Domov SPRÁVY News KGM Actyon sa zbavil najväčšieho problému, teraz sa s ním roztrhne vrece

KGM Actyon sa zbavil najväčšieho problému, teraz sa s ním roztrhne vrece

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Podobne ako KGM Torres HEV, aj štýlový Actyon prichádza ako full-hybrid. KGM Actyon HEV prináša významné zlepšenie spotreby aj vyšší výkon, teda práve aspekty, ktoré Actyon vitálne potreboval.

Páči sa manželke luxusný dizajn tohto kórejského SUV? Avšak keď Vás s tým konfrontovala, pomysleli ste si: “No to isto, ja nebudem jazdiť za 10 l/100 km a tankovať tak často, ako keby som nabíjal!“. Ako sa však hovorí, manželky majú vždy pravdu, a tak aj tento argument práve končí s príchodom KGM Actyon HEV.

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Úpravy a výhody pohonu

KGM Actyon HEV zdieľa pohon práve s modelom Torres. Toto pohonné ústrojenstvo má spaľovací agregát upravený pre hybridné použitie. Vŕtanie a zdvih boli zmenené na 72 x 92 mm. Motor disponuje Millerovým cyklom s kompresným pomerom až 14:1. Actyon HEV disponuje tiež vyšším tlakom vstrekovania paliva, ktorý vzrástol z 250 na 350 bar. Nechýba ani efektívne VGT turbodúchadlo. Pre spoľahlivosť má hlava valcov špeciálny náter. Iná je aj 12V batéria, ktorá je LFP namiesto klasickej olovenej, čím šetrí aj hmotnosť, a to až o 14 kilogramov. Výhodou tejto batérie je tiež ochrana proti vybitiu.

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hybridný pohon sa skladá zo spaľováku 1,5 GDI Turbo (110 kW) a elektrického motora s výkonom 130 kW, ktorý čerpá energiu z 1,83 kWh batérie. Systémový výkon je 204 koní a 300 Nm, čo je výrazne viac než 163 koní a 280 Nm. Vďaka tomu je dynamickejší pri všetkých situáciách, s ktorými sa počas jazdenia stretnete. Najvýznamnejším zlepšením je spotreba, ktorá klesne z 8,6 l/100 km pri benzíne s pohonom všetkých kolies na priemerných 5,9 l/100km. Po meste KGM sľubuje dokonca len 3,7 l/100 km. Pri palivovej nádrži neveľkých 50 litrov to tak znamená zvýšenie dojazdu na dlhých trasách z 581 na 847 kilometrov.

Príjemnejšie brzdenie

Nespornou výhodou hybridnej verzie bude oveľa príjemnejšia jazda. Brzdiť budete môcť rekuperáciou, čím nielen pošetríte brzdy, ale aj seba, nakoľko takéto brzdenie je oveľa jednoduchšie na používanie. Rovnako tak jazda na elektrinu v ranných kolónach cestou do práce je dobrá nielen pre peňaženku, ale aj samotný motor z pohľadu opotrebovania.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Strácame niečo?

S hybridným pohonom je nezlučiteľný pohon všetkých kolies AWD. KGM Actyon HEV tiež utiahne 1300 kg brzdený príves, čo je o 200 kg menej než pri spaľovacej verzii. KGM Actyon HEV je dostupný za cenu 38 490 € v nižšej výbave Style, respektíve od 40 990 € za výbavu Premium.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!