
BMW iX3 je prvý sériovo vyrábaný model, v ktorom systém BMW Panoramic iDrive nanovo definuje používateľský zážitok. Do vývojového procesu boli zapracované individuálne spätné väzby od zákazníkov, údaje z viac ako 10 miliónov pripojených vozidiel a štúdie použiteľnosti s viac ako 3 000 zákazníkmi.
Fyzické ovládacie prvky sú stále k dispozícii, vrátane stieračov čelného skla, smeroviek, vonkajších spätných zrkadiel, ovládania hlasitosti, voliča prevodových stupňov, parkovacej brzdy, výstražných svetiel, vyhrievania a odmrazovania zadného okna. Ostatné funkcie boli optimalizované na ovládanie dotykom a hlasom alebo prostredníctvom multifunkčného volantu.
Inteligentný osobný asistent BMW bol výrazne vylepšený a teraz obsahuje dva nové hlasy, nový vzhľad panoramatického systému BMW Panoramic Vision a dodatočnú asistenciu pre vodiča prostredníctvom proaktívnych návrhov a prispôsobiteľných rutín. Postupne bude zavádzaná aj technológia Large Language Model (LLM), ktorá v budúcnosti umožní ešte intuitívnejšiu hlasovú interakciu. Systém BMW Panoramic iDrive spája štyri centrálne prvky do jedinečného zobrazovacieho a ovládacieho/prevádzkového systému. Systém BMW Panoramic Vision premieta informácie po celej šírke čelného skla, od A-stĺpika po A-stĺpik. Obsah v strede a na strane spolujazdca je možné prispôsobiť osobnému vkusu a požiadavkám. Kľúčové informácie o jazde sa zobrazujú v zornom poli vodiča. Nad systémom BMW Panoramic Vision dokáže teraz 3D Head-Up displej zobrazovať na ceste aj integrované navigačné a automatizované jazdné displeje s priestorovou hĺbkou.

Pohon a batéria
Technológia BMW eDrive šiestej generácie vyvinutá pre Neue Klasse zahŕňa vysoko účinné elektromotory, zásadne nové vysokonapäťové batérie s valcovými článkami a technológiu 800 V. BMW iX3 50 xDrive poháňajú dva elektromotory, ktoré spolu generujú výkon 345 kW/469 koní a krútiaci moment 645 Nm. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 210 km/h. Jeho elektrická konfigurácia pohonu všetkých kolies pozostáva z rozsiahlo vylepšeného elektricky budeného synchrónneho motora (EESM) s obzvlášť vysokou úrovňou účinnosti na zadnej náprave a na prednej náprave z nového asynchrónneho motora (ASM). Technológia pohonu vyvinutá pre Neue Klasse znižuje energetické straty o 40 percent v porovnaní s technológiou BMW eDrive piatej generácie, hmotnosť o 10 percent a výrobné náklady o 20 percent.

Nový koncept vysokonapäťovej batérie s valcovými článkami pre Neue Klasse tiež dosahuje výrazný pokrok. Hustota energie na úrovni článku je o 20 percent vyššia ako pri technológii BMW eDrive piatej generácie a nový koncept tiež otvára cestu k 30-percentnému zvýšeniu rýchlosti nabíjania. Valcové články sú integrované priamo do vysokonapäťovej batérie (cell to pack), čo prináša výhody z hľadiska hustoty energie a nákladovej efektívnosti. Okrem toho je vysokonapäťová batéria integrovaná do architektúry vozidla ako štrukturálny komponent, aby sa minimalizovala hmotnosť (pack to open body). Batéria v iX3 50 xDrive má využiteľný energetický obsah 108,7 kWh, čo umožňuje dojazd až 805 kilometrov v cykle WLTP.

Nabíjanie
Maximálny nabíjací výkon 400 kW umožňuje používateľom nabiť vozidlo na dojazd 372 km už za 10 minút. Nabíjanie batérie z 10 na 80 % trvá len 21 minút. Vďaka technológii správy batérie s integrovanou prepínacou maticou je možné nové BMW iX3 nabíjať aj zo staníc s jednosmerným prúdom 400 V. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW (štandardne) alebo 22 kW (za príplatok). Pre vozidlo sú k dispozícii aj rozsiahle funkcie obojsmerného nabíjania ako V2L, V2H a V2G.

Nová architektúra elektroniky so štyrmi „supermozgami“
Úplne novo vyvinutá elektronická architektúra pozostáva zo štyroch vysokovýkonných počítačov známych ako „supermozgy“. Tie spájajú svoj výpočtový výkon pre jazdnú dynamiku, automatizovanú jazdu, infotainment a základné funkcie zvyšujúce komfort. Zároveň poskytujú základ pre novú softvérovú architektúru, ktorú je možné neustále aktualizovať, a je preto navrhnutá tak, aby zahŕňala nadchádzajúce aktualizácie funkcií vrátane funkcií umelej inteligencie.
Nový digitálny nervový systém pozostáva z káblového zväzku rozdeleného do štyroch zón. To znižuje hmotnosť o 30 percent v porovnaní s doterajšou technológiou a umožňuje približne o 600 metrov menej kabeláže. Ďalšou novou funkciou sú digitálne „inteligentné e-poistky“, ktoré nahrádzajú klasické bezpečnostné poistky. Umožňujú inteligentné režimy napájania pre rôzne stavy vozidla, čo pomáha zlepšiť celkovú účinnosť vozidla.
Vďaka svojim štyrom supermozgom a vysoko prepojeným softvérovým platformám je BMW iX3 skutočne softvérovo definovaným vozidlom a je mimoriadne dobre pripravené na budúcnosť. Nová architektúra elektroniky navyše tvorí základ pre mnohostranné vylepšenia v prepojení BMW iX3 s aplikáciou My BMW. Táto nová úroveň kvality, pokiaľ ide o integráciu, prináša nové zážitky a má značný potenciál pre budúce inovácie.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE





































