhrievané aj ventilované. Operadlá zadných sedadiel sa dajú polohovať v rozsahu 27 stupňov. Batožinový priestor má základný objem 471 litrov, ale podobne ako napríklad Ford Puma poskytuje ďalší úložný box pod dnom kufra, tu s veľkosťou 98 litrov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!