Motoristi strácajú až 565 hodín svojho života kvôli administratíve a plánovaniu údržby vozidla. Ukázal to prieskum medzi 2 000 vodičmi všetkých značiek a modelov vozidiel uskutočnený v Spojenom kráľovstve.
Viac ako šiesti z desiatich (63 percent) motoristov zmeškali dôležité udalosti, pretože sa tam nemohli dostaviť kvôli problému súvisiacemu s autom. Vodiči tiež uviedli, že museli meniť plány v priemere štyrikrát ročne kvôli problémom s autom. Prieskum si objednala automobilka BMW, ktorej služba Proactive Care dostupná aj na Slovensku je navrhnutá tak, aby vodičom poskytla väčšiu istotu a pohodlie. Táto služba využíva údaje o vozidle v reálnom čase na upozornenie vodičov na potenciálne problémy skôr, ako sa stanú skutočnými problémami, na pripomenutie plánovanej údržby alebo poskytnutie okamžitej podpory po nehode.
Na využívanie služby je potrebné mať aktívny BMW ConnectedDrive účet pre dané vozidlo, mať ho priradené k BMW ID buď v aplikácii My BMW alebo na portáli My BMW a vyplniť kontaktné údaje a preferovaného servisného partnera. BMW tak na základe údajov zasielaných z vozidla môže proaktívne osloviť zákazníka a navrhnúť termín návštevy servisu. Aby BMW zvýšilo povedomie o tejto službe, použila pneumatiky automobilov na vytvorenie pôsobivého vizuálu hodín vytesaných do plážového piesku, ktorý symbolizuje vzácne hodiny, ktoré sa dajú získať späť. „Čas je najväčší luxus a nemal by sa vždy strácať kvôli správe auta alebo neplánovanej údržbe. Proaktívna starostlivosť pomáha vodičom získať späť týchto 565 stratených hodín a venovať viac času veciam, na ktorých im najviac záleží,“ uviedol Werner Pagenstert, riaditeľ zákazníckej podpory v spoločnosti BMW Group UK.

Štúdia tiež zistila, že takmer polovica vodičov (46 percent) uvádza, že administratíva motorových vozidiel im zaberá cenný priestor v hlave. Mnohí sa stále spoliehajú na tradičné metódy, aby si udržali organizáciu, pričom viac ako polovica (52 percent) používa diáre na správu servisných plánov, 37 percent čaká na upozornenie na palubnej doske predtým, ako koná, a 37 percent priznalo, že aktívne odkladá návštevy servisu. Dopad, ktorý to má na vlastníctvo auta, je významný, pričom viac ako dve tretiny (68 percent) motoristov uviedli, že by si jazdu užívali viac, keby mali väčší pokoj v duši.
Výsledky prieskumu prichádzajú v čase, keď priemerný Brit strávi len desatinu svojho dňa robením toho, čo skutočne chce, a zvyšok pohltia povinnosti. Na otázku, ako by najradšej využili čas uvoľnený z administratívy súvisiacej s autom, tretina (33 percent) uviedla, že by si chceli viac čítať knižky, 32 percent by uprednostnilo cvičenie a štvrtina by si rezervovala dovolenku.