U našich západných susedov slávnostne uviedli do prevádzky jeden z najvýznamnejších dopravných projektov v krajine – Koralmskú železnicu, ktorej ústredným bodom je 33-kilometrový tunel cez pohorie Koralm. Nová železničná trať bola postavená medzi rokmi 2008 až 2024 za cenu 5,9 miliardy eur a odvtedy prešla rozsiahlym testovaním. Vysokorýchlostná železničná trať spája mestá Graz a Klagenfurt. Na trati budú jazdiť vlaky rýchlosťou až 250 km/h, takže celá cesta potrvá len 41 minút. Autom trvá táto približne 140-kilometrová trasa až 1:40 hod.
Predstavitelia vlády uviedli, že Graz a Klagenfurt sú teraz prepojené ako štvrte vo Viedni. Politici si od novej železničnej trate sľubujú podporu hospodárskeho rastu. Pozdĺž trasy boli modernizované alebo novovybudované železničné stanice; najväčšia je stanica Západné Štajersko, ktorá bude uvedená do prevádzky v nedeľu s prechodom na nový cestovný poriadok. Záverečné tréningové a skúšobné jazdy sa uskutočnili v novembri. Čiastočná prevádzka na trati funguje už nejaký čas. Pravidelná prevádzka na celej trase sa začína v nedeľu 14. decembra. V Rakúsku ide o významnú udalosť, pretože je to prvýkrát za niekoľko desaťročí, kedy bude v prevádzke nová vysokorýchlostná trať. Rakúske médiá hlásia obrovský dopyt po lístkoch. Mnoho ľudí najmä z Korutánska a Štajerska využíva adventné obdobie a vianočné sviatky na návštevu hlavných miest spolkových krajín a vianočných trhov.
Súbežne so spustením Koralmskej železnice budú spustené aj nové linky InterRegio, ktoré zabezpečia lepšie spojenie v rámci alpského regiónu. Služby sa rozšíria aj na medzinárodnej úrovni, napríklad o rýchlejšie spojenie s Terstom a Benátkami. Spolu s tunelom Semmering bude trať od roku 2030 tvoriť súčasť Baltsko-jadranského koridoru, ktorý umožní rýchlejší pohyb osobných vlakov a širšiu škálu nákladnej dopravy.


































