Najpredávanejší pick-up mimo Severnej Ameriky prichádza vo svojej deviatej generácii. Zároveň prináša azda najväčšiu inováciu od svojho uvedenia na trh v roku 1968 – plne elektrický pohon. Technické špecifikácie sú však obrovským sklamaním.
Systémový výkon elektromotorov nedosahuje ani 200 koní, čo je úplný štandard v mainstreamovom C alebo dokonca v B-segmente. Kapacita batérie je len 59,2 kWh, takže tušíte správne, dojazd bude mimoriadne nízky. Podľa WLTP to je len 240 km, čo značí optimálne podmienky a nezaťažená korba. V reálnom svete tak s vozidlom neprejdete viac než 200 km. Aspoň nabíjanie na úrovni, maximálny nabíjací výkon 150 kW by vzhľadom na menšiu kapacitu batérie mal stačiť, ale aj tak sme od Toyoty očakávali podstatne viac.

Na prednú nápravu sa prenáša krútiaci moment 205 Nm a na zadnú 268,6 Nm. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 140 km/h. Elektrický Hilux váži o 300 kg viac ako naftová verzia, čo znamená o 300 kg menej užitočného zaťaženia (715 kg). Batérie tiež znižujú svetlú výšku o osem centimetrov. Výber elektrickej verzie sa prejaví aj v ťažnej kapacite, ktorá klesá z 3 500 kg pre naftový motor na 1 600 kg pre elektrický. Oveľa lepšou alternatívou sa preto javí KGM Musso EV s 80,6 kWh LFP batériou, dojazdom 420 km a 200 kW nabíjaním, ktorý bude podstatne lacnejší ako Hilux EV.
V roku 2026 príde aj mild-hybrid
Samozrejme, elektrické prevedenie Hiluxu nebude jediné, avšak na európsky trh príde ako prvé. Do širšieho európskeho sortimentu bude patriť aj mild-hybridná verzia so 48V systémom, ako aj varianty s naftovým a benzínovým motorom. Exteriér deviatej generácie pôsobí ešte masívnejšie a dynamickejšie, a to vďaka mohutnej prednej časti s novými proporciami inšpirovanými stabilným postojom japonských zápasníkov sumo. Elektrická verzia sa zaobíde bez tradičnej mriežky chladiča a využíva špeciálne zliatinové disky kolies. Medzi novinky dostupné pre všetky verzie patria nové schodíky po bokoch zadnej časti pre ľahší prístup do nákladného priestoru a prepracované bočné nášľapy.
Hilux novej generácie sa v súlade s preferenciami zákazníkov bude vyrábať iba s jedným typom karosérie – Double Cab. Toyota tvrdí, že v kabíne zvýšila kvalitu všetkých materiálov. Stredová konzola má nový horizontálny dizajn. Súčasťou je 12,3-palcový digitálny displej prístrojovej dosky pre vodiča s možnosťou prispôsobenia a stredový dotykový displej multimediálneho systému, takisto s uhlopriečkou 12,3 palca.

Mild-hybridná pohonná jednotka pochádza zo súčasného modelu Toyota Hilux. Systém pozostáva z 2,8-litrového motora, 48-voltovej lítiovo-iónovej batérie umiestnenej pod zadnými sedadlami, elektromotora-generátora a meniča DC-DC. Užitočné zaťaženie má až na úrovni jednej tony a dokáže ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou 3 500 kg. Komponenty hybridnej pohonnej jednotky boli navrhnuté z hľadiska jednoduchej integrácie a zvládania náročných prevádzkových podmienok. Predovšetkým elektromotor-generátor je umiestnený vysoko na motore, takže brodivosť vozidla bola zachovaná na úrovni 700 mm. Vlastnosti v teréne ešte viac vylepšuje systém Multi-Terrain Select.
Toyota taktiež potvrdila, že v roku 2028 uvedie na trh Hilux s palivovými článkami.








































