Čínskych automobiliek na európsky trh, a aj na ten slovenský, prichádza čoraz viac. Leapmotor ťaží zo spolupráce s koncernom Stellantis, ktorý sa rozhodol proti inovatívnym čínskym značkám nebojovať, ale radšej spolupracovať a využiť ich technológie vo svoj prospech.
Na trhu sú tak vozidlá, ktoré boli vyvíjané v Číne, takže sú spravidla technologicky nadupané, predávajú sa prakticky v plnej výbave a za rozumné ceny, ktoré v rámci európskej konkurencie patria k tým najnižším. A to všetko na predajných miestach, kde spravidla môžete kúpiť aj iné vozidlá spadajúce pod koncern Stellantis. Zákazník tak dostane príležitosť si na jednom mieste vyskúšať kvality vozidiel, porovnať ich výbavu aj cenu a urobiť rozhodnutie. A po prvých skúsenostiach s vozidlami značky Leapmotor sa nebudeme čudovať, ak sa prikloní práve k nim.

Prvá jazda s Leapmotor B10 v Nice
Na slovenský trh vstúpili zatiaľ tri modely značky Leapmotor – T03, C10 a B10, s ktorým sme sa zoznámili vo francúzskom Nice. O niekoľko mesiacov pribudne do portfólia hatchback B05 a potom má automobilka v pláne uvádzať každých 6 mesiacov nový model.
Leapmotor B10 je kompaktný elektrický crossover, priamy súper modelu Elroq od značky Škoda alebo modelu S5 EV od MG. I keď od týchto modelov je B10 o čosi dlhší, na dĺžku prekonáva hranicu 4,5 metra, čo je podobná veľkosť ako napríklad Hyundai Tucson. Rázvor kolies je viac než 2,7 metra a vozidlo stojí na 18-palcových kolesách. Čo sa týka pneumatík, na medzinárodnej prezentácii v Nice sme videli vozidlá obuté do pneumatík od značiek Goodyear, Michelin aj Linglong. Uvidíme, aký bude štandard pre slovenský trh.
Kým model C10 je k dispozícii aj vo verzii s benzínovým motorom na predĺženie dojazdu, model B10 je dostupný výhradne s elektrickým pohonom. Vyberať môžete z dvoch veľkostí akumulátora a to buď 56 alebo 67 kWh. V oboch prípadoch je dostupný maximálny nabíjací výkon na úrovni 168 kW.

Interiér a prvé dojmy z jazdy
Batožinový priestor má objem 420 litrov, čo je o niečo menej ako má Elroq, ale subjektívne tak vôbec nepôsobí, pretože jeho využiteľnosť je veľmi dobrá. Privítali by sme však aj čalúnenie po stenách kufra, čo je však detail, ktorý môže značka veľmi rýchlo vyriešiť. Ak totiž dostane viac podnetov na nejaké riešenie, ktoré by zákazníci privítali, veľmi rýchlo ho dokáže zapracovať do výroby. Pozitívne je, že kufor má hlboké dvojité dno, kam sa dá uložiť príslušenstvo vrátane povinnej výbavy či nabíjací kábel a po sklopení zadných sedadiel vznikne prakticky úplná rovina. Priestor na zadných sedadlách je veľkorysý, aj vysoké osoby si tu nájdu dostatok miesta na kolená i hlavu. Spracovanie interiéru je vo všeobecnosti na vysokej úrovni a svojim minimalizmom pripomína kabínu vozidiel Xpeng či Volvo. Odkladacích priestorov tu je habadej, všetky osobné veci si tu nájdu svoje miesto. Infotainment graficky opäť pripomína Xpeng, je teda prehľadný a má veľmi rýchlu odozvu.

Čo sa týka dojazdu, na nejaké presnejšie údaje a dojmy treba vydržať do klasického redakčného testu, ale sprostredkujeme vám aspoň to, čo sme odpozorovali na cestách pri francúzskom pobreží. Vozidlo sme preberali so stavom batérie na úrovni 75 % a palubný počítač ukazoval ešte dojazd 324 kilometrov (oficiálny dojazd je 435 km). Prvých 50 kilometrov sme jazdili v meste a na okresných cestách so spotrebou energie len 13,4 kWh/100 km. Potom sme vyšli na diaľnicu, absolvovali nejakých 20 km a výsledný priemer sme dosiahli 16,7 kWh/100 km, čo je veľmi blízko oficiálnemu údaju výrobcu 16,4 kWh/100 km.

Vozidlo je komfortne naladené, používa viacprvkovú zadnú nápravu a do rýchlosti 110 km/h bola jazda veľmi tichá. Potom sme už zaznamenali aerodynamický hluk, ale v rámci segmentu patrí Leapmotor B10 určite k tým lepšie odhlučneným vozidlám. Výkon elektromotora 160 kW a 240 Nm je dostatočný a akcelerácia príjemne pružná.

Cena
Základná cena vozidla je na slovenskom trhu 28 990 €, top verzia sa predáva za 31 490 €. Jedinou príplatkovou položkou bude iba farba, ale to je skutočne všetko. A to je skutočne hodená rukavica konkurencii, pretože ktorý iný plne elektrický crossover s takou výbavou, kvalitou spracovania a celkom zaujímavým dizajnom stojí podobné peniaze?
























































