Koniec veľmi populárneho mena v automobilovom svete je pravdepodobne len dočasný. Objavili sa totiž správy, že Ford plánuje obnoviť jeden zo svojich tradičných modelov. Nie však v podobe, v akej sme ho poznali.
Ford Focus bol v portfóliu značky od roku 1998. Bolo preto veľkým prekvapením, keď v roku 2022 naznačili jeho koniec. Ten bude definitívny v novembri tohto roka, kedy automobilka ukončí jeho produkciu. To však nemusí mať dlhého trvania, nakoľko automobilovým svetom kolujú neoficiálne správy, že značka už plánuje návrat mena Focus.
Hatchback končí, prichádza SUV
S informáciou prišiel britský magazín Autocar, podľa ktorého má Ford plán na oživenie populárneho mena Focus. V tradičnom kabáte hatchbacku či kombi sa však už nepredstaví. Na scénu sa vraj vráti ako SUV. Tento karosársky variant dominuje dnešnému trhu a Ford tak chce naskočiť na vlnu popularity. Podľa správy sa očakáva debut v roku 2027, pričom produkcia by mohla bežať v španielskej fabrike vo Valencii, ktorej výrobná kapacita je 300-tisíc áut ročne. Súčasný Focus sa vyrába v nemeckom Saarlouis. Ford však túto továreň plánuje zatvoriť.

Nový Focus údajne nenahradí súčasný model Kuga, hoci bude mať približne rovnaké rozmery. Namiesto toho budú koexistovať v portfóliu značky a ponúkať „multi-energetické“ možnosti pohonu, vrátane hybridných a plne elektrických variantov. Hoci to ešte nie je potvrdené, je možné, že nový Focus bude vybavený mild-hybridným a plug-in hybridným pohonom súčasného modelu Kuga.
Novinka by mala byť postavená na platforme Ford C2, teda tej istej architektúre, na ktorej sú postavené vozidlá ako Bronco Sport a Maverick v USA, Kuga v Európe či sedan Mondeo v Číne. Na rovnakej platforme stál aj odchádzajúci Focus. Z jeho transformácie na SUV asi nie sú nadšení žiadni zarytí fanúšikovia, no u Fordu si na podobné praktiky už pomaly začíname zvykať. Modrý ovál už v nedávnej minulosti totiž oživil názvy Capri či Puma pre nové elektromobily a to nehovoriac o mene Mustang, ktoré značka taktiež “zneužila” pri elektrickom crossoveri.
Fordu sa však táto taktika zatiaľ vypláca. Puma sa stala v Európe jedným z najpredávanejších modelov značky. V prvých piatich mesiacoch tohto roka predali až 64-tisíc kusov, čo bolo vôbec najviac spomedzi všetkých modelov značky. Či sa im podarí rovnaký úspech zopakovať aj s Focusom SUV je zatiaľ vo hviezdach.