Na autosalóne v Los Angeles predstavila automobilka Hyundai koncept dobrodružného off-roadu s názvom Crater. Ide o terénne vozidlo, ktoré by v prípade vzniku produkčnej verzie mohlo konkurovať takým velikánom ako Land Rover Defender či Mercedes-Benz G-Class.
Koncept Hyundai Crater vznikol ako manifest slobody pohybu, pričom čerpá aktuálneho firemného dizajnového jazyka Art of Steel. Hyundai Crater vizuálne komunikuje silu, odolnosť a účelnosť, pričom tvarom odráža krajinu, ktorou je inšpirovaný. Zaujmú najmä bočné partie, ktoré pôsobia, ako keby boli priam vytesané do karosérie. 18-palcové kolesá boli zasa inšpirované predstavou šesťuholníkového asteroidu dopadajúceho na kovovú krajinu a zanechávajúceho po sebe hlboký kráter. Kolesá sú obuté do 33-palcových terénnych pneumatík, ktoré poskytujú vozidlu vynikajúcu trakciu vo všetkých prostrediach.

Strešná plošina poskytuje ideálny montážny bod pre pomocné osvetlenie, dodatočný úložný priestor a ďalšie terénne príslušenstvo. Dvojica tenkých, ale pevných lán tiahnucich sa od prednej kapoty až po strechu chráni karosériu pred nízko visiacimi konármi na úzkych a zarastených cestách. Zaujímavým a celkom vtipným detailom je jeden z vyťahovacích hákov, ktorý zároveň slúži aj ako otvárač fliaš. Mimoriadne funkčne sú vyriešené bočné zrkadlá s integrovanými baterkami. V núdzových situáciách ich možno z vozidla vybrať.

Inovácie v interiéri
Interiér konceptu Hyundai Crater bol navrhnutý pre technicky zdatných dobrodruhov. Technické tvary tu sú zabalené v mäkkých, no zároveň odolných materiáloch. Funkčná ochranná klietka poskytuje posádke ochranu v prípade prevrátenia, masívne madlá zasa uľahčujú nastupovanie a vystupovanie. Celoplošný head-up displej obsahuje nový obraz zo spätného zrkadla s kamerou. Nekonvenčný panel palubnej dosky v tvare ohnutého kovového plechu má perforácie na prepúšťanie ambientného osvetlenia. Sedadlá majú odlišný tvar, ako je zvyčajne bežné. Trojrozmerným polstrovanie má poskytnúť stabilitu a pohodlie aj počas náročných ciest či jazde vo vysokom bočnom náklone. Štvorbodový systém bezpečnostných pásov naznačuje zvýšenú ochranu v terénnych situáciách.

Multifunkčný ovládač terénneho režimu s prevodovkou bol navrhnutý pre intuitívne ovládanie, nechýbajú ani uzávierky predných a zadných diferenciálov a riadenie trakcie. Volič terénnych režimov ponúka prednastavené režimy sneh, piesok a blato. Zeleno-zlatý matný exteriérový lak konceptu Hyundai Crater čerpá inšpiráciu z kalifornského pobrežného terénu, kde sa slnkom vyblednuté palina a zlaté trávy stretávajú s drsnými útesmi a vetrom ošľahanými kaňonmi.




















































