Výkony moderných elektromobilov už dosiahli hranicu, ktoré boli len donedávna vyhradené len pre profesionálnych pilotov pretekárskych vozidiel. Lenže už aj bežný človek si dokážu kúpiť vozidlo schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za menej ako 3 sekundy. V Číne teraz vidia v týchto výkonoch potencionálne riziko a navrhujú regulovať rýchlosť akcelerácie osobných vozidiel.
Čínske ministerstvo verejnej bezpečnosti podľa portálu CarNewsChina vypracovalo nové národné bezpečnostné normy pre motorové vozidlá, ktoré zahŕňajú významné obmedzenia akcelerácie a posilnené bezpečnostné opatrenia pre elektrické vozidlá. Návrh nariadenia s názvom „Technické podmienky pre bezpečnosť prevádzky motorových vozidiel“ navrhuje, aby osobné vozidlá mali štandardné nastavenie, pri ktorom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá najmenej 5 sekúnd.

Pre elektrické a plug-in hybridné vozidlá návrh obsahuje viacero cielených bezpečnostných ustanovení. Tieto vozidlá musia byť vybavené technológiou potlačenia nesprávneho použitia pedálov, ktorá dokáže detekovať a obmedziť výstupný výkon, keď vozidlo stojí alebo sa pomaly pohybuje, a poskytuje vodičom jasné audiovizuálne varovania, aby sa predišlo neúmyselnému zrýchleniu. Návrh tiež nariaďuje, aby čisto elektrické a plug-in hybridné vozidlá boli schopné v špecifických situáciách automaticky odpojiť napájacie obvody. Patria sem prípady, keď sa rýchlosť vozidla zmení o 25 km/h alebo viac v priebehu 150 milisekúnd v pozdĺžnom alebo bočnom smere, alebo keď sa aktivujú airbagy.
Vyššia bezpečnosť v elektromobiloch
V návrhu sa riešia aj bezpečnostné prvky batérie. Elektrické vozidlá musia monitorovať stav batérie a zabezpečovať automatickú detekciu, zaznamenávanie a včasné varovanie pred abnormálnymi stavmi v batériových článkoch. Keď sa zistia tepelné problémy, vozidlo musí upozorniť cestujúcich prostredníctvom zreteľných zvukových a vizuálnych signálov. Batérie musia byť tiež vybavené smerovými zariadeniami na odľahčenie a vyrovnávanie tlaku s navrhnutými kanálmi na odľahčenie tlaku, ktoré neohrozia cestujúcich v kabíne. V prípade čisto elektrických a plug-in hybridných autobusov s dĺžkou 6 metrov alebo viac sa navyše priestor pre batérie nesmie vznietiť ani explodovať najmenej 5 minút po spustení alarmu batérie, aby cestujúci mali dostatočný čas na evakuáciu.

Nové pravidlá aj pre kľučky dverí a asistenčné systémy
Návrh sa takisto zaoberá asistenčnými systémami vodiča. Vozidlá s takýmito funkciami by museli overovať vodičov prostredníctvom biometrického rozpoznávania, či absolvovali riadny výcvik predtým, ako im umožnia pokračovať v prevádzke. V prípade kombinovaných asistenčných systémov vodiča, keď sú aktivované pri rýchlostiach nad 10 km/h, musí vozidlo nepretržite monitorovať angažovanosť vodiča prostredníctvom najmenej dvoch metód: detekcie rúk a monitorovania pohľadu. Aby sa predišlo rozptyľovaniu vodiča, prehrávanie zábavného videa a herné funkcie na displejoch palubnej dosky musia byť vypnuté, keď vozidlo prekročí rýchlosť 10 km/h.
Návrh sa ďalej zaoberá otázkami bezpečnosti dverí. Osobné vozidlá musia zabezpečiť, aby každý cestujúci mohol vystúpiť cez aspoň dvoje rôzne dvere. Každé dvere (okrem dverí batožinového priestoru) musia byť vybavené mechanickými uvoľňovacími kľučkami zvnútra aj zvonka. V prípade vozidiel s elektronickými systémami zamykania dverí sa musia bočné dvere odolné voči nárazu automaticky odomknúť, keď sa nafúknu airbagy alebo dôjde k tepelným udalostiam v batérii. Ďalšie nariadenia sa týkajú špecifikácií okien, zakazujú zrkadlovo reflexné okenné fólie a vyžadujú, aby oblasti viditeľnosti vodiča udržiavali priepustnosť viditeľného svetla aspoň 70 %. Okná núdzových východov musia byť vyrobené z tvrdeného skla s hrúbkou maximálne 5 mm a nesmú mať aplikovanú fóliu proti slnku, aby sa zabezpečilo, že sa v prípade núdze dajú ľahko rozbiť.
Návrh je v súčasnosti vo fáze verejných konzultácií ako súčasť procesu revízie národných noriem.








































