Jedno z najpredávanejších áut Európy v tomto roku sa poriadne odviazalo. Nový Renault Clio nevsádza na istotu, ale na celkom nový dizajnový a technologický vietor, ktorý ho má udržať na čele B-segmentu. K dispozícii sú spaľovacie motory na benzín aj LPG.
Renault Clio je hatchback segmentu B, ktorý francúzska automobilka vyrába už od roku 1990. Odvtedy vzniklo 5 generácií a všetky patrili medzi najpredávanejšie osobné autá v Európe. Clio si dokázalo získať už viac než 16 miliónov zákazníkov sympatickým dizajnom, úspornými motormi, vyspelými jazdnými vlastnosťami a každodennou praktickosťou za férovú cenu. S týmito vlastnosťami sa o priazeň spotrebiteľov bude snažiť aj vo svojej šiestej generácii, ktorej podoba bola predstavená na veľtrhu IAA v Mníchove.

Ako sa Clio zmenilo?
Nový Renault Clio je o niečo dlhší, širší a vyšší (o 67 mm, 39 mm a 11 mm viac), hoci je naďalej postavený na platforme CMF-B predchádzajúceho modelu. Mierne sa rozšíril aj rozchod kolies, čo by malo mať pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Po stránke dizajnu bolo úsilím vytvoriť najdynamickejšie a najžiadanejšie auto vo svojej kategórii. Novinka má preto zámernej hranatejšie tvary. Rovnako ako predtým, kľučky zadných dverí sú skryté v stĺpiku a plocha skla zadných dverí je zmenšená, aby sa vytvoril efekt kupé bez obmedzovania miesta nad hlavou zadných cestujúcich. Dizajn zadných svetlometov bol inšpirovaný superšportovými automobilmi. Batožinový priestor má základný objem 391 litrov.

Aké má motory?
Renault Clio VI používa elektrifikované benzínové agregáty a v kontinentálnej Európe je dostupná aj verzia s pohonom na LPG. Úlohu základnej motorizácie nesie na pleciach 1,2-litrový preplňovaný benzínový trojvalec TCe s výkonom 115 koní a 190 Nm. Ten sa môže kombinovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatom s možnosťou radenia pádlami pod volantom. Prevedenie Eco-G s pohonom na LPG a maximálnym výkonom 120 koní a 200 Nm sa spolieha výhradne na automatickú prevodovku. Vďaka dvom nádržiam sa celkový dojazd vozidla šplhá na hodnotu až 1 450 kilometrov.

Na vrchole sa nachádza samonabíjateľný hybrid E-Tech s atmosférickou benzínovou jednotkou s objemom 1,8 litra a 1,4 kWh batériou, ktorý už veľmi dobre poznáme napríklad k modelu Dacia Bigster. Dosahuje najvyšší výkon 160 koní a 205 Nm, pričom Renault udáva kombinovanú spotrebu na úrovni len 3,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Okrem vyššieho výkonu sa o celú sekundu zlepšil aj čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h (8,3 sekundy). Záujemcovia o čisto elektrický pohon musia siahnuť po modeli Renault 5.

Ako to vyzerá vnútri?
Ako v autách s násobne vyššou cenovkou. Interiér vychádza z väčších modelov značky Renault ako sú napríklad Austral, Symbioz alebo Espace. Pred vodičom sa nachádzajú dve desaťpalcové obrazovky, ktorých systémy podporujú služby od Google. Stiahnuť je možné viac než 100 aplikácií a Renault vám dodá dátový balíček s internetom.
Akú ponúka výbavu a za koľko?
Nový Renault Clio prichádza s tromi úrovňami výbavy a bohatou štandardnou výbavou už od základného stupňa Evolution, ktorý obsahuje napríklad adaptívny tempomat, pokročilé sledovanie pozornosti vodiča, automatickú parkovaciu brzdu, 10,1″ centrálny displej so zrkadlením smartfónu, látkové čalúnenie palubnej dosky, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, automatickú klimatizáciu alebo zadné parkovacie senzory. S motorizáciou TCe 115 stojí Clio vo výbave Evolution 17 400 €.

Stredná výbava Techno zahŕňa multimediálny systém OpenR Link s integrovaným Google, automatickú klimatizáciu, tónované zadné okná, elektrochromatické vnútorné zrkadlo, stredovú lakťovú opierku, LED ambientné osvetlenie, nastavenia Multi-Sense, bezkľúčové štartovanie, elektricky sklopné spätné zrkadlá, 16″ disky z ľahkých zliatin, cúvaciu kameru, automatické diaľkové svetlá, dažďový senzor a 6 reproduktorov. S motorom TCe 115 je cena vozidla 19 700 €, full-hybrid stojí 23 500 €.
Vrcholná verzia Esprit Alpine má čalúnenie Alcantara, hliníkové pedále, bezdrôtové nabíjanie telefónu, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, podsvietené logo, 18″ diamantové disky s tmavým lakom, logá Clio Dark Chrome, masku chladiča v odtieňoch modrej so sivými detailmi nárazníkov, inteligentný adaptívny tempomat a asistent vodiča, parkovacie senzory po stranách aj vpredu, sledovanie mŕtveho uhla, výstrahu pri vystupovaní z vozidla, varovanie pred priečnym pohybom za vozidlom a automatické núdzové brzdenie vzadu. Táto výbava je dostupná len pre full-hybrid a stojí 25 500 €. Prvé vozidlá budú zákazníkom doručené začiatkom budúceho roka.






































