Značka Ferrari počas Capital Markets Day 2025 predstavila technické detaily podvozku a pohonu svojho prvého plne elektrického modelu, ktorý je údajne pripravený na výrobu.
Nové Ferrari Elettrica kombinuje najmodernejšie technológie s vynikajúcim výkonom a predstavitelia značky svorne tvrdia, že ponúkne mimoriadne potešenie z jazdy, ktoré charakterizuje každý ich model. Všetky dôležité hlavné komponenty si Ferrari vyvinulo interne, aby sa zabezpečila bezkonkurenčná úroveň výkonu a jedinečnosti. Novinka bude vyvrcholením technologického procesu elektrifikácie, ktorý započal prvými hybridnými riešeniami odvodenými od monopostu F1 z roku 2009. Ferrari potvrdilo predchádzajúce stanovisko, že svoje prvé plne elektrické vozidlo predstaví až vtedy, keď dostupná technológia zabezpečí vynikajúci výkon a autentický zážitok z jazdy, ktorý zodpovedá hodnotám značky. Ten čas teraz nastal.

Projekt Elettrica je pripravený na uvedenie do výroby. Pochváliť sa môže viac ako 60 patentovanými technologickými riešeniami. Podvozok aj karoséria sú po prvýkrát vyrobené zo 75 % recyklovaného hliníka, čo prispieva k ohromujúcej celkovej úspore 6,7 tony CO2 na každé vyrobené vozidlo.
Architektúra vozidla sa vyznačuje krátkymi prevismi, vysunutou polohou vodiča blízko prednej nápravy a batériou plne integrovanou do podlahy. Moduly sú nainštalované medzi prednou a zadnou nápravou, pričom 85 % z nich je sústredených v čo najnižšej polohe, aby sa znížilo ťažisko a zlepšila sa jazdná dynamika. Ferrari Elettrica získava dynamickú výhodu aj vďaka ťažisku, ktoré je až o 8 cm nižšie ako ekvivalentné vozidlo so spaľovacím motorom.
V zadnej časti Ferrari predstavilo prvý samostatný pomocný rám vo svojej histórii. Bol navrhnutý tak, aby znížil hluk a vibrácie vnímané v kabíne a zároveň zabezpečil vysokú tuhosť. Tretia generácia 48-voltového aktívneho systému odpruženia, ktoré malo premiéru v modeli Purosangue a je dôležitou súčasťou dynamiky modelu F80, posúva jazdný komfort a dynamiku vozidla na ešte vyššiu úroveň optimálnym rozložením síl v zákrutách na všetky štyri kolesá.

Prvé plne elektrické Ferrari je vybavené dvoma elektrickými nápravami, pričom každá z nich má dvojicu synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi a rotory Halbachovho poľa odvodené z technológie F1 a industrializované pre sériovú výrobu. Predná náprava má hustotu výkonu 3,23 kW/kg a účinnosť 93 % pri špičkovom výkone, zatiaľ čo zadná náprava dosahuje hustotu výkonu 4,8 kW/kg a rovnakú špičkovú účinnosť. Predný menič, ktorý je schopný dodať výkon až 300 kW, je plne integrovaný do nápravy a váži iba 9 kg. Batéria má energetickú hustotu takmer 195 Wh/kg.

To, ako sa riadi energia, dostupný výkon a trakcia, určujú tri jazdné režimy Range, Tour a Performance. Páčky za volantom umožňujú vodičovi prístup k piatim postupne zvyšujúcim sa úrovniam krútiaceho momentu a výkonu. Dynamické parametre získané riadiacou jednotkou vozidla sa aktualizujú 200-krát za sekundu, aby sa prediktívne riadili funkcie odpruženia, trakcie a riadenia.
Zvuk vyriešili vo Ferrari veľmi dôvtipne. Vysoko presný senzor sníma mechanické vibrácie komponentov pohonu, ktoré sú natoľko zosilnené, že ponúkajú autentický zvukový zážitok, ktorý odráža dynamický zážitok z jazdy a poskytuje vodičovi priamu zvukovú spätnú väzbu.

Odhalenie nového elektrického Ferrari bude pokračovať začiatkom roka 2026 ukážkou vzhľadu a interiérového dizajnu. O niekoľko mesiacov neskôr, na jar budúceho roka, cesta vyvrcholí svetovou premiérou, kde sa elektrické Ferrari odhalí kompletne celé.
Na ďalších stranách nájdete podrobný technický popis kľúčových komponentov prvého elektrického športiaku značky Ferrari: