Rumunskej značke Dacia patriacej pod skupinu Renault Group vyšiel s modelom Bigster vstup do segmentu C. Po 6 mesiacoch od uvedenia do predaja prijala viac než 50 000 objednávok a hoci mnohé kusy dosahujú cenu blížiacu sa k hranici 30-tisíc eur, záujem o tieto vozidlá je veľmi vysoký, pretože konkurencia je neraz ešte drahšia. Rovnaký úspech by teraz Dacia chcela zopakovať aj s kombi s dĺžkou okolo 4,6 metra, ktoré sa tak priamo postaví proti etalónu segmentu kombi nižšej strednej triedy – Škode Octavia Combi.
Od premiéry nového modelu by nás malo deliť len niekoľko mesiacov, pravdepodobne sa tak stane začiatkom budúceho roka. Redaktori britského magazínu Autocar sa rozprávali s vysokými predstaviteľmi značky Dacia a prinášajú tak nové informácie o pripravovanom kombi.
MUSÍTE HO MAŤ V AUTE. TENTO ROZMRAZOVAČ SKIEL FUNGUJE DO -60°C, TERAZ DOSTANETE JEDEN ZADARMO
Model Bigster už teraz tvorí približne pätinu predaja spoločnosti. Nové kombi tak bude hrať kľúčovú úlohu v expanzii značky do segmentu C, ktorý tvorí v Európe najväčší podiel z predaja automobilov. Autocar naznačuje, že tretí model segmentu C (pravdepodobne s karosériou SUV-kupé) príde v roku 2027.
Veľká skupina zákazníkov nechce SUV
Nová generálna riaditeľka spoločnosti Dacia Katrin Adt pre Autocar povedala, že úspech modelu Bigster vzbudil v spoločnosti dôveru, že značka môže naďalej expandovať vo vysoko konkurenčnom segmente C. „Naším hlavným pôsobiskom je momentálne segment B (Sandero, Duster), ale máme ponuku aj v segmente A (Spring) a začali sme v segmente C a s modelom Bigster sme to dokázali prekvapivo dobre,“ povedala a poznamenala, že Bigster patril do top 10 najpredávanejších áut na niekoľkých kľúčových európskych trhoch vrátane Francúzska a Nemecka.
Produktový šéf Patrice Lévy-Bencheton dodal, že existuje významný podiel zákazníkov v segmente C, ktorí nehľadajú SUV, ale stále chcú nižšiu polohu za volantom a efektívnejšie auto, ktoré bude menej okázalé ako SUV. Šéf predaja a marketingu Frank Marotte vysvetľuje, že trhové okolnosti otvorili pred Daciu viac príležitostí, ktoré v minulosti neboli dostupné. Menoval napríklad ukončenie výroby modelu Ford Focus alebo rastúce ceny modelov ako VW Golf, Opel Astra či Toyota Corolla. S receptom, ktorý bol úspešný v prípade Bigsteru, by Dacia mohla uspieť aj v prípade kombi.

Začne cenou pod 21-tisíc?
Dacia bude pri novom kombi uplatňovať podobnú cenovú politiku ako v prípade modelu Bigster a vynechá to, čo považuje za nepodstatnú výbavu. Tým si udrží nižšiu cenu ako hlavní konkurenti. Model Bigster začína na slovenskom trhu od sumy 21 990 €, nové kombi by sa tak mohlo cenovo pohybovať na úrovni 20 490 €. Jogger začína na sume 16 700 €, Octavia Combi je aktuálne dostupná od 24 430 € a Seat Leon Sportstourer od 23 120 €.
Keďže nové kombi bude založené na rovnakej aliančnej platforme CMF-B od Renaultu ako všetky súčasné modely Dacia okrem Springu, možno očakávať, že bude technicky takmer identické s modelom Bigster vrátane výberu mild-hybridných a full-hybridných benzínových pohonných jednotiek i dvojpalivových motorizácií kombinujúcim benzín a LPG, s ktorými dosiahne dojazd na úrovni až 1 500 kilometrov. Otázne zatiaľ je, či Dacia ponúkne aj verziu s pohonom všetkých štyroch kolies.







































