Domov SPRÁVY News Slovensko príde o svoju pýchu. VW urobil zásadné rozhodnutie

Slovensko príde o svoju pýchu. VW urobil zásadné rozhodnutie

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Volkswagen Touareg je vozidlo s imidžom luxusného SUV, ktoré sa nebojí ani náročnejšieho terénu. Má prestížne meno nielen v Európe, ale aj na celom svete.

Touareg sa v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia vyrába od svojho uvedenia na trh v roku 2002. Už v roku 2019 zišiel z výrobnej linky jubilejný kúsok s poradovým číslom 1 milión. 99 % produkcie smeruje na export do 148 krajín po celom svete. Výroba tohto SUV zahŕňa viac než milión rôznych konfigurácií, čo umožňuje prispôsobenie pre konkrétne technické a zákaznícke požiadavky rôznych trhov. Lenže najnovšia správa britského magazínu Autocar hovorí o tom, že Volkswagen plánuje vyradenie tohto modelu zo svojho portfólia. Po 24 rokoch nepretržitej výroby.

Autocar sa odvoláva na svoje zdroje, podľa ktorých by k ukončeniu výroby malo prísť v roku 2026. Pozíciu najväčšieho SUV značky tak preberie model Tayron. Ten už údajne teraz preberá množstvo zákazníkov Touaregu. Hoci nedisponuje tak kvalitnými jazdnými vlastnosťami v teréne ako Touareg, ponúka priestranný interiér, 7-sedadlovú konfiguráciu a s motorizáciou 2,0 TSI 4Motion disponuje ťažnou kapacitou 2,5 tony. Autocar píše, že Volkswagen neplánuje žiadnu priamu náhradu za Touareg a to ani s plne elektrickým pohonom.

Volkswagen Touareg
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Koniec aj pre ID.5

Volkswagen sa takisto údajne rozhodol vyradiť zo svojej ponuky model ID 5. Ten je súčasťou rodiny Volkswagen len od roku 2021 ako štýlovejší súrodenec modeli ID 4. Model vznikol primárne pre čínsky trh, ale tam potrebnú popularitu nezískal. Nepresadil sa ani v Európe, v USA sa neponúkal vôbec. Posledné kusy modelu ID 5 by z výrobných liniek automobilky mali vyjsť v roku 2027.

Foto: Volkswagen

Volkswagen údajne neplánuje ani elektrickú alternatívu k modelu Touran. Správy o tomto modeli sa objavili ešte minulý rok. Dôvodom je to, že podobný model pripravuje v rámci koncernu iná značka – Škoda. Rozhodnutie nepokračovať s vývojom elektrického MPV je podľa Autocaru čiastočne spôsobené aj tým, že inžinierske kapacity vo výskumnom a vývojovom centre Volkswagenu v Braunschweigu sú vyťažené na hranici možností potenciálne dôležitejšími modelmi, najmä novým elektrickým Golfom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!