Domov SPRÁVY News 100 000 kusov za 100 dní. Toto je najrýchlejšie vyrábané auto sveta

100 000 kusov za 100 dní. Toto je najrýchlejšie vyrábané auto sveta

BYD Sealion 06
Foto: BYD

SUV Sealion 06, nástupca modelu Sealion 6, je najrýchlejšie vyrábaným modelom v histórii značky BYD a pravdepodobne aktuálne najrýchlejšie vyrábaným vozidlom na svete. Len za 100 dní pokorila produkcia tohto modelu hranicu 100 000 kusov.

BYD Sealion 06 sa predáva v plne elektrickej aj plug-in hybridnej verzii, pričom zvonka vyzerajú na nerozoznanie. Sealion 06 je veľké SUV s vonkajšími rozmermi 4 810 mm x 1 920 mm x 1 675 mm a rázvorom dlhým 2 820 mm. Aj tento model využíva dizajnový jazyk Ocean s uzavretou prednou časťou, delenými prednými svetlometmi, čiastočne zapustenými kľučkami dverí a vlnitými zadnými partiami. Cenovo sa tieto vozidlá pohybujú na čínskom trhu v prepočte v rozmedzí 19 až 23-tisíc dolárov.

BYD Sealion 06
Foto: BYD

BYD Sealion 06 stojí na platforme e-Platform 3.0 Evo, ktorá využíva 400 aj 800 V architektúru. Základná batériová verzia používa 65 kWh akumulátor s elektromotorom s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 330 Nm, pričom poskytuje dojazd 520 km (CLTC). Vyšší rad vozidiel používa 800 V architektúru, 78 kWh batériu a elektromotor s výkonom 180 kW. BYD v prípade tejto verzie udáva dojazd 605 km, nabíjací výkon 237 kW a priemernú spotrebu na úrovni len 12,5 kWh na 100 km.

Plug-in hybridný variant používa hybridný systém DM-i piatej generácie, ktorý je známy aj z modelov, ktoré BYD predáva na európskom trhu. Jeho súčasťou je 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 126 Nm, no hlavné slovo tu má predovšetkým elektromotor s výkonom 160 kW. Základná PHEV verzia má 18,3 kWh batériu, vyššia 26,6 kWh, takže čisto elektrický dojazd sa pohybuje od 120 do 170 km a ten celkový atakuje až 1 700 km. BYD Sealion 06 je štandardne vybavený inteligentným jazdným systémom God’s Eye a pokročilými bezpečnostnými prvkami vrátane siedmich airbagov a viac ako 30 bezpečnostných funkcií.

Veľký objem, nízky zisk

Spoločnosť BYD síce vyrába vozidlá ako na bežiacom páse, lenže na domácom trhu je minimálne zisková. Ceny vozidiel sú v Číne tak nízke, že výrobcovia automobilov nedokážu ani pri obrovských predajoch generovať takmer žiadny zisk. BYD sa preto musí spoliehať na odbyt na zahraničných trhoch vrátane Európy, kde predaj v septembri medziročne vzrástol o viac než 270 %. Značka BYD, ktorá v Európe predáva mesačne toľko vozidiel ako napríklad Mazda, Nissan alebo Suzuki, za uplynulé 4 roky zaznamenala explozívny nárast, ktorý je, zdá sa, na konci.

Foto: BYD

V treťom kvartáli tohto roka zaznamenala firmy 3-percentný pokles tržieb na cca 23,5 miliárd eur, čo je prvý pokles od roku 2020. Čistý zisk klesol o masívnych 33 % na cca 950 miliónov eur, čo môže znamenať, že firma na konci roka doručí investorom horšie hospodárske výsledky ako v minulom roku. Pokles však môže byť len krátkodobý, pretože spoločnosť investovala veľa finančných prostriedkov do budovania nových tovární. Rozostavané sú závody v Brazílii, Thajsku, Maďarsku aj Turecku. Spoločnosť navyše rozširovala svoju flotilu nákladných lodí, uvádzala na trh nové modely aj celé nové značky.

TEST BYD Sealion 7 | 530 koní, 23 000 otáčok a šokujúca cena?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!