Spoločnosť Škoda Auto zaznamenala za prvé tri kvartály roku 2025 vynikajúce finančné výsledky: tržby vzrástli na 22,344 mld. eur (+9,5 %), prevádzkový zisk sa zvýšil na 1,790 mld. eur (+5,4 %) a čistý peňažný tok zostal na úrovni 1,934 mld. eur (−2,8 %).
Solídna je aj rentabilita tržieb vo výške 8,0 % (vlani: 8,3 %), ktorá potvrdzuje pozíciu značky Škoda medzi najziskovejšími objemovými značkami v Európe. Zákazníkom po celom svete bolo dodaných 765 700 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 14,1 %. V Európe značka dodala 616 300 vozidiel a obhájila 3. pozíciu na trhu. Podiel plne elektrických (BEV) a plug-in hybridných vozidiel (PHEV) tvorí v tomto regióne už 24,1 % dodávok (pred rokom: 11,1 %), pričom modely Elroq a Enyaq sú na 3. a 6. mieste medzi elektromobilmi. Elroq dokonca prekročil hranicu 100 000 objednávok od začiatku predaja, ktorý nastal začiatkom roka.

„Záujem o vozidlá Škoda počas prvých troch štvrťrokov výrazne vzrástol. V Európe prekonávame celkový trh a držíme tretiu priečku vďaka širokej ponuke modelov, pričom zároveň sme druhou najpredávanejšou značkou u veľmi dôležitých flotilových zákazníkov. Navyše, takmer každé štvrté vozidlo Škoda v Európe je elektrifikované, čo nám do budúcnosti dodáva veľký optimizmus. Naším ďalším krokom bude uvedenie nového crossoveru Škoda Epiq, ktorý sa stane vstupným modelom značky Škoda do sveta elektromobility, a to s cenou, ktorá sa na mnohých trhoch vyrovná modelu Kamiq so spaľovacím motorom.,“ povedal Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing.
Celosvetové dodávky vozidiel za prvé tri štvrťroky 2025 vo vybraných predajných regiónoch:
| Predajný región | január – september 25 | január – september 24 | Zmena |
| Západná Európa | 443 200 | 392 700 | +12,9 % |
| Nemecko | 153 800 | 140 000 | +9,9 % |
| Stredná Európa | 150 200 | 138 400 | +8,5 % |
| Česká republika | 67 700 | 61 700 | +9,8 % |
| Východná Európa | 39 300 | 36 000 | +9,1 % |
| Čína | 10 800 | 11 800 | −8,6 % |
| India | 49 400 | 24 000 | +106,1 % |
Celosvetovo dodala Škoda za tri štvrťroky tohto roka 150 700 elektrifikovaných vozidiel (elektromobilov a plug-in hybridov). Pôsobivý je najmä výsledok v Európe, kde podiel vozidiel BEV a PHEV dosiahol dovedna 24,1 %. V kategórii čisto elektrických vozidiel sa Škoda za prvých deväť mesiacov roku 2025 stala 4. najpredávanejšou značkou s trhovým podielom 6,6 %. Model Elroq, ktorý sa dostal do finálovej sedmičky ankety európske Auto roka 2026, je jednotkou medzi elektromobilmi v Česku, Dánsku a na Slovensku a patrí medzi tri najžiadanejšie batériové vozidlá v Rakúsku, Holandsku a vo Švajčiarsku. V septembri zaznamenala automobilka historické maximum v dodávkach elektromobilov (17 400 za jediný mesiac) a do konca októbra spoločnosť prijala viac než 170 000 objednávok plne elektrických modelov po celom svete. Najobľúbenejším vozidlom značky Škoda zostáva Octavia so 142 200 dodávkami zákazníkom, nasledujú modely Kodiaq a Kamiq.

Nové modely v príprave: crossover Epiq a 7-miestne rodinné SUV
V septembri predstavila Škoda na autosalóne v Mníchove ďalšiu štúdiu modelu Epiq, pripravovaného plne elektrického mestského crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roku 2026. Pôjde o vstupný model značky Škoda do sveta elektromobility s obstarávacou cenou, ktorá bude blízka modelu Kamiq so spaľovacím motorom. Česká automobilka okrem toho uvedie sériovú podobu štúdie Vision 7S, vrcholného rodinného SUV s elektrickým pohonom.

Porsche dopláca na americké clá
Značka Porsche dosiahla za prvých 9 mesiacov tohto roka tržby 26,86 miliardy eur. Zákazníkom na celom svete bolo dodaných 212 059 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému poklesu o 6 percent. Porsche vždy patrilo medzi najziskovejšie automobilky na celom svete. Lenže kvôli náročným trhovým podmienkam v Číne, najmä v luxusnom segmente, organizačnými zmenami, aktivitami v oblasti batérií a zvýšenými výdavkami po zavedení dovozných ciel v USA klesol prevádzkový zisk spoločnosti z 4,035 miliardy v roku 2024 na len 40 miliónov eur v roku 2025. Prevádzková návratnosť tržieb skupiny klesla zo 14,1 % v roku 2024 na 0,2 %.

Dopady reorganizácie
Naopak, čistý peňažný tok z automobilového priemyslu sa na konci tretieho štvrťroka 2025 zvýšil na 1,34 miliardy eur (predchádzajúci rok: 1,24 miliardy eur). Marža čistého peňažného toku z automobilového priemyslu vzrástla na 5,6 percenta (predchádzajúci rok: 4,8 percenta). „V náročnom trhovom prostredí sme dosiahli robustný cash flow. Zároveň sme ďalej posilnili našu strategickú orientáciu. Teraz rozhodne implementujeme jasné rozhodnutia,“ zdôrazňuje Dr. Jochen Breckner, člen predstavenstva pre financie a IT v spoločnosti Porsche AG. „Tohtoročné výsledky odrážajú vplyv našej strategickej reorganizácie. Tieto opatrenia sú však nevyhnutné. Vedome akceptujeme dočasne slabšie finančné čísla, aby sme posilnili odolnosť a ziskovosť spoločnosti Porsche v dlhodobom horizonte.“
V rámci reorganizácie svojej produktovej stratégie plánuje spoločnosť Porsche doplniť svoj produktový rad o ďalšie modely so spaľovacími motormi a plug-in hybridnými pohonnými jednotkami. Vzhľadom na oneskorený nábeh elektrickej mobility sa na oplátku plánuje neskoršie uvedenie niektorých modelov plne elektrických vozidiel na trh. Predovšetkým sa má odložiť vývoj plánovanej novej platformy pre elektrické vozidlá v 30. rokoch 21. storočia. Platforma má byť technologicky prepracovaná v spolupráci s ostatnými značkami v rámci koncernu Volkswagen. Existujúci modelový rad plne elektrických vozidiel sa však neustále aktualizuje.
„Zameriavame Porsche na silnú, dlhodobú ziskovosť,“ vysvetľuje Breckner. „Očakávame, že rok 2025 bude rokom poklesu, ktorý bude predchádzať citeľnému zlepšeniu pre Porsche od roku 2026. Naším cieľom je vylepšiť našu značku a urobiť naše produkty ešte individualizovanejšími, exkluzívnejšími a žiadanejšími. Pritom staviame na silných základoch: lojálnej zákazníckej základni, obnovenom a atraktívnom produktovom portfóliu a jednej z najikonickejších značiek na svete.“

Rastúci predaj hybridov a elektromobilov
V prvých deviatich mesiacoch roka dodala spoločnosť Porsche zákazníkom na celom svete 212 509 vozidiel. Podiel elektrifikovaných vozidiel sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zvýšil na 35,2 percenta. Zo všetkých dodaných vozidiel bolo 23,1 percenta plne elektrických a 12,1 percenta plug-in hybridov. V Európe dosiahol podiel elektrifikovaných vozidiel dokonca 56 percent. Najsilnejší rast spomedzi šiestich modelových radov zaznamenal Macan so 64 783 dodanými kusmi (nárast o 18 percent). Nové historické maximá boli dosiahnuté v USA a na zámorských a rozvíjajúcich sa trhoch. V regióne Severnej Ameriky bol zaznamenaný nárast o päť percent.

Spoločnosť pokračuje v realizácii svojho strategického programu výkonnosti „Push to Pass“. Výrobca športových automobilov má v úmysle zvýšiť svoju efektívnosť a tržby, aby si zabezpečil dlhodobú ziskovosť v prostredí pretrvávajúcich inflačných nákladov. V októbri Porsche začalo rokovania medzi vedením a zástupcami zamestnancov o balíku Future Package. „Musíme predpokladať, že všeobecné trhové podmienky sa v dohľadnej budúcnosti nezlepšia. Preto musíme diskutovať o rozsiahlych riešeniach vo všetkých oblastiach – a to aj v kontexte balíka Future Package,“ zdôrazňuje Breckner. Bližšie informácie o výsledkoch dôverných rokovaní poskytne Porsche neskôr.
| Porsche AG | 1. – 3. štvrťrok 2025 | 1. – 3. štvrťrok 2024 | Zmena |
| Tržby z predaja | 26,86 miliardy eur | 28,56 miliardy eur | -6,0 % |
| Prevádzkový zisk | 40 miliónov eur | 4 035 miliónov eur | -99,0 % |
| Prevádzková návratnosť tržieb | 0,2 % | 14,1 % | |
| Dodávky zákazníkom | 212 509 ks | 226 026 ks | -6,0 % |






































