Domov SPRÁVY News Vzbura starcov. Chceli postaviť auto pre mladých, teraz nevedia uspokojiť dopyt dôchodcov

Vzbura starcov. Chceli postaviť auto pre mladých, teraz nevedia uspokojiť dopyt dôchodcov

Foto: Honda

O novom kupé Honda Prelude je zatiaľ podozrivo ticho, ale to len preto, že na európsky a americký trh vstúpi neskôr. Vozidlo sa začalo predávať najskôr v Japonsku a doterajšie výsledky predaja výrazne prekonali očakávania.

Honda údajne čakala od japonských predajcov približne 300 objednávok mesačne, ale skutočnosť je radikálne odlišná. Už počas prvých dvoch dní obdržala automobilka viac ako 2 400 objednávok, čím teraz musí riešiť príjemné starosti s uspokojením tak vysokého dopytu.

Honda Prelude
Foto: Honda

Návrat k historickým modelom je v súčasnosti in a na retro vlnu naskočila aj japonská Honda. Na rozdiel od iných výrobcov sa však nesnažila len zneužiť zvučné meno v prospech vozidla úplne inej kategórie, ale v podobe modelu Prelude skutočne vrátila na trh dvojdverové kupé, hoci nie s čisto benzínovým, ale hybridným pohonom. Jeho zameranie je však rovnaké ako v prípade originálu – je to športovo ladené kupé v štýle GT, teda na rýchle a pohodlné prekonávanie dlhých vzdialeností. Jednou z priorít bolo preniesť DNA Civicu Type R do vozidla s karosériou kupé a pritiahnuť k značke viac mladých zákazníkov. Minimálne na domácom trhu to však Honde celkom nevyšlo, ale dôvody sú úplne pochopiteľné.

Záujem o auto je tak obrovský, že niektoré knihy objednávok museli byť dočasne uzavreté, pretože automobilka by nedokázala pokryť vysoký dopyt. Pristúpila preto k navýšeniu kapacity výroby, aby nadšení ľudia nečakali na auto príliš dlho. Honda neodhadla ani svoju cieľovú skupinu, pretože namiesto mladých ľudí sa k predajcom hrnú päťdesiatnici či šesťdesiatnici a neraz i starší, ktorí si takýmto spôsobom doprajú radosť z jazdy v elegantnom a štýlovom kupé, pretože buď už majú nejaké iné auto, alebo v podstate nič väčšieho a praktickejšieho nepotrebujú. 63 % doteraz predaných vozidiel bolo objednaných v bielej farbe.

Virtuálna prevodovka

Výkonovo nie je Prelude žiadny dravec. Používa už dobre známy hybridný systém e:HEV s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 315 Nm. V Honde sa zamerali skôr na techniku a splynutie vodiča s autom. Kľúčové komponenty podvozka a bŕzd pochádzajú už zo spomínaného Civicu Type R. Jedinečným prvkom vozidla je prevodovka S+ Shift, ktorá simuluje 8 prevodových stupňov. Keďže kolesá poháňa elektromotor, vodič by bol ochudobnený o zážitok z preraďovania.

Honda Prelude
Foto: Honda

Prvá generácia modelu Honda Prelude bola uvedená na trh v roku 1978. Svetu priniesla športové jazdné vlastnosti s pohonom predných kolies. Koniec výroby nastal v roku 2001 a model skončil bez nástupcu. V tom čase išlo o vozidlo s výkonom niečo cez 200 koní. Hybridné kupé uviedla Honda na trh už v roku 2010. Model CR-Z bol vybavený 1,5-litrový benzínovým motorom i-VTEC a malý elektromotor, pričom výkon pohonnej sústavy činil 124 koní a 174 Nm. Krútiaci moment prenášala na predné kolesá 6-stupňová manuálna prevodovka.

TOTO je najlepší hybrid do 10-tisíc. Má iba jednu chybu

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!