V Nemecku rastie počet kolízií, keď cyklisti narazia do dverí áut, ktoré sa náhle otvoria. Aby sa znížil počet takýchto nehôd, ktoré často vedú k vážnym zraneniam, nemecká vláda má v úmysle zo zákona zaviesť povinnú inštaláciu výstražných systémov, ktoré budú pasažierov vo vozidlách varovať pred nebezpečným otvorením dverí.
Takýmito systémami sú už teraz vybavené mnohé vozidlá, najmä vyšších segmentov, no podľa najnovšieho návrhu nemeckej vlády by mali byť všetci výrobcovia v krajine povinní inštalovať výstražné systémy varujúce pred blížiacimi sa cyklistami, chodcami, kolobežkármi i inými vozidlami. Nemecký autoklub ADAC však upozorňuje, že môže trvať roky, kým sa tak skutočne stane.
Téma však nerezonuje len v rámci Nemecka, ale diskutuje sa o nej na medzinárodnej úrovni. Hovorkyňa spolkového ministra dopravy Patricka Schniedera (CDU) pre Rheinische Post uviedla, že práce na medzinárodnom nariadení sa už začali na úrovni Európskej hospodárskej komisie. Dodala tiež, že zatiaľ nie je možné povedať, kedy sa tieto systémy stanú povinnými vo vozidlách na európskej úrovni. „Ak nariadenie nadobudne účinnosť, bude sa vzťahovať na novovyvinuté typy vozidiel a približne o dva roky neskôr na novoregistrované vozidlá.“
Cyklistické kluby túto iniciatívu vítajú, keďže nový návrh by mal zvýšiť bezpečnosť cyklistov. Nemecko sa celoštátnej úrovni nevedie štatistiky počtu takýchto nehôd, no podľa ADFC (Všeobecný nemecký cyklistický klub) je v Berlíne nedbalostné správanie pri nastupovaní a vystupovaní z vozidiel na treťom mieste medzi hlavnými príčinami nehôd s účasťou cyklistov s počtom 435 nehôd. Kolín nad Rýnom v roku 2024 zaznamenal celkovo 120 nehôd spôsobených narazením do dverí.

V Holandsku sa napríklad študenti v autoškolách učia otvárať dvere vodiča zvnútra pravou rukou, čím sa automaticky mierne otočí horná časť tela smerom k premávke za vozidlom, čo umožní vidieť do mŕtveho uhla.
Nemecký automobilový klub ADAC vyzýva výrobcov automobilov, aby integrovali výstražné systémy ako štandardnú výbavu tam, kde sú k dispozícii potrebné senzory. Takmer všetci výrobcovia automobilov už takéto výstražné systémy ponúkajú, ale mnohokrát len ako voliteľné príslušenstvo. Keďže bude trvať niekoľko rokov, kým sa výstražné systémy dverí začnú vo vozidlách používať masovo, ADAC odporúča niekoľko krátkodobých opatrení. Tie zahŕňajú vzdelávanie o nebezpečenstvách, ktoré zaparkované vozidlá predstavujú pre cyklistov. Cyklisti by si mali byť vedomí dôležitosti dodržiavania dostatočného odstupu od zaparkovaných vozidiel. Naopak, vodiči by mali byť presvedčení o nutnosti skontrolovať si bočné zrkadlá a pozrieť sa cez rameno pred opustením zaparkovaného vozidla.
Obce zasa môžu tiež pomôcť predchádzať nehodám spôsobeným narazením do dverí vyznačením dostatočne širokých bezpečnostných ochranných pásov vedľa cyklistických pruhov, aby oddelili zaparkované vozidlá od cyklistických chodníkov.



































